Gå til innhold

Windows XP kjenner ikke scanneren (med få unntak)???

Anbefalte innlegg

Har kjøpt Mustek BearPaw 2400 USB scanner som ikke fungerer i Windows XP Pro med få unntak.

Har lastet ned de siste driverne for XP fra Mustek og innstallert. Scanneren fungerer etter restart, perfekt. Om kvelden slås maskinen av, men dagen etter når mskinen slås på er scanneren vekk. Den slår seg ikke på. Dersom jeg drar ut USB kontakten ut og setter den inn, melder XP om en unknown device, at den har mailfunctioned og at ingen driver er installert. Dersom jeg kjører driveroppdatering/reistallering og peker på *.inf fila i driverne, så melder XP om at filen ikke inneholder noen informasjon om gyldig hardware.

Dersom jeg en skjelden gang kjører Windows Update fra internett, eller innstalerer ny software på maskinen som betinger en omstart, så får jeg etter omstart melding om at det er funnet en ny enhet nemlig BearPaw 2400 og at enheten nå blir installert. Alt fungerer så perfekt, helt til maskinen slås av. Da er scanneren vekk igjen når jeg slår på.

Har mailet Mustek om dette problemet - ingen svar å få.

Etter 6 månder med prøving og atter prøving på forksjellige løsninger er jeg i ferd med å gi opp. Kanskje noen glupe hjerner kan hjelpe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...