Gå til innhold

flette til separate dokumenter i word 2007/2003

JKJK

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg driver å genererer noen kontrakter. Hver kontrakt er på 2 ark, og jeg har generert disse ut i fra en liste på 276 navn (flettet med et excell ark som kildedokument).

Når jeg kjører flettejobben så genererer den et stort dokument med 552 sider. Greit nok i utgangspunktet.

Men så har vi en kopimaskin med print-og-stiftefunksjon og har tenkt å prøve å utnytte dette. Problemet er at jeg kan ikke programmere maskinen til å stifte 2-og-2 sider utifra en stor printjobb på 552 sider. Jeg er nødt til å ha 552 printjobber slik at kopimaskinen stifter hver printjobb.

Er det noen måte å få enten: delt opp et stort dokument i flere små, eller sørge for at hver fletting blir flettet til et eget dokument?

Edit: det er snakk om flere kopier, så jeg kunne ha spart mye arbeid på dette.

Dette haster, så rask hjelp blir satt stor pris på.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som sagt: ikke uten litt programmering. ;)

I mitt hode ville vel vært enklere å splitte opp selve utskriftsjobben slik jeg foreslo. NNå ender du opp med veldig mange dokumenter som må printes separat.

9347820[/snapback]

Men det var jo hele poenget! Nå kan jeg plukke ut hele grupper og printe i en smekk basert på filnavn, samt få hver kontrakt stiftet.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
Ut fra ditt første innlegg oppfattet jeg det som at alle skulle skrives ut uansett og da kunne du sluppet omveien om separate dokumenter. :)

9348149[/snapback]

Jo, d var i utgangspunktet idealet, men da jeg fant ut at kopimaskinen kun stiftet pr. printjobb, ble det motsatte mest praktisk. Dessuten er det genialt å ha alle kontraktene i separate filer for arkiv senere.

Med enkeltfiler ble det også enklere å dele opp kontraktene i grupper, slik at det ikke ble noen separat sorteringsjobb manuellt etterpå :)

Sitter her nå og printer kontrakter for harde livet. Har en nede ved kopimaskinen som forteller meg hvilken gruppe han vil ha skrevet ut, og så kommer gruppen med kontrakter fortløpende. Jobben vi brukte 3 mann og 3 timer på i fjor er redusert til 1,5 mann og 1,5 time :)

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Ser poengene dine og i din situasjon er det helt klart den beste løsningen totalt sett. Mitt poeng i første innlegg (som kanskje ikke kom tydelig nok fram) var at du kan enkelt lage en makro som skriver ut to og to sider slik at skriveren oppfatter det som separate jobber, men med et enkelt klikk for å kjøre makroen. Det hadde ikke vært noen god løsning for deg i denne situasjonen men kan være nyttig til en senere anledning. :)

Lenke til kommentar

Jepp. Da er vi enige da :) Men din løsning hadde definitift også vært en god løsning! Det hadde vært mye mer tidsbesparende enn fjorårets løsning ble. Men scriptet var enda bedre.

Det er vel slikt arbeid som kan kalles god gammeldags EDB! :!:

Ble forøvrig meget imponert over NTNU's skole/officehjelp! Hadde aldri trodd de skulle løse et så spesielt problem så raskt (10-15minutter før jeg fikk scriptet) !

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...