dhjerp Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Det er fler andre hunderaser som også kan bli trent opp til rene våpen, men med annen type trening kan de være alt fra familiehunder til bruk i forskjellig (hunde)sport. At kroppsbygning og instinkter er forskjellige fra rase til rase er ganske åpenbart. For en som trener lydighet og IPO ville nok ikke valget vært en fuglehund eller en polar rase da det krever rimelig mye. Men fra det og til å hevde at enkelte raser (f.eks. Pitbull/Amstaff) er fødte drapsmaskiner mener jeg er helt uten rot i virkeligheten. Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 når jeg var i lillestrøm for ca 2 uker møtte jeg på en pitbull (hann) som satt for seg selv bindt fast til en stolpe på torvet... etter 30 min kom en dame med barnevogn og henta den.. den var faktisk ganske snill.. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Du er sikker på at det var en pitbull, og ikke en annen rase som lignet? Pitbull er jo ulovlig i Norge.. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 (endret) Amstaff er og ulovlig i norge, darkness|, men det finnes lovlige amstaffer. Men pitbullen ble vel ulovliggjort i -91, så det er vel hakket verre. EDIT: Kan jo være at det var noen som var på ferie? EDIT2: Ulovlige raser i Norge a) Pitbullterrier,b) amerikansk staffordshire terrier, c) fila brasileiro, d) toso inu, e) dogo argentino. og alle blandinger som inneholder disse, uansett blandingsforhold. Endret 24. august 2007 av Eplefe Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Hvor stor sjanse er det for at dette var en 18 år gammel pitbull? Jeg er klar over at amstaffen ikke kan avles på/innføres til landet. Men det er ikke lenge siden reglene kom, så det finnes fremdeles mange amstaffer i Norge, i motsetning til Pitbullen. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 (endret) når jeg var i lillestrøm for ca 2 uker møtte jeg på en pitbull (hann) som satt for seg selv bindt fast til en stolpe på torvet... etter 30 min kom en dame med barnevogn og henta den.. den var faktisk ganske snill.. 9351740[/snapback] Motstridende eksempler endrer ikke den generelle tendensen Endret 24. august 2007 av Zethyr Lenke til kommentar
mushi Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Det er ikke lov å ta ulovlige raser inn i landet. Selv om de er på besøk. Tar du med amstaffen din til sverige kommer den ikke inn i Norge igjen. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Amstaff og pitbull er jo ikke så lett å se forskjell på for vanlige folk. Jeg skjønner forbudet jeg, men det er trist at folk velger seg ut tøffe hunder og ødelegger på den måten.. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Mushi: Jo, det gjør du. Du får den med deg inn i Norge igjen etter utenlandstur. § 3. Overgangsregler Hunder som omfattes av § 1 annet ledd og tsjekkoslovakisk ulvehund kan beholdes dersom de var lovlig avlet, innført eller holdt før forskriften her ble vedtatt. Hund som kan beholdes kan også tilbakeføres til landet etter utenlandsreise Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 (endret) Du er sikker på at det var en pitbull, og ikke en annen rase som lignet? Pitbull er jo ulovlig i Norge.. 9351747[/snapback] det var en sånn her.. PRIKK lik! Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Endret 28. august 2007 av vofif Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 (endret) Det der er en bullterrier, ikke en pitbull: http://no.wikipedia.org/wiki/Bullterrier Her er en pitbull: http://no.wikipedia.org/wiki/Amerikansk_pitbullterrier Endret 26. august 2007 av darkness| Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Oki begynte å lure siden jeg søkte på google pitbull og da fant jeg den men da er det ikke en pitbull Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Bullterriere er så søte Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Doberman Pinscher må vel være mitt valg. Elsker den hunden så innmari! Birger Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Ble angrepet av en hund da jeg var liten. Mamma mener å huske at det var en pitbull. Husker det ikke så godt lenger selv. Men jeg er fortsatt veldig glad i hunder^^. Dyr generelt. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Doberman Pinscher må vel være mitt valg. Elsker den hunden så innmari! Birger Det heter vel ikke doberman pinscher lengre, men bare doberman. Og så har man pinscher som er hakket mindre (tidligere kallt mellompinscher) , og dvergpinscher som er enda mindre. Doberman er en nydelig rase though! Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Dobermann er ikke noe som kommer inn i mitt hus hvertfall. MEN jeg kunne ha vurdert en med kuperte ører De er finere da. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Det er utrolig fint med en stor, muskuløs og helkupert doberman-hann ja Spørs om ikke typen må få seg en slik når vi har kjøpt oss hus Er jo ikke sååå kult å gå rundt med miniatyrhund for en fyr heller Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Halen skal ikke være kupert Kun ørene. Men da må man nok kjøpe en i sverige feks. eller det skulle vel bli forbudt der og ? Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Kupering er hverken lov i Norge, Sverige eller Danmark (med mindre det er av medisinske årsaker) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå