Gå til innhold

En diskusjon om "kamphunder"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

halekupering har vært ulovlig i Sverige siden 1989. Ørekupering derimot er nok av nyere dato. Jeg vet at valper som er kupert og født etter 01.01.08 ikke får stilles ut i sverige engang, så de har heldigvis fått strengere regler også på ørekupering.

 

Det må vel nevnes at halekupering er myyye mer smertefullt en ørekupering.

Lenke til kommentar
halekupering har vært ulovlig i Sverige siden 1989. Ørekupering derimot er nok av nyere dato. Jeg vet at valper som er kupert og født etter 01.01.08 ikke får stilles ut i sverige engang, så de har heldigvis fått strengere regler også på ørekupering.

 

Det må vel nevnes at halekupering er myyye mer smertefullt en ørekupering.

jepp stemmer. De valpene jeg så var født før den tid, og kunne da stille på ustilling, i motsetning til de ørekuperte som er født i år.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Må si meg enig med de som liker doberman her... De er nydelige:D Men jeg for min del ville ikke hatt en med kuperte ører... Bare se hvor fin den er uten...

 

ub00006h2-dobermann.jpg

 

Den hadde ikke så fine ører. De står for mye opp. Ligner for mye på en manchester terrier. De skal ligge tett inntil hodet. Slik:

 

hera-1.jpg

 

Noen kuperte er veldig fine, men det blir mer og mer bannlyst omkring, så jeg tror at med tiden vil dette høre fortiden til. La hundene være slik de er født, og like dem slik de er uten å utføre kosmetiske operasjoner på dem. Det er veldig egoistisk. Dette er vel ikke en kuperingsdebatt heller.

Lenke til kommentar
Vurderer du dobermann når du ikke liker hunder med slik black and tan tegninger da Zaroos?

 

EDIT: Hunden i quoten ovenfor har feilstilte ører dersom det er en dobermann. De bæres for høyt. -

De finnes jo i brun og ;)

Jeg kommer aldri til å skaffe meg en kupert hund uansett. Selv om disse er finest sånn..

Dobermann er finest av 'black and tan hundene'.

Grunnen til at jeg ikke liker slike hunder, er fordi jeg syns alle er like. Det er bare kropsmassen som skiller de. Tenker på Pincher hundene, rottis, dobermann osv. Jeg er bare sær.

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar
Jeg tviler egentlig på at mange som misliker disse "kamphundene" egentlig har møtt noen, og om de har møtt noen må det være en med elendig(e) eier(e)

 

Helt riktig,de fleste som misliker amstaffer/pitbull terriere har aldri møtt en kun blitt hjernevasket av media.

 

 

2 selvopplevde historier;

 

For noen år siden, før Pitbull ble forbudt var jeg på tur i nordmarka (Oslo) og møtte en løshund av rasen Pitbull. Jeg hadde en han-Schäfer. Jeg lot hundene hilse da det var vanskelig å gjøre noe annet, men visste min hund kom på innkalling uansett hva som skjedde. De lekte helt fortreffelig sammen i lang tid, og Pitbullen fulgte oss videre.

 

I hundeklubben jeg er medlem i nå, er det en St. Bernhardshund som de første gangene kom med munnbind, og 2 eiere som måtte holde han. Fikk han sjansen kunne han angripe både mennesker og dyr. Etter mye jobb både fra medlemmene og eierne har han nå tilslutt blitt noe mere trygg på seg selv og andre rundt seg.

 

Er da konklusjonen at Pitbull er den rasen du velger dersom du vil ha en sosial hund, og at St. Bernhardshunder er lite sosiale, utrygge og farlige?

 

Svaret er etter min mening mye mer sammensatt enn det. :)

 

Man kan vel si at det finnes dårlige individer i alle raser :)

 

 

Jeg tviler egentlig på at mange som misliker disse "kamphundene" egentlig har møtt noen, og om de har møtt noen må det være en med elendig(e) eier(e)

#1. Jeg behøver ikke snakke av erfaring, da man også kan uttale seg på generelt grunnlag. Kamphundene ble avlet frem for kamp, og er derfor hissige. Jeg kan se om det finnes noen studier på agressivitet hos pitbullen. En annen ting er jo at de er forholdsvis farlige, i og med at om de først biter så slipper de ikke, whatsoever, grunnet instinktene.

 

#2. Ja, jeg har møtt et par av dem. Ikke de beste eierne i verden, men heller ikke noe skrekkeksempel.

 

De studiene som finnes viser at amstaff er ofte bedre en mange typiske familie hunder :)

 

Er det ikke grunn god nok til å mislike dem at de er mer aggressive mot den stakkars lille hunden min enn andre raser?

 

hvordan kan du si de er mer agressive??de du møter har du sett an eiere på de hundene?? mulig det er der probleme ligger.

 

 

 

 

Amstaff er en bra hund i hendene på den rette eieren.

 

MEN problemet er at den kan bli veldig, veldig farlig når den skal brukes som et tøft tilbehør, vaktbikkje eller som et våpen. Jeg syns det er feil å si at det ikke er noe farlig med hundene, fordi de har faktisk egenskaper i seg som, når de brukes, gjør dem farligere enn mange andre raser. Selv om en ulvehund er sikkert dobbelt så stor som en Pit/amstaff, så hadde den ikke hatt en sjanse. Fordi den ikke har den samme egenskapen hvor den står på og aldri gir seg.

 

Nå er det også myyyye mer vanskelig og trene opp en amstaff som vakthund en de fleste vanlige vakthundene som doberman,malanois,rottweiler.

 

Ofte bruker de som trener opp en amstaff til og bli vakthund vold mot hunden pga de er vanskelig få agressive mot mennesker..

 

Sier jo litt om de som vil ha en "bad ass" vakthund og velger amstaff ganske dumt valgt da de bjeffer nesten ikke :!:

 

Uansett er amstaffen best som familie hund en mer lojal og sosial hund mot mennesker er det nok kun golden retriver som kan matche.

 

Også pitbullen er herlig noe de under synes også

foxburnabyrf0.jpg

 

helenkellerqe2.jpg

 

lindayz5.jpg

 

motocar500wck8.jpg

 

news200wbin4.jpg

 

veronicamarskm3.jpg

 

Kunne lagt ut 100bilder til med blant annet kjendiser,presidenter,idretts stjerner som alle har en ting til felles de elsker rasen American Pitbull Terrier.

 

Mvh

D

Lenke til kommentar
Jeg vurderer det slik at den er oppmerksom og løfter ørene i en slik stilling fordi den følger med/hører etter.

 

Sånn bare for å kverrulere litt :whistle: , så er ørene feil. De står for mye opp og det er et resultat av lite eller ingen jobb med å få dem riktig plassert (tape, massasje etc) Ørene rettes fremover når den er oppmerksom, ikke oppover.

 

Personlig er jeg noe skeptisk til rottweilere, pittbull, amstaff og noen av mastifftypene, fordi jeg har hørt om så mye negativt. Jeg mener selv at ikke at alt som står i avisa er løgn, og så ser man jo diverser på tv, og det tolkes jo som man vil, men jeg har dessverre blitt noe skeptisk. Syns noen raser går litt for mye igjen, og det setter jo rasen i dårlig lys. Og større hundebitt /angrep er alvorlig uansett og det kommer nok i media, så noen svartmaling av raser føler jeg heller ikke at det blir selv om mange syns det.

Lenke til kommentar
Jeg vurderer det slik at den er oppmerksom og løfter ørene i en slik stilling fordi den følger med/hører etter.

 

Sånn bare for å kverrulere litt :whistle: , så er ørene feil. De står for mye opp og det er et resultat av lite eller ingen jobb med å få dem riktig plassert (tape, massasje etc) Ørene rettes fremover når den er oppmerksom, ikke oppover.

 

Personlig er jeg noe skeptisk til rottweilere, pittbull, amstaff og noen av mastifftypene, fordi jeg har hørt om så mye negativt. Jeg mener selv at ikke at alt som står i avisa er løgn, og så ser man jo diverser på tv, og det tolkes jo som man vil, men jeg har dessverre blitt noe skeptisk. Syns noen raser går litt for mye igjen, og det setter jo rasen i dårlig lys. Og større hundebitt /angrep er alvorlig uansett og det kommer nok i media, så noen svartmaling av raser føler jeg heller ikke at det blir selv om mange syns det.

 

Som sagt bare inntrykket jeg fikk fra bildet. Men det er du som er doberman-eieren her, så du vet nok best. ;)

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Det er litt morsomt at folk trekker fram hunder som amstaff, pitbull osv som farlige hunder. Som det er sagt av mange før meg her, er at det er fult eieren sitt ansvar. Og de som har en hund med så mye muskler, er som regel de som har beste dressur på dem også. Hvis dem har peiling på hund, og ikke bare kjøper dem fordi dem ser tøffe ut. Ja, pitbullen er en av de hundene med hardest bitt, og blir dermed brukt feil. Sånn som kamphunder, eller til å gå til angrep for å rane folk eller noe. Men er ikke hunden sin feil! Er menneske som skulle vært sperra inne, fordi det er det menneske som gjør at hunden angriper og den det er det menneske som går til angrep. Hunden har ingen skyld i det.

 

Men når man skal se på fakta rundt i verden, så er det ikke de store skumle hundene som er farlig. Det er er jo alle de små, og hvorfor er det ikke noen store diskusjoner om dachs eller terrier, eller de små hundene som faktisk angriper så mye oftere enn noe som helst stor hund. Jo, det er fordi hvis man blir bitt av en liten hund, så får du et lite sår.. Blir du bitt av en stor en, så klart, de har større bitt og kraftigere bitt. Men er som regel de som er bra trent også, og hvis alle store hunder som pitbull hadde dratt like mye som alle de små hissigkoppene, så hadde jo eieren liggi langt etter og bikkja hadde blitt avlivet på flekken nesten.. MEn når en liten hund står å glefser og drar. Neida, den er jo bare søt og snill. For den er jo så liten.. Jeg syns det er så teit at man bruker så mye energi og krefter på å anklage alle kamphunder for at dem er så ille, og heller ikke bruker de kreftene på de små hundene jeg ser hver dag, daglig som drar og glefser. Som virkelig trenger hjelp. De trenger akkurat like mye trening som en pitbull, men det er det ingen som forstår. Jeg har blitt bitt flere ganger av hunder, men aldri av en så kalt "kamphund" Alltid vært en liten tass, og eieren bare ler og sier.. Se så søt den er.. Hadde bikkja mi gjort det, så hadde ikke den vært her i dag..

 

Og den hunden jeg har er en rottweiler og jeg er lei og syns det blir for dumt, at folk krysser gata når dem går forbi meg meg. Akkurat som om bikkja hadde hoppa på dem og skulle spise dem..

Og selv om han går helt lydig på plass, ved foten min. Ser oppmerksom på meg og titter ikke bort på den som kommer i mot meg engang. Så går folk heller med snø opp til knæra for å slippe unna. Det blir bare fort dumt. De store hundene, eller kamp hunder.. Som det blir kalt her, er oftest de beste familie hundene du kan få tak i..

Lenke til kommentar
Det er litt morsomt at folk trekker fram hunder som amstaff, pitbull osv som farlige hunder. Som det er sagt av mange før meg her, er at det er fult eieren sitt ansvar. Og de som har en hund med så mye muskler, er som regel de som har beste dressur på dem også. Hvis dem har peiling på hund, og ikke bare kjøper dem fordi dem ser tøffe ut. Ja, pitbullen er en av de hundene med hardest bitt, og blir dermed brukt feil. Sånn som kamphunder, eller til å gå til angrep for å rane folk eller noe. Men er ikke hunden sin feil! Er menneske som skulle vært sperra inne, fordi det er det menneske som gjør at hunden angriper og den det er det menneske som går til angrep. Hunden har ingen skyld i det.

 

Men når man skal se på fakta rundt i verden, så er det ikke de store skumle hundene som er farlig. Det er er jo alle de små, og hvorfor er det ikke noen store diskusjoner om dachs eller terrier, eller de små hundene som faktisk angriper så mye oftere enn noe som helst stor hund. Jo, det er fordi hvis man blir bitt av en liten hund, så får du et lite sår.. Blir du bitt av en stor en, så klart, de har større bitt og kraftigere bitt. Men er som regel de som er bra trent også, og hvis alle store hunder som pitbull hadde dratt like mye som alle de små hissigkoppene, så hadde jo eieren liggi langt etter og bikkja hadde blitt avlivet på flekken nesten.. MEn når en liten hund står å glefser og drar. Neida, den er jo bare søt og snill. For den er jo så liten.. Jeg syns det er så teit at man bruker så mye energi og krefter på å anklage alle kamphunder for at dem er så ille, og heller ikke bruker de kreftene på de små hundene jeg ser hver dag, daglig som drar og glefser. Som virkelig trenger hjelp. De trenger akkurat like mye trening som en pitbull, men det er det ingen som forstår. Jeg har blitt bitt flere ganger av hunder, men aldri av en så kalt "kamphund" Alltid vært en liten tass, og eieren bare ler og sier.. Se så søt den er.. Hadde bikkja mi gjort det, så hadde ikke den vært her i dag..

 

Og den hunden jeg har er en rottweiler og jeg er lei og syns det blir for dumt, at folk krysser gata når dem går forbi meg meg. Akkurat som om bikkja hadde hoppa på dem og skulle spise dem..

Og selv om han går helt lydig på plass, ved foten min. Ser oppmerksom på meg og titter ikke bort på den som kommer i mot meg engang. Så går folk heller med snø opp til knæra for å slippe unna. Det blir bare fort dumt. De store hundene, eller kamp hunder.. Som det blir kalt her, er oftest de beste familie hundene du kan få tak i..

 

 

Det er nok dette som alltid kommer til å være ulempene med å ha en Rottweiler. De har blitt stemplet som farlige av uvitende, og derfor holder enkelte folk seg unna. Har selv Boerboel, som er store og muskuløse hunder, men langtifra like kjente som Rottweiler, og det merker jeg også. Folk har ikke de samme fordommene når jeg går tur, som de har mot Rottweilere. Det virker mer som de ser på hunden min som et "uvanlig" innslag med de fine eksotiske fargene og størrelsen, som er tingene mange blir veldig fascinerte av. Har enda ikke møtt noen som har gått over til andre siden av gata eller noe sånt, og det er hyggelig :) Tingen er at du bør regne med det, som har Rottweiler. Folk er uvitende.

Lenke til kommentar
Det er litt morsomt at folk trekker fram hunder som amstaff, pitbull osv som farlige hunder. Som det er sagt av mange før meg her, er at det er fult eieren sitt ansvar. Og de som har en hund med så mye muskler, er som regel de som har beste dressur på dem også. Hvis dem har peiling på hund, og ikke bare kjøper dem fordi dem ser tøffe ut. Ja, pitbullen er en av de hundene med hardest bitt, og blir dermed brukt feil. Sånn som kamphunder, eller til å gå til angrep for å rane folk eller noe. Men er ikke hunden sin feil! Er menneske som skulle vært sperra inne, fordi det er det menneske som gjør at hunden angriper og den det er det menneske som går til angrep. Hunden har ingen skyld i det.

 

Men når man skal se på fakta rundt i verden, så er det ikke de store skumle hundene som er farlig. Det er er jo alle de små, og hvorfor er det ikke noen store diskusjoner om dachs eller terrier, eller de små hundene som faktisk angriper så mye oftere enn noe som helst stor hund. Jo, det er fordi hvis man blir bitt av en liten hund, så får du et lite sår.. Blir du bitt av en stor en, så klart, de har større bitt og kraftigere bitt. Men er som regel de som er bra trent også, og hvis alle store hunder som pitbull hadde dratt like mye som alle de små hissigkoppene, så hadde jo eieren liggi langt etter og bikkja hadde blitt avlivet på flekken nesten.. MEn når en liten hund står å glefser og drar. Neida, den er jo bare søt og snill. For den er jo så liten.. Jeg syns det er så teit at man bruker så mye energi og krefter på å anklage alle kamphunder for at dem er så ille, og heller ikke bruker de kreftene på de små hundene jeg ser hver dag, daglig som drar og glefser. Som virkelig trenger hjelp. De trenger akkurat like mye trening som en pitbull, men det er det ingen som forstår. Jeg har blitt bitt flere ganger av hunder, men aldri av en så kalt "kamphund" Alltid vært en liten tass, og eieren bare ler og sier.. Se så søt den er.. Hadde bikkja mi gjort det, så hadde ikke den vært her i dag..

 

Og den hunden jeg har er en rottweiler og jeg er lei og syns det blir for dumt, at folk krysser gata når dem går forbi meg meg. Akkurat som om bikkja hadde hoppa på dem og skulle spise dem..

Og selv om han går helt lydig på plass, ved foten min. Ser oppmerksom på meg og titter ikke bort på den som kommer i mot meg engang. Så går folk heller med snø opp til knæra for å slippe unna. Det blir bare fort dumt. De store hundene, eller kamp hunder.. Som det blir kalt her, er oftest de beste familie hundene du kan få tak i..

 

 

Det er nok dette som alltid kommer til å være ulempene med å ha en Rottweiler. De har blitt stemplet som farlige av uvitende, og derfor holder enkelte folk seg unna. Har selv Boerboel, som er store og muskuløse hunder, men langtifra like kjente som Rottweiler, og det merker jeg også. Folk har ikke de samme fordommene når jeg går tur, som de har mot Rottweilere. Det virker mer som de ser på hunden min som et "uvanlig" innslag med de fine eksotiske fargene og størrelsen, som er tingene mange blir veldig fascinerte av. Har enda ikke møtt noen som har gått over til andre siden av gata eller noe sånt, og det er hyggelig :) Tingen er at du bør regne med det, som har Rottweiler. Folk er uvitende.

 

 

Enig i den. folk er temmelig uvitende. Når dem treffer på Maia så er det oooh så søt... og så snill. Hvordan hund er det? er det en blanding? eeeh nei. er en shar pei sier jeg... ????? sier dem. Hva er det for noe.. aldri hørt om eller sett.

Endret av RaW_DeNiM
Lenke til kommentar
Det er litt morsomt at folk trekker fram hunder som amstaff, pitbull osv som farlige hunder. Som det er sagt av mange før meg her, er at det er fult eieren sitt ansvar. Og de som har en hund med så mye muskler, er som regel de som har beste dressur på dem også. Hvis dem har peiling på hund, og ikke bare kjøper dem fordi dem ser tøffe ut. Ja, pitbullen er en av de hundene med hardest bitt, og blir dermed brukt feil. Sånn som kamphunder, eller til å gå til angrep for å rane folk eller noe. Men er ikke hunden sin feil! Er menneske som skulle vært sperra inne, fordi det er det menneske som gjør at hunden angriper og den det er det menneske som går til angrep. Hunden har ingen skyld i det.

 

Men når man skal se på fakta rundt i verden, så er det ikke de store skumle hundene som er farlig. Det er er jo alle de små, og hvorfor er det ikke noen store diskusjoner om dachs eller terrier, eller de små hundene som faktisk angriper så mye oftere enn noe som helst stor hund. Jo, det er fordi hvis man blir bitt av en liten hund, så får du et lite sår.. Blir du bitt av en stor en, så klart, de har større bitt og kraftigere bitt. Men er som regel de som er bra trent også, og hvis alle store hunder som pitbull hadde dratt like mye som alle de små hissigkoppene, så hadde jo eieren liggi langt etter og bikkja hadde blitt avlivet på flekken nesten.. MEn når en liten hund står å glefser og drar. Neida, den er jo bare søt og snill. For den er jo så liten.. Jeg syns det er så teit at man bruker så mye energi og krefter på å anklage alle kamphunder for at dem er så ille, og heller ikke bruker de kreftene på de små hundene jeg ser hver dag, daglig som drar og glefser. Som virkelig trenger hjelp. De trenger akkurat like mye trening som en pitbull, men det er det ingen som forstår. Jeg har blitt bitt flere ganger av hunder, men aldri av en så kalt "kamphund" Alltid vært en liten tass, og eieren bare ler og sier.. Se så søt den er.. Hadde bikkja mi gjort det, så hadde ikke den vært her i dag..

 

Og den hunden jeg har er en rottweiler og jeg er lei og syns det blir for dumt, at folk krysser gata når dem går forbi meg meg. Akkurat som om bikkja hadde hoppa på dem og skulle spise dem..

Og selv om han går helt lydig på plass, ved foten min. Ser oppmerksom på meg og titter ikke bort på den som kommer i mot meg engang. Så går folk heller med snø opp til knæra for å slippe unna. Det blir bare fort dumt. De store hundene, eller kamp hunder.. Som det blir kalt her, er oftest de beste familie hundene du kan få tak i..

 

 

Det er nok dette som alltid kommer til å være ulempene med å ha en Rottweiler. De har blitt stemplet som farlige av uvitende, og derfor holder enkelte folk seg unna. Har selv Boerboel, som er store og muskuløse hunder, men langtifra like kjente som Rottweiler, og det merker jeg også. Folk har ikke de samme fordommene når jeg går tur, som de har mot Rottweilere. Det virker mer som de ser på hunden min som et "uvanlig" innslag med de fine eksotiske fargene og størrelsen, som er tingene mange blir veldig fascinerte av. Har enda ikke møtt noen som har gått over til andre siden av gata eller noe sånt, og det er hyggelig :) Tingen er at du bør regne med det, som har Rottweiler. Folk er uvitende.

 

Er vel sånn det blir ja.. Blir litt oppgitt, men på en annen side.. Når det er mørkt og skummelt ute, så føler man seg jo mer trygg.. Siden man vet folk er redde, og pluss at jeg vet at han er beskyttene.. Men folk får styre som dem vil.. jeg er hvert fall en person som nesten ikke klarer å gå forbi en rottweiler uten å spørre om å hilse på.. =P Hehe.. Egentlig så vil jeg hilse på alle hunder som går forbi.. =P Er ikke så gla i så kalte "rotter i bånd" med klær.. =P Hehe.. Skal man ha hund, så skal man ha hund.. =D Har hatt mange på besøk her som sier.. Er litt redd for den type hund jeg, og dømmer han veldig lett.. Men etter en halvtime så bare.. ÅÅÅ.. Han er jo såå snill.. Han utråler jo veldig god energi også, alltid vennelig og leken.. Så er mange som ser han som en snill hund, men nabobikkja som en farlig en.. Men så bjeffer hun på alle og en hver som går forbi, og det er høres nesten litt skummelt ut for folk som ikke kjenner hun.. Så vi får jo mye skryt av de som bor rundt her, og folk som har vært redde før.. Kommer å hilser på han gjennom porten, så jeg er gla for at han kan være med på å gjøre mennesker mer trygge og ødlegge det rykte de har fått.. =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...