Gå til innhold

Hvordan blir framtidens spill?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spill som gir langt mer frihet til å gjøre hva man vil for at handlingen skal fortsette, mange forskjellige retninger å gå og mange forskjellige slutter.

Det burde heller ikke være slik at fiendene venter på at du skal komme, de kan gjerne gå rundt helt tilfeldig, slik at du aldri kommer til å møte en fyr på samme sted.

AI må selvsagt være topp, hvis man sloss mot trente agenter så er de god nok til det nivået. Sloss man mot et SWAT team så har de sine taktikker mot fiender, og sammarbeider aktivt. Er det hjerneløse zombier så oppfører de seg sådan, er de mer avansert så plukker de opp noe og bruker det som et skjold.

Vanskeligheten må altså skrus opp, da tenker jeg ikke på at fiendene dine dreper deg uansett hvor de treffer deg, dette blir bare idiotisk. Jeg tenker mer på teknisk, hvis du skrur opp vanskelighetsgraden så oppfører fiendene dine seg langt mer avansert, kan godt slenge på at de gjør litt mer dmg, og du gjør litt mindre dmg, "realistisk" sett altså.

"Alt" må kunne ødelegges på samme måte som i virkeligheten, Crysis har hvertfall kommet på rett spor her med trær og bygninger, flott!

Små detaljer som at du kan ikke bære på 1000 kuler, alt har en vekt, slik som på stalker.

Edit: Nå tenker jeg mest på FPS spill.

Edit2: Muligheten til å konfigurere hovedpersonen du spiller burde være mulig, fikse hva du vil være god på, hva de styrker og svakheter(må ha med) er.

En god historie er selvsagt nødvendig, og stemning.

Endret av Bruktbilen
Spill som gir langt mer frihet til å gjøre hva man vil for at handlingen skal fortsette, mange forskjellige retninger å gå og mange forskjellige slutter.

Det burde heller ikke være slik at fiendene venter på at du skal komme, de kan gjerne gå rundt helt tilfeldig, slik at du aldri kommer til å møte en fyr på samme sted.

AI må selvsagt være topp, hvis man sloss mot trente agenter så er de god nok til det nivået. Sloss man mot et SWAT team så har de sine taktikker mot fiender, og sammarbeider aktivt. Er det hjerneløse zombier så oppfører de seg sådan, er de mer avansert så plukker de opp noe og bruker det som et skjold.

Vanskeligheten må altså skrus opp, da tenker jeg ikke på at fiendene dine dreper deg uansett hvor de treffer deg, dette blir bare idiotisk. Jeg tenker mer på teknisk, hvis du skrur opp vanskelighetsgraden så oppfører fiendene dine seg langt mer avansert, kan godt slenge på at de gjør litt mer dmg, og du gjør litt mindre dmg, "realistisk" sett altså.

"Alt" må kunne ødelegges på samme måte som i virkeligheten, Crysis har hvertfall kommet på rett spor her med trær og bygninger, flott!

Små detaljer som at du kan ikke bære på 1000 kuler, alt har en vekt, slik som på stalker.

Edit2: Muligheten til å konfigurere hovedpersonen du spiller burde være mulig, fikse hva du vil være god på, hva de styrker og svakheter(må ha med) er.

9342954[/snapback]

Helt enig med deg på alle punkter. Det jeg ser etter i spill er historie og AI, så for meg er fremtidens spill et spill med fantastisk AI som faktisk 'lever' uten at man nødvendigvis er i nærheten.

Jeg mener egentlig musikken ikke burde være med i spill, selv om det er med på å øke stemningen til tider. Vil at spill skap bli mer og mer lik virkeligheten, såklart kan du ha så hovedpersonen, du, bruker mp3 spiller, men hvor mange jakter på aliens i jungelen med mp3 spiller på full mugge?

VR tror jeg blir det store om 10-20 år, i god blanding med hologram kanskje.

Angående AI, så har vel AI i oblivion sitt eget liv uansett om du er der eller ikke, så er ikke bare stalker. Men det er veldig få som har noe sånt enda, og vi får håpe flere og flere kommer med det.

VR tror jeg blir det store om 10-20 år, i god blanding med hologram kanskje.

Har enda den enorme VR hjelmen(og kontrolleren) faren min kjøpte til meg, brukte mange timer med å spille Doom på den, fy den var stilig. :p

9343717[/snapback]

HEHE.....bortskjemt er du. Drømte om den....fikk testet VR på en Videobutikk i Oslo husker jeg, sinnsykt kult, selv med Grafikk ala Virus (if anyone remembers)

Trur vel også at AI kommer til å bli viktig for singelplayer-spill.

For øvrig så tror jeg det første og største som vil skje de nærmeste årene er at vi ENDELIG får en skikkelig fet militær-sim med fullt modulerbare miljøer og realistisk fysikk. Ødeleggbare bygninger, Geografi osv. Det er mange halvhjertede forsøk på dette, men vi nærmer oss.

9342954[/snapback]

Helt enig med deg på alle punkter. Det jeg ser etter i spill er historie og AI, så for meg er fremtidens spill et spill med fantastisk AI som faktisk 'lever' uten at man nødvendigvis er i nærheten.

9343087[/snapback]

Far Cry 2 har akkurat denne funksjonen :)

• 4 uker senere...

flere muligheter, bedre AI og dypere handling... det hadde vært drøm.. men grafikken måtte jo blitt bedre også :p ellers blir det ikke like spennende å se på screenshots og bli overrasket når spillet kommer.

jeg er ikke helt fornøyd med åssen fysikken i vannet fungerer.. vannet i crysis er på et helt nytt nivå, men fortsatt ikke helt fornøyd.. litt mer variasjon med bølgehøyde osv osv.

nå driver jo funcom med å lager Crygaia- TSW... det trur jeg blir helt utrolig fett, ved tanke på AI, handling, muligheter og grafikk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...