hasog Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Har kjøpt nytt hovedkort montert AMD Athlon XP1600+ 1.46 GHz 266 FSB Når jeg starter opp kommer det en fin stemme opp å sier du har problem med CPU. Passer ikke denne CPU med kortet, har også prøvd med 1,2 GHZ 200 mhz bus Kan det være feil cpu/hovedkort Lenke til kommentar
milamber Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Det er nok fordi hovedkortet ditt ikke støtter den CPUen. Leita litt rundt på Aopen sin side og de sier og skriver at det kun kan bruke Athlon/Duron av den gamle typen. Dvs. ikke XP prosessorene. Kortet er ikke blant det nyeste som finnes på markede så det hadde nok vært en ide å bytta det også kanskje. Lenke til kommentar
hasog Skrevet 16. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2003 Gammelt og gammelt kjøpte det i juni, men utviklingen skjer jo over nattet. Hvilken CPU kan jeg invistere i da eller nytt hovedkort? Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Dersom hovedkortet ditt er AK73 PRO, så støtter denne Duron og T'Bird (200MHz FSB). Ergo så støtter det hovedkortet ikke Athlon XP. AK37 PRO A derimot støtter XP. Hvilken prosessor kjører du på hovedkortet per i dag? Lenke til kommentar
hasog Skrevet 16. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2003 Det er denne jeg har på kortet nå AMD Athlon XP1600+ 1.46 GHz 266 FSB Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Det er denne jeg har på kortet nå AMD Athlon XP1600+ 1.46 GHz 266 FSB Den vil dessverre ikke fungere. Dersom du skal beholde hovedkortet, kjøp deg en Duron eller T'Bird. Alternativt, kvitt deg med hovedkortet og kjøp deg noe annet. Lenke til kommentar
clawfing Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Ser ut som om du har vært uheldig i hovedkort velgingen! jeg har et aopen ak77 pro-a, og det fungerer flott med xp1800+. stabilt som bare det! kjøp deg et nytt hovedkort, som du kan kjøpe nye xp cpu'er til fremover, såvidt jeg vet så går ikke duron lenger enn 1.3ghz? det blir for lite fremover.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå