Gå til innhold

Burde ikke moderatorer ha et kjennetegn?

Anbefalte innlegg

Som felles avatar og/eller signatur.

Et eller annet som vi ser uten å måtte lese absolutt alle innleggene for å være sikker på at en ikke har kommet med en kommentar.

Fikk selv en advarsel for en del måneder siden og da hadde visst moderator "tydelig" sagt ifra. Tydelig kan det umulig være når vedkommende ikke har avatar og ingen signatur. Jeg kom med et spørsmål knyttet da til en tidligere side og hadde jo ingen mulighet til å oppdage at moderatorens post lå noen innlegg over meg uten å se igjennom alt nøye.

Før hvertfall hadde alle fra Hardware-forumet deres logo og slikt, de ser jeg fortsatt, men mange andre som ikke har noe eller har helt andre.

Husker jo ofte b-real, snorre og dotten sine for de ser jeg ganske ofte, men hvordan gjenkjenne en "anonym" en?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå pleier jeg ofte å lese en del her, men dette var i en tråd over en del sider. Hadde ikke sett dette før jeg postet, men hvertfall når innlegget mitt var skrivd burde jeg hvertfall sett det. Hvordan kan jeg se at dette er en moderator som setter ned foten?

Jo, der hvor det står "Brukermoderator" såklart, men de skriver jo titt og ofte i alle kategorier her og det er heller ingen ting som tyder på at han skriver noe som er viktig at vi skal følge... synes dere at det er tydelig?

post-42397-1187859420_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Med tanke på printscreenen: Nei. Jeg klarer ikke å lese det en gang.

9342064[/snapback]

Det er gjort litt mindre for å få et overblikk over tråden.

Hadde de bare uthevet skriften sin så hadde man sett det.

For noen år siden brukte jo noen den berømmelige streken. ;)

Lenke til kommentar

vel, det kommer jo først og fremst an på hva fyren skrev, jo!

Men ja, jeg vet om i hvert fall en moderator som jeg syntes formulerer seg patetisk dårlig, som jeg ikke føler moderer skikkelig (halvhjertet, egentlig), og som kanskje hadde vært lettere å.. Vel. Tro på, ta seriøst, pick your choice om han hadde formulert seg ordentlig. Men jeg tror ikke jeg ville klart å ta ham seriøst om han hadde HW-logoen. Jeg syntes moderatorer burde kurses i hvordan formulere seg i stedet for å tvinges til å endre signatur eller avatar.

Lenke til kommentar
Jeg syntes fremdeles ikke avatar osv. er det store problemet her. Jeg syntes formuleringen til enkelte (da spesielt en moderator) kunne vært ekstremt mye bedre. Virker amatørmessig, til tider. Eller halvhjertet, om du foretrekker det.

9343899[/snapback]

Er du misfornøyd med en (eller flere) av oss, er det egentlig mer passende (og i tråd med retningslinjene) å ta opp det med vedkommende enn å hinte om det i en generell diskusjon. Har du prøvet det? Om det ikke fører frem eller du ikke føler deg komfortabel med å ta det opp med vedkommende så foreslår jeg at du henvender deg til forumstyret som er våre overordnede. Send dem en epost og formuler akkurat hva du misfornøyd med hos vedkommende.

Vi har alle rom for forbedringer, antar jeg, jeg vet jeg har det. Men da må man få beskjed. Ikke noe er mer iriterende enn å høre at ting ikke er bra nok når ingen har fortalt oss hva som er feil.

Men det blir litt OT i denne tråden. Send meg gjerne en PM om du ønsker å vite hvordan du skal gå frem.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Har tenkt tanken om at moderatorinnlegg eksempelvis kan skrives i en forhåndsbestemt farge. Da skiller den seg ut og er lett å få med seg, i tillegg blir det lettere å se om moderatoren snakker som privatperson eller som moderator.

Men mitt lille, store hode har ikke kommet frem til et standpunkt i den saken.

Lenke til kommentar
Har tenkt tanken om at moderatorinnlegg eksempelvis kan skrives i en forhåndsbestemt farge. Da skiller den seg ut og er lett å få med seg, i tillegg blir det lettere å se om moderatoren snakker som privatperson eller som moderator.

9346474[/snapback]

Støtter denne, dog bør det kun være èn bestemt farge så alle kjenner til. Et annet problem er også at brukere selv kan legge inn farge på teksten sin - eneste mulighet er da å fjerne muligheten for å bruke farger. Det er sikkert ikke en lett jobb, men er det mulig, hadde jeg stemt for det, da farger ikke akkurat er et must på forumet

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke det er noe problem å kjenne igjen moderatorene. Det står jo tydelig under avateren/brukernavnet

9342254[/snapback]

Enig!

Skjønner egentlig ikke hva trådstarter prater om, da aldri er et problem å flytte blikket, noen centimeter til venstre, og se at her er det en moderator ute og rusler.

Lenke til kommentar

9346474[/snapback]

WoW har det slik, der man ser tydelig hvem som er en admin eller ikke.

Nå er de her to forumene helt forskjellig, men bare for å vise hvordan det ser ut. Den siden er også mørk, så lyseblått passet godt inn og var merkbart.

Ser uansett ikke problemet, synes bare at alle moderatorene må ha logo, ellers forsvinner de bare.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

9346474[/snapback]

WoW har det slik, der man ser tydelig hvem som er en admin eller ikke.

9346546[/snapback]

Jepp, men de har som sagt kunne en default farge på teksten til vanlige brukere, mao de kan ikke modifisere farge slik som man kan her.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...