MetroN Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 (endret) Det stemmer ikke i følge boken min. Men jeg vil ikke kverulere... Endret 30. august 2007 av MetroN Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Osprey er en bok serie som tar for seg militære og militært utstyr i alle tider Lenke til kommentar
MetroN Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Nei, min kilde er et hefte kjøpt på et fransk museeum i Normandie (tror det var museet som omhandler de Canadiske styrker). Det heter D.Day Normandy. Skrevet av Francois Bertin. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 vel, tro meg, airborne brukte musette bag, jeg har 2 av dem til airborne kitet mit Lenke til kommentar
MetroN Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Sorry, men jeg holder meg til boka, til jeg kan sjekke det opp mot en annen kilde Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Bag, Canvas Field, M1936Also known as the Musette Bag. This bag is often associated with the paratroopers, but it was general issue to a variety of units and anyone who could get one to replace the unbelievably impractical Haversacks. All hardware is original or exact reprodution. $49.99 Used by Infantry as well as Paratroopers. Not exclusively an "Airborne" item. (5 1/2''x12'', x11''deep) fra denne siden http://www.atthefront.com/us_gear_backpacks.htm Lenke til kommentar
MetroN Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Tyder ikke dette på at de _kunne_ brukt begge typer? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 (endret) airborne brukte bare musette bags, mens leg infantry kunne bruke begge, airborne brukte ofte bedre utstyr enn vanlig infanteri og de var sett på som elite og defor ville de ikke brukt dårligere utstyr når de hadde bra tilgjenlig. tro meg, jeg vet, har holdt på med WW2 utstyr en stund. du kan gå hit og lese litt http://www.ww2airsoft.com/ har bra forum og mange bra folk(og noen dårligere) og jeg tok og sprute 3-4 karer som vet mer enn meg og alle sier de at airborne brukte musette bag. var foresten det musemumet du fikk brosgyren fra drevet av en franskmann? kan også ser her fra band of brothers(som er veldig gode på utstyr med få feil) Endret 30. august 2007 av gunfreak19 Lenke til kommentar
MetroN Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Alright, alright, ser ut som om du har rett Boken/hefte (vet da f*** hva jeg skal kalle den) tar visst feil på det punktet. Museet ble drevet av franskmenn. Og det var et "offisielt" museeum. Dvs ikke privat eid, skjønt mange av tingene som ble vist ut var lånt fra private samlinger. Bok/heftet ble kjøpt i suvenir butikken. Likeså jeg kjøpte en bok om the 82nd Airborne divison i suvenir butikken på Airborne museet i St-Mare-Eglise, dog den ikke var kilden min her. Nok engang Gunfreak19, takker for informasjonen. Erger meg nesten at du vet mer enn meg Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Jeg har Brothers in Arms: Earned in Blood og det var to ting som plaget med veldig og det var at man ikke kunne skyte gjennom f eks et plankegjerde og at det bare var en vei å gå på alle banene + at man ikke kunne hoppe over gjerder osv. Ser at det med gjerdene er fikset, men er Hells Higway friere(som f eks H&D2)? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Tror ikke det blir så mye friere, kanskje de har lagt til noen ekstra veier å gå. PS. fikk nettopp thompson min. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 takk, jeg håper at det kommer noen nye filmer av hells highway, en som viser bruk av MG Lenke til kommentar
Luz Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Blaeh. Jeg tror jeg kommer til å måtte skaffe meg enda ett WWII spill jeg : P Generelt gal etter WWII spill Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Gratulerer til metron og gunfreak19 med å hatt kanskje den mest geeky samtalen jeg noen gang har hørt på et forum. Ikke vondt ment, bare jævlig funny. Lenke til kommentar
MetroN Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Takker. Alltid en glede å entertaine andre Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 hva er geeky med å diskutere militært utstyr, jeg gjør masse geeky men dette var vel ikke en av dem Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Hehe, ok. Du føler kanskje ikke at det er geeky å drive med Airsoft heller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg