fredah Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Jeg har en muse nas drive, som jeg skal dele ut til 80 stk, noe som bli ganske slitsomt og legge inn via web grensesnittet på nas servern. Det er heller ikke mulig og være logget inn med 2 pc`r på samme brukernavn, så jeg må lage 80 brukere, derfor tenkte jeg at, om det hadde vært mulig og mappe diskene og dele ut fra en server med brukere på. Men dette finner jeg ikke ut hvordan jeg skal gjøre. Noen som har forslag eller andre ting som kanskje fungerer? Alt blir motatt med stor takk Lenke til kommentar
andylove Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Lage de som nettverksdisker høres ut som den neste måten å gjøre det på. Mapping er egentlig ganske enkelt, om du har et NAS, så er det jo koblet til router eller svitsj og du kan da enkelt legge til disken ved å hente frem stasjonsbokstaven du har gitt disken. Nå sitter jeg med Vista, så det er noe annerledes forklart her, husker ikke helt XP varianten, men den er ikke særlig tunvindt. Foreslår at du googler problemstillingen. MS har egne ressurssenter på nett som du fritt kan benytte deg av. Lenke til kommentar
fredah Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 Mapping er egentlig ganske enkelt, om du har et NAS, så er det jo koblet til router eller svitsj og du kan da enkelt legge til disken ved å hente frem stasjonsbokstaven du har gitt disken. 9341723[/snapback] Jadda, men jeg må ha 80 brukere med forskjellig brukernavn. Jeg skulle hest gitt tilgang fra AD, men jeg får ikke dette til.. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Mapping er egentlig ganske enkelt, om du har et NAS, så er det jo koblet til router eller svitsj og du kan da enkelt legge til disken ved å hente frem stasjonsbokstaven du har gitt disken. 9341723[/snapback] Jadda, men jeg må ha 80 brukere med forskjellig brukernavn. Jeg skulle hest gitt tilgang fra AD, men jeg får ikke dette til.. 9342640[/snapback] Opprett brukerne som en gruppe i AD og gi gruppa tilgang. Hver og en under denne gruppa kan ha eget brukernavn og passord. Det finnes en god del bøker på nett (gratis også...) som gir deg en fin veiledning for hvordan du gjør dette. Husker ikke alt i farta, så lenge siden jeg selv har gjort det. Lenke til kommentar
fredah Skrevet 24. august 2007 Forfatter Del Skrevet 24. august 2007 Tror kanskje jeg er litt.. Problemet er ikke og lage brukere, problemet er og definere at brukerne skal ha tilgang til undermapper på nas servern. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå