snoopafella Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Finnes det slot in dvd brennere (S-ata/P-ata) nå til dags. Har funnet et par men de var utgåtte modeller sto det. Noen som vet hvilken interface dvd-spillere/brennere for bærbare datamaskiner bruker? Vanlig 80pin ATA? Har funnet et par slot in dvd-roms for bærbare der det står at interface er ATAPI.. Passer en sånn i min stasjonære pc? Lenke til kommentar
snoopafella Skrevet 24. august 2007 Forfatter Del Skrevet 24. august 2007 Det var den jeg hadde sett på men jeg trenger ikke det kabinettet med plass til 2 stykker. Det jeg lurte på var om det gikk an å koble 1stk enkel brenner som står i det kabinettet direkte i en ide port på min htpc, eller om kontakten baki den brenneren er av en annen type enn 80pins IDE.. I spec`en til den disken (uten kabinettet) står det at tilkoblingen er av typen ATAPI. Er ATAPI det samme som IDE aka P-ATA? (fikk inntrykk av det når jeg leste på wikipedia, men er litt usikker på om de skriver om dataoverføringsprotokoll eller om den fysiske tikoblingen) Noen som kan bekrefte/avkrefte om denne kan kobles til en IDE port? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå