WorldWideWeb Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Hvilken av disse to gir best ytelse? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=330169 Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte kr 2.295,- http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=338084 Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte kr 2.295,- Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 (endret) Om du søker litt på forumet, vil du finne flere identiske tråder hvor dette spørsmålet er besvart. Pr i dag er nok E6850 best til spill da den har en høyere frekvens, og de fleste spill ikke støtter fire kjerner, men om du skal tenke fremover så vil nok flere spill støtte fire kjerner i fremtiden. Edit: Litt rask der gitt, men konklusjonen er den samme da det samme gjelder for de fleste programmer. Endret 23. august 2007 av -LIKMARK- Lenke til kommentar
xadhoom Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 avhenger av om programmene du kjører klarer å utnytte flere enn 2 kjerner. Lenke til kommentar
WorldWideWeb Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 Jeg spiller sykt mye Counter Strike Source og satser på å få gått over 100fps stabilt. Samt så elsker jeg å drive med videoredigering programmer som Adobe Premiere Pro 2/CS3 og Sony Vegas 7.0 og det krever vell en del. det merker jeg på maskinen jeg har nå. Den er en helt grei maskin men av og til merker jeg at det blir for mye. skal ikke oppgradere den da, skal kjøpe en helt ny maskin. er bare ut etter å finne de perfekte delene til en ikke så UBER høy pris takk for alle svar btw:) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 CS:S bruker ikke mer enn 1 kjerne så der vil E6850 være klart raskest. Når det er sagt så holder det i lange baner med svakere prosessorer i det spillet. Adobe-produktene tror jeg det er en del operasjoner som kan bruke flere kjerner og muligens gi bedre ytelse med en Q6600. Sony Vegas kjenner jeg ikke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå