wan Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 (endret) Jeg har gjentatte ganger forsøkt å åpne ulike porter i forbindelse med programmet uTorrent: 11314, 31708, 56616 osv. Ingen porter lar seg åpne. I routerinnstillingene (Linksys WRT54GS) velger jeg port og start/end og peker til min lokale nettverksip. Er det her jeg gjør noe galt? Disse innstillingene fungerte fint med Telenor ADSL, men jeg har nå byttet ISP og er i ferd å bli rimelig frustert. Endret 23. august 2007 av wan Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Sikker på at det ikke er en router foran Linksysboksen? Lenke til kommentar
wan Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 Sikker på at det ikke er en router foran Linksysboksen? 9343009[/snapback] Linksys-routeren er koblet opp mot en hjemmesentral (Lyse). Tenker du på om sentralen har et eget modem innebygd? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Du kan hvertfall sjekke om du får en internett-IP inn på WRT54GS. Dette finner du i webmenyen. Lenke til kommentar
wan Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 Du kan hvertfall sjekke om du får en internett-IP inn på WRT54GS. Dette finner du i webmenyen. 9343039[/snapback] Etter hva jeg kan skjønne er ikke min internett-ip å spore i routeren. Alt starter med 192 (lokalt nettverk), med unntak av en adresse som starer med 10.47. Vil det med andre ord si at det er hjemmesentralen som lager krøll? Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Hvilke farge er det på hjemmesentralen din? Lenke til kommentar
wan Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 Hvilke farge er det på hjemmesentralen din? 9343125[/snapback] Den er grå og avlang. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Hvis din wanadresse starter med 10 så er den på lokalnett og må forwardes om den ikke står i DMZ: Lenke til kommentar
wan Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 Jeg fikk nå vite at man må ha fast ip for å forwarde, dette var visst ikke mulig med dynamisk ip gjennom Lyse. Rart, men ok. Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 I følge nettsidene til Lyse har de grå sentralene mulighet for å koble til flere maskiner, altså er det nok en ruter. Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Jeg fikk nå vite at man må ha fast ip for å forwarde, dette var visst ikke mulig med dynamisk ip gjennom Lyse. Rart, men ok. 9343219[/snapback] hvis noen sier du må ha fast IP for å forwarde antar jeg at det menes at IPen det forwardes til må være fast, ellers må du endre portforwardinnstillingene hver gang du får ny IP. Fast IP på innsiden av ruteren kan du velge selv, og du kan også bruke statisk DHCP som er mer praktisk om du bruker PCen andre steder også. Lenke til kommentar
wan Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 (endret) hvis noen sier du må ha fast IP for å forwarde antar jeg at det menes at IPen det forwardes til må være fast, ellers må du endre portforwardinnstillingene hver gang du får ny IP. Fast IP på innsiden av ruteren kan du velge selv, og du kan også bruke statisk DHCP som er mer praktisk om du bruker PCen andre steder også. 9343247[/snapback] Jeg er i utgangspunktet tvilende til at det ikke skal være mulig å forwarde med dynamisk ip, det er vel ikke logisk? Ja, jeg kan se den, får undersøke videre. Endret 23. august 2007 av wan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå