Gå til innhold

Windows update via nettverk?


J@9

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurte på om det finnes en måte å kjøre windows update via nettverk? istedet for å måtte koble seg opp til windows update hver gang jeg får inn en pc som jeg må legge inn windows på nytt på.

 

Har hørt om microsoft SUS, eller hva det het.. men trur det krever at pc'ene er i domene.. noe dem ikke er her, og skal heller ikke inn i noe domene.

 

Vet det også finnes sider/programmer for å laste ned alle oppdateringer.. men det er tungvint å måtte legge inn hver oppdatering manuelt..

 

Så det jeg ser etter er et program som f.eks laster ned alle oppdateringer på en pc/server og som også gjør at andre pc'er kan koble seg til denne istedet for windows update, og om det ikke trengs å legges inn på klient pc'ene er det bare et pluss :)

For det er som regel pc'r jeg tar inn og legger inn windows på nytt på, for folk som ikke klarer/vil gjøre det selv.

 

Så, noen tips? er litt lei av å måtte laste ned 150 mb +/- hver gang..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal ta eb titt på det :)

SP2 er slipstreamet på plata som jeg som regel bruker.

Så det er jo automatisk med..

Så jeg slipper jo å laste ned det ihvertfall :p

Også har jeg mediaplayer 11, IE7 og no framework updates liggende som jeg pleier å kjøre før windows update, bare for å får litt mindre å laste ned.

Lenke til kommentar
Også har jeg mediaplayer 11, IE7 og no framework updates liggende som jeg pleier å kjøre før windows update, bare for å får litt mindre å laste ned.

9344022[/snapback]

Dette er også med i AutoPatcher.

 

Før selve patchingen begynner, går du gjennom en list der du kan "huke av" det du vil ha med. Dette gjelder både selve patchene (- er det en du ikke vil ha med, så fjerner du den fra lista -), ekstra-programmer som WMP11, IE7, osv., men du kan også velge å endre enkelte vanlige setup-parametre, og innføre nyttige "tweaks" osv.

 

Jeg tror de har endret litt på opplegget siden jeg brukte det sist, men da fantes AutoPatcher i Full-versjon og Update-versjon. Full-versjonen patchet opp systemet slik at den var ajour pr. en eller annen dato (- Nov.2006 er den nyeste jeg har -), mens Update-versjonene (som er mindre i størrelse) bare kan brukes sammen med en eldre Full-versjon.

 

Det har vært en god tidssparer for meg, flere ganger.

Lenke til kommentar

virker som et veldig greit program ja :)

Men sjekka litt rundt på sida dems.. å dem sier at jeg må ha det på norsk for å kunne legge inn norske oppdateringer.. og så vidt jeg kunne se så hadde dem bare engelske versjoner på sida.

Og det du skrev om forskjellige versjoner..

Det er nok noe sånt nå å.. for man får noe som heter core og noe som heter update.

Men jeg klarer ikke å finne noe annet enn engelsk versjon av det.. finner bare translation pack.. men det var for å oversette det selv.

Lenke til kommentar

Det er visse fordeler ved å kjøre engelsk versjon i Norge ...

 

For et par år siden var det en fyr som laget en "norsk" Full-versjon, med norskspråklige applikasjoner osv., men det er lenge siden jeg sist så en.

 

Men mange av dll-oppdateringene osv. er jo språknøytrale, så de burde man jo kunne installere, selv om språket i AutoPatcher er engelsk. (Dette vet jeg for lite om, så ikke ta det for god fisk. Dette bør sjekkes først.)

 

Jeg lekte en gang med tanken om å forsøke å lage en norsk AutoPatcher-utgave - jeg har noen slektninger som kjører norsk -, men det har aldri blitt noe av det. (Et av de mange "prosjektene" mine som aldri helt har tatt av.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...