Gå til innhold

USB-penn i Skole-Linux?

Anbefalte innlegg

har du prøvd noen andres minnepenn?

ser for meg at skolelinux er den bløffen om minnepenner stenges ute. Kan ikke tro at de som laget det tenkte at folk fortsjatt bare bruker disketter :p

i ubuntu får jeg vertfall brukt den uten å skrive root passordet. Er noe helt annet når jeg setter i f.eks ett trådløstkort i usb format, da må jeg skrive inn root passordet

9348133[/snapback]

Penna virker i min Ubuntu også, men jeg fikk den ikke frem i Slackware 11.0,

men tipper jeg rett så støtter Slackware 11.0 USB-penner, men da jeg hadde Slcakware så fant jeg engang ikke CD-rommen xD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har du prøvd noen andres minnepenn?

ser for meg at skolelinux er den bløffen om minnepenner stenges ute. Kan ikke tro at de som laget det tenkte at folk fortsjatt bare bruker disketter :p

i ubuntu får jeg vertfall brukt den uten å skrive root passordet. Er noe helt annet når jeg setter i f.eks ett trådløstkort i usb format, da må jeg skrive inn root passordet

9348133[/snapback]

akkurat samme med andre minnepenner også, men 1 spørsmål til, er det mulig å finne sitt eget passord i terminalen?

Endret av blomstkraft
Lenke til kommentar

viss den ikke spretter opp automatisk liger den inne på hjemmeområdet ditt, der du har diskene dine, cdrom etc.

Viss den ikke dukker opp der må det være noe galt med minnepenna eller usb porten din for den del. Skole-linux støtter også alle minnepenner. Noe som kan spærres, men det er vell ingen poeng i for en skole?

Lenke til kommentar
Kommer veldig ann på hvilken versjon og hvilken type klient han sitter på. Minnepenner kommer ikke opp automatisk hverken på skrivebord eller noen andre steder uten litt fiksing på f.eks skolelinux 2.0 og halvtykke klienter.

9377746[/snapback]

Den kommer frem når jeg boter fra Windows men der mangler det drivere, men viss jeg finner 98 USB drivere, så er det ikke så farlig uten USB i Linux..

Jeg prøver å finne noen drivere, men det var ikke så lett som jeg trodde :(

Er det noen som vet om USB-drivere for Win 98?

Takk for hjelpen! :)

Endret av blomstkraft
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...