ilpostino Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Har tenkt tanken om at moderatorinnlegg eksempelvis kan skrives i en forhåndsbestemt farge. Da skiller den seg ut og er lett å få med seg, i tillegg blir det lettere å se om moderatoren snakker som privatperson eller som moderator. hva med når moddiser uttaler seg som vanlige brukere? synes det da blir feil at inleggene deres skal være i en egen farge. i signaturen til de fleste står det jo at de er moddiser og uttaler seg som vanlige brukere inntrill det motsatte er uttalt.... dessuten står det under avataren at folk er moddiser osv så det burde ikke være så vannskelig å få med seg egentlig... Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 (endret) Har tenkt tanken om at moderatorinnlegg eksempelvis kan skrives i en forhåndsbestemt farge. Da skiller den seg ut og er lett å få med seg, i tillegg blir det lettere å se om moderatoren snakker som privatperson eller som moderator. hva med når moddiser uttaler seg som vanlige brukere? synes det da blir feil at inleggene deres skal være i en egen farge. i signaturen til de fleste står det jo at de er moddiser og uttaler seg som vanlige brukere inntrill det motsatte er uttalt.... dessuten står det under avataren at folk er moddiser osv så det burde ikke være så vannskelig å få med seg egentlig... 9346588[/snapback] Når han skriver "kan skrives i en forhåndsbestemt farge", er det vel snakk om at kan man krysse av for å "skrive som moderator" og få det i en egen farge. Krysser man ikke av, vil man skrive som vanlig bruker. Correct me if I'm wrong. Endret 23. august 2007 av Lofnes Lenke til kommentar
MRN Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Jeg har slått av avaterer, så det forslaget går ikke. Jeg har slått av signaturer, så det forslaget går ikke. Jeg ser tydelig nok om det er snakk om brukermoderator eller en vanlig bruker. Ser ikke det helt store problemet. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Har tenkt tanken om at moderatorinnlegg eksempelvis kan skrives i en forhåndsbestemt farge. Da skiller den seg ut og er lett å få med seg, i tillegg blir det lettere å se om moderatoren snakker som privatperson eller som moderator. hva med når moddiser uttaler seg som vanlige brukere? synes det da blir feil at inleggene deres skal være i en egen farge. 9346588[/snapback] Når de uttaler seg som vanlige brukere så bruker moderatoren vanlig farge. Når han uttaler seg som moderator så setter han på fargen. Ikke værre enn det (i tillegg til at alle auto-svarene settes til den bestemte farge). Det oppstår i ny og ne situasjoner hvor en moderator uttaler seg som privatperson, men på en måte som kan misforstås til å tro at han uttaler seg som moderator. Det er fort gjort og derfor jeg tenkte tanken. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Det er faktisk en ganske så god tanke, jeg ville faktisk stemt for den muligheten. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Jeg foreslår rett og slett en annen farge på moderator/brukermoderator/forumstyret under avataren. Det er jo egen farge (grønn?) på listen over innloggede brukere og listen over brukere som leser tråden, så hvorfor ikke også på teksten under avataren? Noe mer enn det syns jeg egentlig er ganske unødvendig. Man ser hvem som er moderatorer og ikke moderatorerererer om man bare vil. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Det er ikke lagt til muligheter for å gi titler en annen farge enn det som er standard, men ved fargen på innloggede brukere så kan man gjøre dette fordi det er en funksjon som er lagt til fra Invision selv. Nå har Diskusjon.no en mulighet til å legge inn et avlangt bilde under titlen som viser at man er moderator/admin, som Ueland sier litt over her. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 24. august 2007 Forfatter Del Skrevet 24. august 2007 Normalt sett er det heller ikke noe problem å se hvem som er moderator eller ikke, men da jeg f.eks. fikk advarsel hadde jeg ikke lest i tråden før, som var på en del sider, og startet å lese. Fant en spennende innlegg og stilte et spørsmål. Når det var gjort gikk jeg ut av tråden. Det jeg ikke så var at to innlegg over hadde en moderator satt ned foten for alt annet snakk enn én modell. Greit nok det, men når moderatoren ikke har noen kjennetegn utenom at det står "Moderator" under nicket hans så er det ikke så lett å få med seg at det faktisk er en som modererer i den tråden. Hvertfalll i mobildelen av forumet er brukermoderatorene veldig aktive selv. Lenke til kommentar
lain Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Det du mer eller mindre ønsker, er at alle poster der mod/admin ikke poster som mod/admin, starter med et bilde som f.eks For så å komme med meldingen de har? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 God ide lain. Jeg har funnet et bilde de kan bruke Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Jeg ser gjerne at moderatorne sine "moderatorposter" har en annen bakgrunnsfarge. I tillegg til at dette slipper at folk ikke får med seg at det var en moderator som postet, så er det også helt klart når en moderator er bruker, og når han er moderator. Jeg ser for meg en boks der moderatoren kan krysse av for å informere om at at det skal være et mod-innlegg. Her er det et eksempel på hvordan det er løst på Lost-norge. Her er også avataren og signaturen til moderatoren fjernet for det innlegget, men jeg vet ikke om det er nødvendig. Lenke til kommentar
lain Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Spørsmålet blir jo hvordan dette blir i forhold til alle skins du har mulgihten til å bruke. Og valget av farger bør helst ikke inkludere de som er brukt på lost eksempelet. Men ideen i seg selv er bra. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Jeg liker fontfarge-ideen bedre enn bakgrunnsfarge-ideen, mest av estetiske grunner ;p Det er jo evt. bare å bruke en farge som ikke er tilgjengelig for vanlige brukere, og som skiller seg ut. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Jeg vil heller ha bakgrunnsfarge enn skrifttypefarge. Bakgrunnsfargen trenger ikke skille seg mye ut. Ellers kunne et bilde som lain foreslår være greit. Men det skal ikke være mer enn 200 piklser bredt og 80 piksler høyt synes jeg i en slik løsning. Samtidig skulle det vært enkelt for mod å aktivere bildet uten for mye dilldall, bildet skulle vært det samme for alle moderatorer. Et annet for administratorer. Bildet skulle kun være på når det ble postet som en moderator. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 (endret) Kjenner igjen de fleste moderatorer på avataren de har nå så noen slik ordning ville jeg ikke likt. :-\ Hvis man skulle ha fontfarge må den isåfall ikke skille seg altfor mye ut. Endret 24. august 2007 av IQ Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Jeg ser ikke problemet med at det blir som mange poster i RPP - mod skriver med stor skrift, gjerne med bold eller underline. Mer trenger man ikke for at innlegget skal skille seg ut som offisielt og ikke et personlig innlegg. Jeg er helt enig i at det blir for teit når mods deltar aktivt i diskusjoner, og ikke på en eller annen måte viser tydelig hva som er offisielt og hva som er personlig. Hvis jeg bare skummer gjennom en tråd leser jeg ikke alle innleggene, men jeg vil såklart lese de som står uthevet av en moderator - slik at jeg vet hva som er lov, ikke lov, off-topic, osv. I en tråd med hundrevis av innlegg må de som er "må leses" skille seg ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg