Gå til innhold

Hva syns dere om oppsettet? Billig allround maskin


Anbefalte innlegg

Jeg må fornye meg litt og tenkte å bygge meg en billig allround maskin. Jeg bruker maskinen mest til surfing, en del filmer og p2p programmer og torrents. Liker også å redigere litt filmsnutter nå og da pluss jeg er hobbyfotograf, så jeg bruker maskinen til å laste over fra digitalkamera og kameramobil. Bruker den også til tekstbehandling og lysbildeframvisning, så den bør fungere greit på de fleste områder. Maskinen jeg har nå buker dårlig lang tid på å brenne og konvertere for eksempel en lysbilde dvd med bilder jeg har tatt, eller en dvd med filmsnutter.

 

Tenkte også å ha mulighet for å oppgradere maskinen etter hvert, for eksempel hvert år eller hvert 2 år. Så jeg ser for meg kanskje 1-2 oppgraderinger før maskinen byttes ut. (Det sa jeg sist også, men denne har jeg hatt i snart 5 :p).

 

Her er et eksempel på en maskin jeg har satt sammen. kriteriene er at den skal koste minst mulig, men kan brukes til mest mulig. :p Grunnen til at jeg valgte barebone med AM2-socket var pga at den kunne oppgraderes til 8GB ram på sikt. Men jeg vil også ha muligheten til å oppgradere prosessoren etter hvert. Er det kanskje lettere å oppgradere den med intel-socket til kraftigere prosessor på sikt?

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...A2-7E2CA9E2B21E

 

 

Vil bare tilføye at jeg har resten av delene selv.

Endret av NestenUtenkunnskap
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...