Lurvefranzen Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Hei! Har fått isvann på skjermen på min HP laptop. Jeg sprutet en liten sprut på den ved et uhell. Kom litt på skjermen og litt på tastaturet. fikk fjernet det på tastaturet, men vannet på skjermen som jeg prøvde å tørke vekk, har jeg tørket på en måte inn i siden av skjermen så det har rent inn i SELVE skjerme. Har et litt lysere helt nede i høyre hjørne. Er rimelig redd for at det kan ødelegge hele driten? Huff a meg. Hvordan kan jeg fjerne dette? Takk for svar!! Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Først og fremst slår du av PC'n din, for det er ved elektrisk kontakt + vann at ting kortslutter og blir ødelagt. Våte datakomponenter skal alltid tørker 100% før de settes strøm på igjen! Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 Har gått bra de siste 10 minuttene, men jeg burde kanskje det. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 det er lite luft som kommer til innimellom der... la den stå uten strøm minst 1 døgn. Selv sølte jeg litt vann på tastaturet mitt engang, men pga min gifaenholdning så tørket jeg bare over det og fortsatte som ingenting. 3 dager senere (konstant på) så streiket den ene knappen etter den andre. Endte opp med at jeg kjøpte nytt tastatur til min Toshiba. Tok kontakt direkte med serviceverkstedet og fikk nytt i posten for en svimlende 168,- kroner + frakt. Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 svimlende og svimlende du Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 Hmm, jeg satt altså utenfor huset mitt med den PCen siden jeg var utelåst. Nå har jeg tatt den av, og gått inn på min egen PC. Hvor lenge anbefaler dere at jeg skal ha den av? 24 timer? Synd at jeg må bruke den på skolen i morgen da. :s Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Du kan jo legge den i et rom som er varmt med lite fukt og se om det reduserer tørketiden. Evt åpne den om du er litt kyndig. Da ville jeg samtidig vasket over der vannet har vært med Q-tips og rødsprit. Men om du vil begi deg ut på et slikt stunt, så la den tørke isteden. Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 (endret) Hmm jeg skal la den tørke så lenge så mulig, men jeg tror det skal gå bra. Den fungerte ypperlig borsett fra en slags lys flekk nede i høgre hjørne der vannet hadde lagt seg. Ellers var jo skjermen helt fin. Helt tørr der på tastaturet. Men er det om jeg sitter kabelen til PCen fra veggen at kortslutningen kan skje? Eller kan det også skje om man bruker den helt bærbar? Endret 23. august 2007 av Lurvefranzen Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 uansett. Er jo strøm i alle kretsene. Eneste som skiller er spenningen på batteriet siden den lader. Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 Nå er jeg faen meg dritredd for å skru den på. Skal la den tørke til i morgen så tar jeg den til IT ansvarlig på skolen.. Poenget er at om jeg ødelegger den PCen så må jeg betale erstatning tror jeg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå