blomstkraft Skrevet 24. august 2007 Forfatter Del Skrevet 24. august 2007 har du prøvd noen andres minnepenn?ser for meg at skolelinux er den bløffen om minnepenner stenges ute. Kan ikke tro at de som laget det tenkte at folk fortsjatt bare bruker disketter i ubuntu får jeg vertfall brukt den uten å skrive root passordet. Er noe helt annet når jeg setter i f.eks ett trådløstkort i usb format, da må jeg skrive inn root passordet 9348133[/snapback] Penna virker i min Ubuntu også, men jeg fikk den ikke frem i Slackware 11.0, men tipper jeg rett så støtter Slackware 11.0 USB-penner, men da jeg hadde Slcakware så fant jeg engang ikke CD-rommen xD Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Jeg sitter med skolelinux dagelig og minnepenner fungerer som bare det. Problemet her er nok at det ikke er riktig satt opp, og det får du ikke gjort uten å være superbruker. Lenke til kommentar
blomstkraft Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 (endret) har du prøvd noen andres minnepenn?ser for meg at skolelinux er den bløffen om minnepenner stenges ute. Kan ikke tro at de som laget det tenkte at folk fortsjatt bare bruker disketter i ubuntu får jeg vertfall brukt den uten å skrive root passordet. Er noe helt annet når jeg setter i f.eks ett trådløstkort i usb format, da må jeg skrive inn root passordet 9348133[/snapback] akkurat samme med andre minnepenner også, men 1 spørsmål til, er det mulig å finne sitt eget passord i terminalen? Endret 27. august 2007 av blomstkraft Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 har du hørt med it ansvarlige på huset? Lenke til kommentar
blomstkraft Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 har du hørt med it ansvarlige på huset? 9368751[/snapback] Det er ikke noe IT ansvarlig her, kun meg.. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Hvem er satt opp systemet? Lenke til kommentar
blomstkraft Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 Hvem er satt opp systemet? 9369070[/snapback] Systemet? Meg, det er bare Ubuntu 7.04 da ... Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Hvem er satt opp systemet? 9369070[/snapback] Systemet? Meg, det er bare Ubuntu 7.04 da ... 9369305[/snapback] ? var det ikke skolelinux du hadde problemer med da? på skolen? har du samme problemet hjemme med ubuntu også? Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Du sa du satt med skolelinux, som ikke er det samme som ubuntu 7.04 for å si det sånn.. Lenke til kommentar
blomstkraft Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 Du sa du satt med skolelinux, som ikke er det samme som ubuntu 7.04 for å si det sånn.. 9369743[/snapback] Ja, jeg sitter med skolelinux på skolen, og ubuntu hjemme.. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 I ubuntu spretter den iallefall opp automatisk for meg. Men hvem har gjort installasjonen på skolen? Og har du snakket med IT-ansvarlig angående USB-penn problemet? Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 viss den ikke spretter opp automatisk liger den inne på hjemmeområdet ditt, der du har diskene dine, cdrom etc. Viss den ikke dukker opp der må det være noe galt med minnepenna eller usb porten din for den del. Skole-linux støtter også alle minnepenner. Noe som kan spærres, men det er vell ingen poeng i for en skole? Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Kommer veldig ann på hvilken versjon og hvilken type klient han sitter på. Minnepenner kommer ikke opp automatisk hverken på skrivebord eller noen andre steder uten litt fiksing på f.eks skolelinux 2.0 og halvtykke klienter. Lenke til kommentar
blomstkraft Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 (endret) Kommer veldig ann på hvilken versjon og hvilken type klient han sitter på. Minnepenner kommer ikke opp automatisk hverken på skrivebord eller noen andre steder uten litt fiksing på f.eks skolelinux 2.0 og halvtykke klienter. 9377746[/snapback] Den kommer frem når jeg boter fra Windows men der mangler det drivere, men viss jeg finner 98 USB drivere, så er det ikke så farlig uten USB i Linux.. Jeg prøver å finne noen drivere, men det var ikke så lett som jeg trodde Er det noen som vet om USB-drivere for Win 98? Takk for hjelpen! Endret 29. august 2007 av blomstkraft Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå