MiSP Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Som nyansatt VOKT-arbeider i Olsvik Menighet har jeg fått ansvaret for den lokale ungdomsklubben, hvor vi blant annet skal kjøpe et nytt surroundanlegg. Vi har ingen klar prisantydning, men har satt opp 5 000,- på budsjettet foreløpig. Vi skal ha et anlegg i et relativt lite rom, men det er en stor åpning på den ene kortveggen (se bilder under). Planen er å kjøpe en PlayStation 3 og en videokanon, så anlegget må passe til spilling og filmvisning. Vi lurer like mye på om 5 000,- er realistisk som hvilket anlegg vi skal velge. Vi lurer også på hvilken type vi bør gå for - 5.1, 6.1 eller 7.1? Jeg tror egentlig at det holder med 5.1, men jeg har ikke så mye peiling på lydanlegg. Her er bilder av rommet. Tatt fra baksiden av rommet. Her skal det etter hvert monteres en videokanon. Åpningen i bakveggen i rommet (tatt fra front). Nok et bilde av åpningen i bakveggen i rommet. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Hvor mye som er smart å gå ut med spørs jo på hva dere ser for dere. Det er helt mulig å komme med 5.0 sett og forsterker til 5000 men med sub i tillegg er det ikke lett å få til . Du kan se på Argon Junior og alternativt bruke dette med Pioneer VSX-416. Dette koster 5500 til sammen(Uten kabler så det er sagt) så det er ingen tvil i at det egentlig er smartere å legge litt mer i det. Hadde dere sett for dere stativhøyttalere foran så de kan henges opp? Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 Hadde dere sett for dere stativhøyttalere foran så de kan henges opp? 9344606[/snapback] Vi har egentlig ikke sett for oss noenting. De skal være permanente, så det må gjerne være noe som henges opp, men det er jo ikke et kriterium. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Vel,du kan jo starte med å se på Argon Junior som jeg linket til og heller komme med tanker om hva du kunne tenke deg. Utover den pakken vil du kun trenge ledninger til høyttalerne og signalkabler til PS'en osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå