Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Angående Omreg og det å setta bilen på foreldre?

Anbefalte innlegg

Hei. faren min har 2 biler registrert på seg nå, hans egen og broren min sin!! Det jeg lurer på er om det går ann å sette min bil over på han også uten at dette skal by på noen problemer?? Bygger ikke han bare på bonus da?

Tenker siden forsikring blir MYE billigere da!!

Mvh

Jan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det eneste "problemet" er at formuen til far din øker, siden han har enda en bil, er formueskatten til far din et ikke tema så er det jo ikke noe! Er det en bil til 400000 og far din ikke har noe lån så vil jo formueskatten øke litt!

Men ikke mye....

Er det en billig billig bil som du kun skal ha ansvar på så ville eg kanskje revurdert det? Den gangen du skal ha deg en dyr bil så blir forsikringen enda dyrere, det er av og til i noen tilfeller lurt å bare begynne! Det er i tilfeller der du ikke skal ha full kasko, men kun ansvar på en billig sjetabil!

Lenke til kommentar

Jotun, jeg forstår fortsatt ikke at dere ikke fatter at det ikke lønner seg med forsikring visst man er ung. Å spare bonus før man passerer den alder vs. pris kneiken er bare TULL, og bortkastede penger. Får registrert bilen på far din, han vil ikke merke noe på skatten pga en bil på 40 000. Forsikringen vil bli billigere, ha deg selv som medeier på bilen, så kan det hende at han slipper å forsikre bilen for folk under 23 også, iallefall slapp jeg det.

Lenke til kommentar
Jotun, jeg forstår fortsatt ikke at dere ikke fatter at det ikke lønner seg med forsikring visst man er ung. Å spare bonus før man passerer den alder vs. pris kneiken er bare TULL, og bortkastede penger. Får registrert bilen på far din, han vil ikke merke noe på skatten pga en bil på 40 000. Forsikringen vil bli billigere, ha deg selv som medeier på bilen, så kan det hende at han slipper å forsikre bilen for folk under 23 også, iallefall slapp jeg det.

9342168[/snapback]

Ok, men det vil ikke koste han noe ekstra å ha bilen på seg altså bortsett fra regningene jeg får for forsikringa?? Tenkte på siden han har 2 biler på seg fra før lissom!

Lenke til kommentar

En bil til under 50? dropp kasko... kjør pent, sett forsikringen på deg selv... finn et selskap som er rimelig... dvs sjekk minst 6 selskaper og prat med de over telefon. Kjør skadefritt, bygg opp bonus, og når du har fått en grei bonus, så kjøper du deg en dyrere bil og får deg kasko.

Denne måten er garantert billigst... om du ikke har en supersportsbil da...

Lenke til kommentar

snakket med far mi nå og han sa viss han tok bilen på seg så mistet han all bonus og litt av hvert!!?? har ett alternativ ved at jeg kan sette den på mora til dama, men jævlig kjipt å måtte omregistrere den igjen om jeg og madamen skulle skille lag for koster lissom 6000 for omreg!!

Lenke til kommentar
snakket med far mi nå og han sa viss han tok bilen på seg så mistet han all bonus og litt av hvert!!?? har ett alternativ ved at jeg kan sette den på mora til dama, men jævlig kjipt å måtte omregistrere den igjen om jeg og madamen skulle skille lag for koster lissom 6000 for omreg!!

9343938[/snapback]

Sett den på deg selv. Å sette den på mora til dama synes jeg høres ut som en utrolig dårlig ide. Da er bilen tross alt ikke din på papiret lenger. Ta forsikringen selv og bygg opp bonus!

Lenke til kommentar

Mister far din bonus pga at han registrerer enda en bil på seg? hørtes rart ut. Men uansett.. visst du ikke har noen i fam. du kan sette den på.. sett den på deg selv. Du vet aldri hva som skjer med deg og dama... og blir det slutt.. og på feil måte, kan hun bare ta bilen din... altså.. den er jo hennes på pappiret... er litt stygt. :| sett bilen på deg sjøl du.. om det ikke er noe bedre alternativ innen familien.

Lenke til kommentar

Sett bilen på morra til dama di og sett deg selv som medeier.

Om dere skiller lag omregistrerer du bilen på deg selv kostnadsfritt.

Hun kan heller ikke selge bilen uten at du har skrevet under. :)

Din far mister vel ingen bonus på å ha den på seg. Han mister bonus på den aktuelle polisen (den på din bil) om du krasjer, men de to andre han har forblir vel uendret.

Lenke til kommentar

Vargaz: Har hatt bilen på far min i 7 år! Når eg nå kjøpte meg en dyrere bil så må eg en gang begynne! Skulle tro eg var over kneiken når eg er 26 år?

Det som hadde vært ideelt for meg var å hatt skrotabil som kostet svært lite å forsikre bare ansvar! Bygd opp bonus, og når den nye bilen kom og krevde full kasko så hadde eg masse bonus!

SKal man ha full kasko fra børjan så er det helt klart ikke lønnsomt å ta den selv!

Han mister ikke bonus eller noe, det som skjer er jo om du krasjer da kan det gå utover bonusen på den bilen du krasjer med! I tillegg så kommer det jo en del spesialting, f.eks første gangs skade egenandel er gjerne gratis etc...

Er nok slike ting han tenker på! Mister hvertfall ikke bonus ved å registrere en tredje bil! Men har han full bonus på de to andre så begynner gjerne din bil på 50% bonus! Det er genialt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...