Reeve Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Sry for lang topic, men den sier det meste Det har seg slik at vi har to katter her i huset, og den ene liker å tygge på ledninger. Den har nesten sluttet helt, men den tygger fortsatt på minn nettverkskabel, og han har tygget over 4-5 av ledningene inni der (minst), og derfor lurer jeg på hvilken av kablene som faktisk er nødvendig. Nå som jeg tipper det bare er 2-3 igjen som ikke er tygget over, så er fortsatt nettet helt stabilt, og overføringshastigheten ligger på rundt 70-80 Mbit (overfører til PC i nettverket med 8-9 Mb/s). 1 Lenke til kommentar
nree Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 (endret) 1,2,3 og 6. Og, om det er riktig koblet (og u-krysset kabel) skal det være disse kablene: 1 = Orange 2 = Hvit og orange 3 = Hvit og grønn 6 = Grønn Om du ikke gidder legge ny nettverkskabler kan de sjøtes, men helst ikke flere ganger. Lang selvforklarende topic er veldig fint Endret 23. august 2007 av goggen90 Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 og bare for å pirke. vis du kjører gigabit nettverk trenger du alle. for "vanlig" nett trenger du bare fire av lederene Lenke til kommentar
nree Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Men, det spørsmålet var hvilke ledninger man trenger ikke hvilke man må ha for å få et bra, stabilt og raskt nett Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Men, det spørsmålet var hvilke ledninger man trenger ikke hvilke man må ha for å få et bra, stabilt og raskt nett 9344132[/snapback] det har du helt rett, men siden han ikke opplyste om hva han egentlig kjører så tenkte jeg bare at jeg skulle legge til fakta. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 Hehe, takker for svar Jeg tror jeg har vært relativt heldig. Den fungerer jo enda, og området som er tygget på er ca. 2 meter hvor ledningen er tettpakket med mange hundre hull, hvis ikke over 1000. Og mange av disse stedene kan du se at flere av ledningene er kuttet over. 1 Lenke til kommentar
meitemark Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Smør på tigerbalsam. Da kommer den aldri mere til å bite på det. Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Smør på tigerbalsam. Da kommer den aldri mere til å bite på det. 9344250[/snapback] Eller eventuelt legge ut en kabel med 230 volt ved siden av. Da tviler jeg på att den kommer til og bite noe mere Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 (endret) Smør på tigerbalsam. Da kommer den aldri mere til å bite på det. 9344250[/snapback] Hvor får jeg tak i dette, og hvorfor vil den aldri mer bite da? EDIT: iron_knuckle: Vi skal ikke drepe kattene... Endret 23. august 2007 av _Zeke 1 Lenke til kommentar
nree Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Hva med "strømmgjerde" tråd? Fra spøk til alvor; tigerbalsam lukter (og smaker sikkert) dårlig, vertfall på nært hold! Du får kjøpt det på apoteket og sportsbutikker (siden det er et "legemiddel") Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå