Gå til innhold

En diskusjon om "kamphunder"


Anbefalte innlegg

Det er fler andre hunderaser som også kan bli trent opp til rene våpen, men med annen type trening kan de være alt fra familiehunder til bruk i forskjellig (hunde)sport.

 

At kroppsbygning og instinkter er forskjellige fra rase til rase er ganske åpenbart. For en som trener lydighet og IPO ville nok ikke valget vært en fuglehund eller en polar rase da det krever rimelig mye.

 

Men fra det og til å hevde at enkelte raser (f.eks. Pitbull/Amstaff) er fødte drapsmaskiner mener jeg er helt uten rot i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Amstaff er og ulovlig i norge, darkness|, men det finnes lovlige amstaffer.

Men pitbullen ble vel ulovliggjort i -91, så det er vel hakket verre.

EDIT: Kan jo være at det var noen som var på ferie?

EDIT2: Ulovlige raser i Norge

a) Pitbullterrier,

b) amerikansk staffordshire terrier,

c) fila brasileiro,

d) toso inu,

e) dogo argentino.

og alle blandinger som inneholder disse, uansett blandingsforhold. Endret av Eplefe
Lenke til kommentar
når jeg var i lillestrøm for ca 2 uker møtte jeg på en pitbull (hann) som satt for seg selv bindt fast til en stolpe på torvet... etter 30 min kom en dame med barnevogn og henta den.. den var faktisk ganske snill..

9351740[/snapback]

Motstridende eksempler endrer ikke den generelle tendensen :) Endret av Zethyr
Lenke til kommentar

Mushi: Jo, det gjør du. Du får den med deg inn i Norge igjen etter utenlandstur.

§ 3. Overgangsregler

 

      Hunder som omfattes av § 1 annet ledd og tsjekkoslovakisk ulvehund kan beholdes dersom de var lovlig avlet, innført eller holdt før forskriften her ble vedtatt. Hund som kan beholdes kan også tilbakeføres til landet etter utenlandsreise

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...