Daniel-san Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 (endret) Hei ! En uforutsett hendelse : når jeg har giret i ‘D’ og den skal øke fra første til andre gir begynner bilen å humre bortover som om den ikke klarer å gire ordentlig, eller at den hopper over et gir.... Ved bruk av trinn nr 2 eller 1 er alt orden, men som sagt slitern med å gire ordentlig i ’D’ Har dere noen idè ? Endret 23. august 2007 av Daniel-san Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 (endret) Har utrolig lite peiling på automatkasser, men jeg synes å erindre en del snakk om at olja har en viss betydning (mengde, tilstand etc). Og siden bilen har passert sine ungdomsår med god margin er det vel verdt å sjekke. Kan helt sikkert være mekanisk også, men der tør jeg ikke si noe. Endret 24. august 2007 av Tumbleweed Lenke til kommentar
*martin* Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 skift olje vis det er lenge sia det har blitt gjort. Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 eg trur du skal sjekke vakuumet ditt. oljen kan nok ha ein finger med her, men du bør ikkje ukritisk skifte oljen viss den er veldig gammal. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 eg trur du skal sjekke vakuumet ditt.oljen kan nok ha ein finger med her, men du bør ikkje ukritisk skifte oljen viss den er veldig gammal. 9362020[/snapback] Her må du utdype, hvorfor bør man ikke bytte oljen hvis den er veldig gammel? Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 (endret) gammal olje manglar dei stoffa som skal løyse og transportere smuss og skit frå kassen til magneten i bunnpanna. fyller du på ny olje vil denne løyse opp all skiten i kassen og prøve å transportere denne til filter og magnet. på veien går oljen gjennom all reguleringsautomatikken og det fører til at skiten blir liggande igjen i reguleringa, som igjen fører til feilgiring og eventuelt havari. eg seier ikkje at det er dumt å skifte olje, men du bør ikkje nødvendigvis fylle på ny olje og tru at alt er vestland til neste oljeskift, 30-50 000km seinare. her er foresten litt bedre forklaring rundt temaet, frå spesialistar http://www.rats.no/service.html Endret 26. august 2007 av Semikolon Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 gammal olje manglar dei stoffa som skal løyse og transportere smuss og skit frå kassen til magneten i bunnpanna. fyller du på ny olje vil denne løyse opp all skiten i kassen og prøve å transportere denne til filter og magnet. på veien går oljen gjennom all reguleringsautomatikken og det fører til at skiten blir liggande igjen i reguleringa, som igjen fører til feilgiring og eventuelt havari. eg seier ikkje at det er dumt å skifte olje, men du bør ikkje nødvendigvis fylle på ny olje og tru at alt er vestland til neste oljeskift, 30-50 000km seinare. her er foresten litt bedre forklaring rundt temaet, frå spesialistar http://www.rats.no/service.html 9364144[/snapback] Aha. Det var jo lærerikt! Lenke til kommentar
Daniel-san Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 hei folkens fikk skifta auto.olje for ca 2 mnd siden, har ikke kjørt mye etter det. Skal ha den på sjekk imorgen - de trodde kunne være : *slitte lameller *slitt vajer *gammalt filter... Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 koffor skifta ikkje du filter når du skifta oljen sist? å skifte olje uten å sette i nytt filter, enten det er ATF eller motorolje er no nesten daufødt. det kan og vere pågrunn av oljen du har fått problem, som beskreve over. Lenke til kommentar
Daniel-san Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 nei altså, hva de skifta står jo på papirene - kan godt hende de skifta filter også uten at det står nevnt spesifikt - det at de sannsynligvis ikke gjorde det er det en person på dette forumet som tror.... Men realiteten er at de har nå justert girvaieren, og det var nettopp dèt som var galt ! Så nå funkern som en helt Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 nei altså, hva de skifta står jo på papirene - kan godt hende de skifta filter også uten at det står nevnt spesifikt - det at de sannsynligvis ikke gjorde det er det en person på dette forumet som tror.... Men realiteten er at de har nå justert girvaieren, og det var nettopp dèt som var galt ! Så nå funkern som en helt 9388233[/snapback] Ah...alltid stilig at ting løser seg uten altfor internasjonale inngrep i mekanikk eller økonomi. Lenke til kommentar
Daniel-san Skrevet 30. august 2007 Forfatter Del Skrevet 30. august 2007 jepp det er genialt i all sin enkelhet Lenke til kommentar
lazzie Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Bytt olje + filter, ha på riktig olje og riktig mengde. Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 men no var det jo gearvaieren som var slakk Daniel-san, viss det ikkje står spesifisert er nok ikkje filteret skifta. då bør du egentlig gå tilbake og be dei skifte filteret uten at du skal betale ekstra for det. filter høyrer med i et oljeskift, og minst like viktig å skifte som oljen Lenke til kommentar
Daniel-san Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 mornings jo har sjekka kvitteringen og der står det "olje/filter" så de har nok skifta alt den gang ja Lenke til kommentar
Daniel-san Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 (endret) Vet noen om en sjappe i Oslo som er gode på automatgear ? Dvs fikse småting ,ikke nødvendigvis overhaling Endret 11. september 2007 av Daniel-san Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå