Mercx Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Jeg har bare et par spørsmål som jeg lurte på om dere kanskje kunne hjelpe med.. Jeg skal nå kjøpe meg en bærbar, og jeg er så i tvil om hva jeg skal velge, er for tiden i militæret og har funnet meg en grei side og kjøpe ifra, mn ville bare ha noen andres synspunkter først.. For valget står mellom 3 maskiner.. Pc'en skal brukes til veldig masse rart alt fra skole arbeid, til meget krevende spill.. Ramser bare opp de tingene jeg føler jeg ikke klarer og samenligne selv.. 1: ASUS F3Sv (Sikkerhets + fingertrykk avleser.. skal ikke ha masse ulovlig der, mn en utrolig fet funksjon i seg selv) Intel Core 2 Duo T7100 / 1.8 GHz ( Dual-Core ) 2 GB (installert) / 4 GB (maks.) - DDR II SDRAM - 667 MHz ( 2 x 1 GB ) 160 GB - Serial ATA-150 - 5400 opm 15.4" TFT aktiv matrise ( WSXGA+ ) NVIDIA GeForce 8600M GS TurboCache som støtter 1 GB kr 10945,- 2: ASUS G1S (uten tvil det råeste designet:p) Intel Core 2 Duo T7500 / 2.2 GHz ( Dual-Core ) 2 GB (installert) / 2 GB (maks.) - DDR II SDRAM - 667 MHz ( 2 x 1 GB ) 160 GB - Serial ATA-150 - 5400 opm 15.4" TFT aktiv matrise 1680 x 1050 ( WSXGA+ ) NVIDIA GeForce Go 8600M GT - 256 MB kr 14165,- 3: ASUS F3T AMD Turion 64 X2 mobilteknologi TL-52 ( Dual-Core ) (Er så utrolig lite keen på og ha AMD..:/) 2 GB (installert) / 2 GB (maks.) - DDR II SDRAM - 667 MHz ( 2 x 1 GB ) 160 GB - Serial ATA-150 - 5400 opm 15.4" TFT aktiv matrise 1280 x 800 ( WXGA ) NVIDIA GeForce Go 7600 TurboCache som støtter 512 MB - 256 MB kr 8895,- Jeg vet samtlige av disse maskinene er gode nok, mn visst dere skulle velge en, med tanke på pris, kvalitet osv, vilken ville dere ha valgt? AMD er vell ikke det som står mitt hjerte nærmest og av den grunn ligger den et stykke bak de andre.. Mn sleng inn hva dere vil og har dere andre forslag med andre typer maskiner (Ikke HP, så sinnsykt mye feil med de siste føler jeg med skjerm og kontakt mellom skjerm/pc) i ca samme pris klasse, go ahead.. på forhånd takk.. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Personlig syns jeg 1280x800 er en utdatert skjerm og alle slike bærebare pc'er bør man styre unna. Jeg er heller ingen fan av AMD, men dette er en personlig greie. Selv skal jeg ha ny laptop snart og har satt noen små kriterier. - Skjerm skal ha oppløsning større enn 1280x800 - Intel CPU 2 Duo - 7200 rpm Harddisk - 2 GB ram Lenke til kommentar
Mercx Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 Personlig syns jeg 1280x800 er en utdatert skjerm og alle slike bærebare pc'er bør man styre unna. Jeg er heller ingen fan av AMD, men dette er en personlig greie. Selv skal jeg ha ny laptop snart og har satt noen små kriterier. - Skjerm skal ha oppløsning større enn 1280x800 - Intel CPU 2 Duo - 7200 rpm Harddisk - 2 GB ram 9343391[/snapback] Hehe da er vi ganske like.. mn en harddisk på 7200rpm tilbyr de desverre ikke, og grunnet avslagene jeg får på opptil 2000kr, pluss en betaling med dimidsjons pengene, velger jeg det vekk..:/ Kjipt men du vet, du kan ikke ha både i pose og i sekk, skal ha med en ekstern på 9600 er det vell, husker ikke helt mn har rpm'en på maskinen noen innvirkning på det? Bare tenker som på nettverks kort, 10/100/1000 er jo ikke noe big deal og ha det siden 1000 delen må gjelde på begge parter, har jeg hørt da, kan være jeg tar fullstendig feil mn jeg er ikke akkurat noen ekspert..:/:p Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 RPM har en del å si, men du kan alltids bytte ut disken selv. Min Laptop jeg har nå spilte jeg en del WoW på. Før var det kun 1Gb Ram og 4500rpm disk. Det var klin umulig å bevege seg i storbyer da det var så mange elementer som måtte lastes. Oppgraderte til 7200rpm og til 1,5 GB ram. Var ikke tegn til hakk eller noe. Var som en drøm. Folk sier at høy rpm stjeler strøm. Men jeg har strøm alt fra 5-7 timer avhengig av lysstyrke og bruk (12 celler vel og merke Lenke til kommentar
Mercx Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 Skal ikke sitte så mye på tog asså.. strøm har jeg nok av hele tiden holder med 6-cells for min del, mn så visst jeg kjøper en ekstern md høyere rpm så hadde det funket fint? Jeg spiller en del WoW myself, og jeg hvor pain det er og løpe inn i IF og ramle av brua pga lagg og måtte løpe hele veien opp igjen.. no wai im going back there.. Mn takk for hjelpa.. og grats med post 1337.. hehe.. mn jeg føler den første er nok den beste, nesten samme kvalifikasjonene som den nr 2 mn betrakelig billigere, skjermkortet er jo godt nok og rammen er den samme det er harddisken oxo.. Så takk takk, mn dette vil ikke si posten er død er det noen andre som har noen forslag, sleng dem ut.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå