Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kan snus ødelegge munnen?

Gjest hardårligfantasi

Anbefalte innlegg

Gjest hardårligfantasi

Jeg snuser ganske mye. I det siste har jeg hatt problemer med å smile. når jeg smiler med tenner ser smilet helt skjevt ut. Før var det sånn: :D Nå ser det mer sånn ut: :roll: , bare med tenner. Dette irriterer meg litt for jeg ser så dum ut når jeg smiler. Vil dette bli bedre når jeg slutter å snuse? Er det noen andre som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest hardårligfantasi

Jeg har ikke leppebånd lengre, bare en liten klump. Broren min sier dette vil vokse ut igjen. Stemmer dette? vil forresten munnen bli enda mer deformert om jeg fortsetter å snuse eller har det ingen ting å si lengre nå som båndet alt er borte?

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
Jeg snuser ganske mye. I det siste har jeg hatt problemer med å smile. når jeg smiler med tenner ser smilet helt skjevt ut. Før var det sånn: :D Nå ser det mer sånn ut: :roll: , bare med tenner. Dette irriterer meg litt for jeg ser så dum ut når jeg smiler. Vil dette bli bedre når jeg slutter å snuse? Er det noen andre som har opplevd det samme?

Hehe, dette er en litt gammel samtale. men tviler på at det har med snusen å gjøre. vet ka du mener, eg har selv et litt skeivt smil..;P hadde et vanlig smil før, men etterhvert ble det skevt. snuser selv men det har ingen ting med saken å gjøre. hvertfall ikke med meg ;)

Lenke til kommentar

Ja, men jeg fortsetter. Hvorfor? Fordi snus er godt, snus har forbedret livskvaliteten min! Til helvete med sigaretter, snus alt du orker.

Lenke til kommentar

Det med at livskvaliteten din har steget er noe du selv innbiller deg. Jeg snuste fast før, i rett under 1 år, og når jeg snuste så følte jeg akkurat det du sier :p Jeg sa akkurat det samme, helt til jeg sluttet og nå er livet så ufattelig mye bedre, PGA snus-slutten. Kondisen har steget betraktelig, jeg har penger til det jeg vil og jeg har vakre fine tenner :)

Lenke til kommentar

Det er vel ingen vitenskapelige tester som har bevist at snus er farlig, men allikevel går man ut ifra at det er _noe_ som er farlig med det. Det er også flere ting som tyder på at man kan utvikle kreft i leppa (hvitt område) etter mye snusing, men som sagt er ikke dette bevist. I noen tilfeller anbefaler leger å bruke snus, men det er bare i tilfeller hvor man vil få pasienten til å slutte å røyke. Da kan det hjelpe å snuse i stedenfor da snus inneholder nikotin.

Selv om jeg ikke kan vise til noen tester, er jeg rimelig sikker på at snus ikke er bra for helsa, og vil aldri begynne å snuse selv. Derfor er mitt tips til deg å slutte med det =) Ikke nødvendigvis pga. smilet ditt, men av andre helsemessige årsaker...(man tror det er kreftfremkallende, men på den andre siden, hva er _ikke_ kreftfremkallende?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...