Osvold Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Hei hadde først tenkt til å ha Særemne om Jo Nesbø, men i og med at jeg har lest alle bøkene fra før, fant jeg ut at jeg skulle prøve noe annet. Tom Egeland vriket som en spennende forfatter og en som generelt har fått bra kritikker for bøkene sine. Jeg har valgt ut følgende tre bøker: Trollspeilet (1997) Sirkelens ende (2001) Ulvenatten (2004) Jeg har begynt å lese sirkelens ende, og det jeg har lest hittil virker veldig lovende. Begynte også å lese sirkelens ende fordi det er en annen hovedperson i denne boka enn i de to andre nevnte. Alle svar tas imot med takk Lenke til kommentar
Osvold Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 Ingen som har noen gode forslag å komme med? Lenke til kommentar
agalate Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Jens Bjørneboe er jo en klassiker, mange gode bøker med sterk symbolikk gjør det enkelt å skrive om. Lenke til kommentar
Osvold Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 Ja har forsåvidt lest litt i "Jonas", og den har jo en ganske sentral plass i norsk litteraturhistorie. Men valgte Tom Egeland fordi jeg liker krim, "Sirkelens ende" blir jo litt på siden av det da. Dette er mer en norsk utgave av "Da Vinci Koden". Har utarbeidet noen forslag på problemstilling selv, men kunne tenke meg litt innputt fra noen andre. Det er alltid flere sider å se dette fra. Så hadde vært takknemlig hvis noen hadde noen gode innspill. Lenke til kommentar
Osvold Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 Det begynner å dra seg til, og jeg hadde satt pris på om noen hadde noen gode forslag til problemstillinger jeg kan ta utgangspunkt i? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå