PatSharpX Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Hei, jeg lurte på om det var noen som hadde erfaring med vektøknings kosttilskudd. Sånn som disse? Jeg trenger gjevnlig flere ganger i uken. Men går ikke opp i vekt, så lurte på om dette fungerer? btw: smaker det vondt? eller er det ok? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Du har ikke spist nok, I guess. Hva spiser du? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 Mener du av vanlig mat nå? Har ikke kjøpt noe vektøkningskosttilskudd enda. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Ja, jeg mener vanlig mat. Ikke for å virke frekk, men det ser ikke ut til at du har satt det noe særlig inn i kosthold For å kunne gi deg gode råd er det enklest når vi får vite hva du pleier å spise på en vanlig dag. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 (endret) Hehe stemmer det! En vanlig dag: 9-10.00 Frokost - 2 brødskiver /m kjøttpålegg 11.00 Lunsj - Enten 4 Brødskiver eller varmmat, middags retter ol. (Kommer ann på hva de serverer i kantina) Hvis det blir brød til Lunsj blir det ofte litt brød før middag 17.00 - 19.00 Middag - Varmmat fisk ca 1-2 ganger i uken, ellers mye kjøtt og noe pasta. 22.00 Kveldsmat - Brød evt rester fra middagen Endret 23. august 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Spis havregryn til frokost, og helst til kveldsmat også. Havregryn, melk og rosiner (og litt annen trøket frukt hvis du vil ha) er en knallgod start på dagen, med mye karbohydrater. Til middag bør du få i deg minst 200g kjøtt. Og kjør på med ris eller pasta, og grønnsaker som tilbehør. Tenk på kjøttet som proteiner, og ris/pasta som karbohydrater, og at du bør spise begge deler til middag. Grønnsaker er rike på vitaminer. Uten at jeg vet hvor mye du veier, eller hvor høy du er, så vil jeg si at du spiser for lite. De fleste tror de spiser mye, når de egentlig ikke klarer å spise nok kalorier for å gå opp i vekt. En gainer vil hjelpe, men hvis du ikke veier så mye (60-70kg) så er det ikke noe problem å spise seg opp i vekt før du trenger å bruke penger på noe sånn. Hvis du absolutt har lyst på kosttilskudd, så vil jeg heller anbefale at du kjøper deg en dunk proteiner (whey!!) som du drikker etter trening. Når det kommer til smak så blir du over tid ikke så særlig kresen etterhvert. Hvis du klarer å drikke det etter en hard treningsøkt, uten å føle for å spy det opp igjen, så er smaken god nok Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 Haha den er god! Spiser mye grønnsaker. Blir mye salat til lunsj sammen med den varme maten. Blir også salat og andre grønnsaker til middag, mamma er veldig opptatt av sånnt Tror ikke jeg spiser så lite, får altid beskjed av venner osv at de ikke skjønner at jeg er så tynn når jeg spiser så mye. Jeg veier litt over 60kg og er 179cm høy. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Haha den er god!Spiser mye grønnsaker. Blir mye salat til lunsj sammen med den varme maten. Blir også salat og andre grønnsaker til middag, mamma er veldig opptatt av sånnt Tror ikke jeg spiser så lite, får altid beskjed av venner osv at de ikke skjønner at jeg er så tynn når jeg spiser så mye. Jeg veier litt over 60kg og er 179cm høy. 9343526[/snapback] Din BMI er 18,7, noe som nesten gjør deg undervektig. Du bør spise minst rundt 2400kcal om dagen, noe som er ingenting. For å sammenligne må jeg spise over 1000kcal mer enn deg for å gå opp i vekt Det er 4 kcal per 1g karbo og 1g protin, og 9kcal per 1g fett. Du bør spise over 120g proteiner om dagen, noe som tilsvarer 480 kcal. Du bør også få ca 20% av kaloritene dine fra fett, som vil si rundt 50g. Resten bør komme fra karbohydrater, som vil være 360g. 120g proteiner tilsvarer 600g kjøtt (rundt 20% proteiner i kjøtt +/-) 360g karbohydrater tilsvarer mellom ca 600g havregryn 50g fett tilsvarer 5dl med rapsolje Uten at du skal spise akuratt det jeg listet opp over, så gir det deg et lite mål på hvor mye mat ca du må spise for å gå opp i vekt. Som jeg sa, så er ikke dette noe mye mat, men de 4 måltidene dine er neppe nok. Hvis du ikke går opp i vekt spiser du rett og slett for lite. Kroppen din lyver ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå