Gå til innhold

USB-penn i Skole-Linux?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det vet jeg ikke, det var ikke jeg som installerte OS, men her er noe info som jeg fant:

KDE Verson: 3.3.2

Bruker: Powersnork

Vertsnavn: Itspserver00.intern

System: Linux

Utgave: 2.6.8-3-686-smp

Maskin: i686

Er det snakk om en tynnklient, halvtykk eller full installasjon på maskinen du sitter på?

9343239[/snapback]

Hva er forskjell på det der da?

Endret av blomstkraft
Lenke til kommentar
Skjekk i hjemmeområdet ditt om du har en mappe som heter Drives. Hvor er dette, så kanskje jeg kan komme med litt bedre tips.

9343469[/snapback]

Det er på Follo videregående skole på Orkdal.

Linux på skolemaskinene er noe jeg har ventet lenge på, men jeg kan ikke finne noe driver-mappe :no:

Lenke til kommentar

Hei. Joda. Bra at noen skoler har fått Linux, men det hjelper for fanken meg lite om de lar elevene ha roottilgang da. Hvis man skal ha Linux på skole-maskiner så må elevene ha vanlig brukertilgang med begresede muligheter.

Men problemet til trådstarter er vanskelig å løse hvis man ikke har roottilgang.

Lenke til kommentar

Alle andre har win på min skole, og de har ikke admin.

Eneste grunnen til at jeg bruker linux er at der får jeg root/admin rettigheter.

Jeg HATER at det står "du har ikke rettigheter til å utføre valgt operasjon", oh suck and fuck me. Derfor lå jeg inn linux.

Endret av Frysning
Lenke til kommentar
Hei. Joda. Bra at noen skoler har fått Linux, men det hjelper for fanken meg lite om de lar elevene ha roottilgang da. Hvis man skal ha Linux på skole-maskiner så må elevene ha vanlig brukertilgang med begresede muligheter.

Men problemet til trådstarter er vanskelig å løse hvis man ikke har roottilgang.

9347973[/snapback]

Hvordan finner jeg ut om jeg har roottilgang eller ikke da?

Lenke til kommentar
skriv su i terminal, så passordet ditt.

Eller, sudo kanskje, også passordet.

9347997[/snapback]

Nei, er nokk ikke supre-user jeg nei xD

Men hva omjeg finner passordet til admin, blir jeg super-user da?

trenger ikke roottilgang for å få minnepenn til å fungere!

Hmm, er det en annen måte å få den frem på da? Det virker ikke på noen maskiner :(

Endret av blomstkraft
Lenke til kommentar

har du prøvd noen andres minnepenn?

ser for meg at skolelinux er den bløffen om minnepenner stenges ute. Kan ikke tro at de som laget det tenkte at folk fortsjatt bare bruker disketter :p

i ubuntu får jeg vertfall brukt den uten å skrive root passordet. Er noe helt annet når jeg setter i f.eks ett trådløstkort i usb format, da må jeg skrive inn root passordet

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...