EC Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Vi har sett nærmere på Sunbeam katodekit samt soundcontrol. Katoder vet de fleste hva er, men soundcontrol? Eventuelt - hva skal man med soundcontrol? Les artikkelen, som du finner her. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Ja, slike katoder skal jeg kjøpe, for de gamle er knekt Fin artikkel Lenke til kommentar
*T* Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Den lydkontrollern er et must til katodene! Dette må man bare ha 8) Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Kan ikke se at monterings metoden for Kontrolleren er nevnt med et eneste ord... Lenke til kommentar
EC Skrevet 16. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2003 Jeg har ikke montert kontrolleren i noe frontpanel enda. Men tilkoblingen er enkel. Du kobler til strøm vha. en vanlig drevkontakt. Fra kontrolleren kommer det to ledninger som du putter i inverteren / inverterne. Den ledningen som følger med inverteren (med bryter og pass-through drevkontakt) blir dermed overflødig. Dersom du ønsker å montere kontrolleren i fronten, følger det med en template akkurat som på rheobus'en. "Cut'n paste". Lenke til kommentar
Blib Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Dritfetartikkel. Lo godt da jeg leste den Fikk nesten lyst til å kjøpe selv hvis detikke hadde vært for dårlig økonomi Lenke til kommentar
Trono Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Finnes det noen convertere som gjør at jeg kan montere dette i bilen min? Lenke til kommentar
EC Skrevet 16. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2003 Trenger ikke convertere. I bilen har du 12V. Da er det bare å montere rett inn - men du må montere en annen kontakt. Men det er ikke lurt å ha katoder i bil - de er nokså skjøre, og en bil har visse tendenser til å riste... Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Lydkontrolleren har 4 innstillinger: 1. Av 2. På (hele tiden) 3. Lydkontrollert 4. Blinkende (krever to invertere) Etter som jeg forstår det trenger man altså to stykker av disse for å få katodene til å blinke - stemmer dette eller er jeg helt på jordet? Lenke til kommentar
Ultra_Fisk Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 jeg bestiller nå !!!!!!!!!!! Lenke til kommentar
Trono Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Trenger ikke convertere. I bilen har du 12V. Da er det bare å montere rett inn - men du må montere en annen kontakt. Men det er ikke lurt å ha katoder i bil - de er nokså skjøre, og en bil har visse tendenser til å riste... Hm.. har allerede tatt knekken på to av harddiskene mine når jeg hadde dem med på kjøretur så da er det vel ikke så god idè, nei... Jaja.. kul party effekt på rommet uansett. Men hvorfor i allverden kan man ikke bestille ting fra Microplex bare pga de ikke har dem på lager? :-? Vet du forresten om noen steder man kan få tak i slike kontakter du snakker om? Lenke til kommentar
EC Skrevet 16. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2003 Du trenger to invertere for å få to eller flere katoder til å blinke vekselvis. Med bare en inverter, vil en eller to katoder blinke som et blinkelys, og du får ikke vekslingseffekten. En sånn kontakt finner du på Biltema, Chlasern eller bensinstasjoner som ikke er helt konvertert til pølsebod enda. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Hvordan er det den reagerer på lyd da? Er det etter bassen? Lyser den svakt og sterkt etter musikken? Lenke til kommentar
EC Skrevet 16. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2003 På den mest følsomme innstillingen reagerer den om du kremter eller klapper i hendene. Den blinker i takt med lyden (musikken), så det lyser svakt dersom katoden ikke får tid til å tennes helt. Med andre ord: lysstyrken bestemmes av hvor kraftig lydpulsen den reagerer på er. Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Hmm.. Bestiller snart 3 Inventere eller ka det kaltes og 4 Katoder! og en Sound controller! Nå skal det bli Lys! Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Jeg har fått meg den nye soundcontrolen nå, den er bare drit rå! Kansje litt harry, men fy faen og rå! Lenke til kommentar
Ritzkerk Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 noen som vet om andre steder enn micrplex som selger katoder Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 noen som vet om andre steder enn micrplex som selger katoder www.3dfxcool.no Lenke til kommentar
tmkaldheim Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Nå finst det jallefall forlengelse kabel sjå microplex... her Lenke til kommentar
Locci Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 noen som vet om andre steder enn micrplex som selger katoder komplett har også fått katoder som dobell kit å i fra 10 til 30 cm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå