panbanan Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 (endret) Tilbringer fortiden slutten av sommerferien i Tokyo, og tenkte at jeg muligens burde faa kjoept meg et ordentlig speilrefleks kamera. Problemet er at jeg er ganske ny naar det gjelder speilrefleks kameraer, og derfor lurte jeg paa om noen kunne guide meg litt i jungelen av kameraer. Har lest litt om maanedens varp, men det virker som om de balanserer anbefallinger paa norske priser og kvalitet. Prisene i Norge er vel helt forskjellig fra det japanske markedet? Det jeg hadde tenkt meg var ikke helt siste skrik, men en ny og bra modell som ligger i Sony Alpha A100 og Canon EOS 30D priskategori eller lavere. Endret 23. august 2007 av panbanan Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Hei du, Du vil absolutt trenge et objektiv. Om du velger kit-objektiv eller et bedre objektiv er helt opp til deg selv, men du trenger optikk for å fokusere! Uansett er det mange gode kjøp og få kameraer det er verdt å advare mot. Men det er nok lurt å dobbeltsjekke at det faktisk er penger å spare på å kjøpe kameraet i Japan, for du mister endel forbrukerrettigheter når du kjøper i Japan. Hører også rykter om at objektiver er billig diverse steder, så du kan kanskje få mere fotomuligheter for penga om du kjøper et ganske rimelig kamera og mye rimelig optikk. Optikk mister jo også mindre verdi enn et kamerahus! Lenke til kommentar
panbanan Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 ah.. oki.. gjort litt research naa. bor utendlands uansett saa norske forbruker rettigheter vil ikke foelge meg. tenkte litt paa nikon d40 eller d40x eller Pentax k10d, k100d, k100d super eller sony a100 Hva synes dere jeg boer gjoere? har du noe forslag til optikk som passer godt til og som ikke koster skjorta av meg? takker for svar Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 ah.. oki.. gjort litt research naa. bor utendlands uansett saa norske forbruker rettigheter vil ikke foelge meg. tenkte litt paa nikon d40 eller d40x eller Pentax k10d, k100d, k100d super eller sony a100 Hva synes dere jeg boer gjoere? har du noe forslag til optikk som passer godt til og som ikke koster skjorta av meg? takker for svar 9344210[/snapback] Pentax K10D-brukere er utrolig fornøyde, virker det som. Tar bra bilder, og er et brukbart slagvåpen i en trang bakgate i regnvær. Er også godt fornøyd med E-510'en min - om du vil utvide søket litt. Bra teknisk og ergonomisk, men ikke så bra når det gjelder byggekvalitet. D40 og D40X er også fine starter-modeller, kjøp D40. Så bruker du de ekstra hundringsene på et bra polafilter. Men når det gjelder optikk, så er det litt vanskelig å gi gode råd - det kommer veldig an på hva slags bilder du skal ta! - En normalzoom (sånt som kit-objektivet) og en telezoom (50-200mm eller så) er alltid bra å ha. Normalzoomen er fin til det meste, men ikke knallbra på noe. Telezoomen gjør at du kommer nærmere når du ikke klarer å gå nærmere - typisk i natur, eller detaljer på bygninger du ikke når frem til, etc etc. - Når du skal ta portretter, så er en 50mm f/2.0 eller lavere en god idé. - En vidvinkelzoom (11-22mm e.l.) er fin å ha når du skal ta bilder i trange gater eller store naturområder, du får til mye morro med en sånn! Konkrete produkter tør jeg ikke peke deg mot, leser ikke nok tester og leker ikke med nok kameraer til å gi deg noen konkrete produkter. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Det virker som om Pentax er det merket der man sparer mest på å handle i utlandet. Ta en tur ut av nettkafèen (eller hvor du enn sitter), og kikk på prisene på de forskjellige modellene fra Pentax. Rapporter til oss hva du finner, så kan vi lettere vurdere om du bør handle i Japan. Lenke til kommentar
panbanan Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 (endret) Ble plutselig natt her.. ogsaa ble det dagstur til Akihabara.. (elektronikkens hjemsted i Tokyo) saa jeg fikk ikke med meg hva du skrev jpsalvesen :/ Etter litt om og men ble det Nikon D40x med to objektiver(pakkepris). Det ene som er standard staar det Nikon DX 18-55mm og det andre staar det Nikkor Lens 55-200mm VR. Alt i alt kom pakken paa 92,000 japanske yen, noe som tilsvarer 4,722.791 norske kroner(ferdig prutet og med et 4gig memory card) Etter litt research har jeg funnet ut at overall er det vel billigst med kameraer i USA. Paa amazon.com kan man soeke lett etter produkter fra en rekke butikker.. sjekk ut der. Jeg kjoepte mitt kamera paa yodobashi camera (yodobashi.com) (trykker man paa andre kolonne ved siden av home paa toppen av siden kommer man til kameraer) Tok en stikkpris sjekk paa noen toppmodeller og fant ut at man kan spare opptill 12.000 NOK.. det er jo en tur/retur flyreise til Tokyo!! Det virker som om det er mest aa spare paa dyre objektiver og dyre kameraer! Pentax k10d Kun kamerahus koster 5,590NOK i Japan med standard objektiv 6319NOK i Japan mot billigste 7385nok i Norge.. Uansett som nybakt kamera eier er jeg straalende fornoyed! Sjekk ut dette bildet jeg tok ista! Endret 25. august 2007 av panbanan Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Gratulerer med en fin foto-pakke. Under 5.000,- må sies å være billig. Tom Lenke til kommentar
panbanan Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 og disse.. noen som har noen nyttige kamera tips for en nybakt DSLR bruker? Lenke til kommentar
missilecatcher Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Savner Tokyo! Tips til deg: Ta masse bilder av alt du setter pris på! Noe som rører ved deg. Og Tokyo er vel ikke det verste stedet å begynne;) Ta deg en tur til Odaiba, som er et utrolig kult sted. Ligger ved Tokyo-bukta. Det går en ubemannet monorail ut dit og der kan du se over mot resten av byen. Det er også en fornøyelsespark og Panasonics eget showroom for å nevne noen av mulighetene der. Anbefales på det sterkeste! Ha et fortsatt fint opphold og gratulerer med et godt kjøp på kamera! Lenke til kommentar
panbanan Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 missilecatcher.. har bodd hos kjaeresten min her i Tokyo 1,5 maaned naa vaert nesten overalt! Tatt masser av bilder med mitt gamle sony dsc-t30. Vaert paa Odaiba flere ganger.. shopping og fornoyelsespark besoek! Elsker serioest d stedet. Skal dra tilbake til USA der jeg studerer neste uke.. kommer til aa savne tokyo.. :/ Mens du var paa Odaiba dro du til Joypolis.. ? en slags elektronisk fornoelsespark fra Sega i Decks shopping mall? Tenkte aa ta turen ditt i neste uke.. sjekket du det ut? Takker for support av kamera kjoepet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå