Gå til innhold

Trailer: Brothers in Arms: Hell's Highway

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tok det ikke som noe negativt, jeg gjør bare så mye annet som ville vært kvalifisert som geeky at jeg bare ble oversaket at dette var en av de mest geeky sakene du hadde lest om.

jeg har vært i diskusjoner der man diskuterer forkjellen på forskjellige 5.56 ammo typer. DET er geeky

Lenke til kommentar
Det var hele samtalen liksom, med den detaljdiskuteringen rundt en "taske". Satt og ventet på at det skulle bli en krangel ut av det.

Hehe.

9406466[/snapback]

Neida, jeg og Gunfreak krangler ikke, vi bare diskuterer/han forteller meg ting og tang.

Ikke sant Gunfreak? :)

Lenke til kommentar

jepp, det stemmer

var bare litt viktig å få frem det, da det ikke er bra hvis det står feil info i offisielle brogyrer fra et museum.

det som er tøft med Airborne var at de hadde ofte mer moderne utstyr enn vanlig inf, de brukte foreksempel støvler når vanlig inf brukte sko med leggings. de hadde også større og viere bukser og jakker som vi nå ser er vanlig blandt soldater i dag.

men fra slutten av 44 ble det vanskligere å se forskjell på airborne og vanlig inf, da ALLE begynnte å bruke M43 unifomer og vanlig inf begynnte å bruke støvler de også, som ble kalt double buckle boots,

airbone brukte først jump boots(som var status) men så lengre ut i 44 og 45 man kom jo flere airborne brukte double buckles boots da de gikk i stykker jump boots.

så forskjellen på airborne og leg infantry ble mindre og mindre utover 44, airborne brukte jo fremdeles M1 carabin med para stock(M1A1) og det var vel lett mere thompson blandt dem, og pistoler. men garand var helt klart det vanligste våpenet blandt alle amerikanske soldater og marines.

og som man ser i filmene så bruker de M43 nå under market garden, noe som er korrekt

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...