Gissan Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 5fps er veldig moro 8.5 er gøyere.. Lenke til kommentar
Linken Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Aah endelig var D300 i hus. Heldigvis var det dårlig vær i helgen slik at jeg kunne sitte inne og lese bruksanvisningen... Og vil selvfølgelig takke JapanPhoto for et bra tilbud på kamerahuset. Det eneste som mangler nå er at Stephan finner ut at de vil komme med et bra tilbud på 17-55 2.8... Ditto! Hva slags optikk har du satt på huset?? Ser for meg en 24-70 f/2.8 etterhvert, men havnet på en 18-70 f/3.5-4.5 inntil videre. Lenke til kommentar
bObleJet Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Foreløpig er det den gode gamle 18-70'en som står på, men siden moderen kjøpte D70s'en min for en symbolsk sum med optikk, må jeg nok finne noe annet. Sitter her og leser det jeg kommer over av tester men sliter litt med å finne noe jeg har lyst på (til en fornuftig pris...) så det blir nok Nikon sin egen 17-55 2.8 selv om lommeboka ikke vil. Da den skal brukes til blant annet gruppefotografering av barnehage og skolebarn profesjonelt og bør derfor være rimelig skarp fra hjørne til hjørne. Lenke til kommentar
Linken Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 (endret) I "off" mode, så viser lcd skjermen (kontrollpanel) 4.1 med klammer og en liten "k" på høyre side. Noen som vet hva det er? Finner ikke dette i manualen. Endret 19. februar 2008 av Linken Lenke til kommentar
hostebo Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 I "off" mode, så viser lcd skjermen (kontrollpanel) 4.1 med klammer og en liten "k" på høyre side. Noen som vet hva det er? Finner ikke dette i manualen. Det betyr at du har plass til minst 4100 bilder på minnekortet. Kan tyde på at du enten har veldig stort minnekort eller så har du liten oppløsning på kameraet. Ved jpg bilder bør det stå på største oppløsning og beste kvalitet (large+fine) mvh Harald Lenke til kommentar
Linken Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 I "off" mode, så viser lcd skjermen (kontrollpanel) 4.1 med klammer og en liten "k" på høyre side. Noen som vet hva det er? Finner ikke dette i manualen. Det betyr at du har plass til minst 4100 bilder på minnekortet. Kan tyde på at du enten har veldig stort minnekort eller så har du liten oppløsning på kameraet. Ved jpg bilder bør det stå på største oppløsning og beste kvalitet (large+fine) mvh Harald Ok, takk for info! Antok at det var det etter litt nærmere manual-lesing. Minnekortet er på 4GB og formatert. Large+fine er notert Mvh, Bjørn Lenke til kommentar
Anew Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 (endret) Ok, takk for info! Antok at det var det etter litt nærmere manual-lesing. Minnekortet er på 4GB og formatert. Large+fine er notert Husk at dersom du ikke har lyst til å sitte om et år og gråte over alle de gode motivene du klønet til hvitbalanse og eksponering på som nybegynner, så bør du minst kjøre jpeg+raw. På den måten har du i det minste muligheten til å gå tilbake og fikse på råbildene når du har sett lyset. Edit: Noen som har sett 1Ds Mk. III vs. D3 i Fotografi? Interessant lesning. Endret 20. februar 2008 av Anew Lenke til kommentar
staren Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Ok, takk for info! Antok at det var det etter litt nærmere manual-lesing. Minnekortet er på 4GB og formatert. Large+fine er notert Husk at dersom du ikke har lyst til å sitte om et år og gråte over alle de gode motivene du klønet til hvitbalanse og eksponering på som nybegynner, så bør du minst kjøre jpeg+raw. På den måten har du i det minste muligheten til å gå tilbake og fikse på råbildene når du har sett lyset. Edit: Noen som har sett 1Ds Mk. III vs. D3 i Fotografi? Interessant lesning. Leste denne testen igår og ble bare enda sikrere på at kjøpet av D3 var riktig. :-) Flere som har D3 herinne? SR Lenke til kommentar
Anew Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Staren: Det er minst en annen her som har D3, men Akam er jo et utpreget forum for hobbyfotografer, og vi er nok ikke så mange som får kost/nytte regnestykket til å gå opp for D3. Har forøvrig folk lagt merke til Nikons flashback-tilbud på D300? SB-600 til 999,-. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) Staren: Det er minst en annen her som har D3, men Akam er jo et utpreget forum for hobbyfotografer, og vi er nok ikke så mange som får kost/nytte regnestykket til å gå opp for D3. Jeg vet om i hvert fall to andre, Snakenor og nesjon. Dvs, Snakenor er vel utestengt enda en dag eller to, men vi får håpe han ikke blir borte. Ellers er det jo noen flere som har brukt en D3, du kan lese litt mer her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=870981 Selv har jeg dessverre ikke hatt gleden ennå, men jeg har en kollega som mest sannsynlig skal ha en, og han har sagt at jeg skal få prøve den :o) *glede seg* Endret 21. februar 2008 av k-ryeng Lenke til kommentar
kvase Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 TEST: Nikon D300 http://www.idg.no/pcworld/article88098.ece HILSEN EN CANON 40d EIER Lenke til kommentar
SRD Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 TEST: Nikon D300 http://www.idg.no/pcworld/article88098.ece HILSEN EN CANON 40d EIER Akam bør få til en test av både D3 og D300 snart Lenke til kommentar
Anew Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Jeg venter i spenning på å se om batteridørproblemet er løst... Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Akam bør få til en test av både D3 og D300 snart D300 er vel ikke så veldig langt unna, så vidt jeg vet (ikke jeg som jobber med den). D3 vil det neppe komme noen omfattende test av, men forhåpentligvis får vi en liten kikk i hvert fall. Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Ja, håper at test av D300 kommer snart! Lenke til kommentar
silverhalide Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Jeg venter i spenning på å se om batteridørproblemet er løst... Det er det ikke- Både batteri og minnekortdøra er helt skandaløst bedritne fremdeles. Jeg skjønner ikke at det skulle være så fordyrende å ta disse opp et hakk i byggkvalitet og værbestandighet. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 (endret) Jeg må ærlig innrømme at jeg aldri har forstått problemet. Hele innsiden av batteridøren på D200'en er en eneste stor gummipakning. Det kan nok komme inn en dråpe gjennom lås eller hengsel om man er virkelig uheldig, men skandaløst dårlig? Det er jeg rett og slett ikke med på - hengselen sitter godt beskyttet, og jeg har aldri sett ett eneste tilfelle hvor noen har hatt problemer med dette IRL. Minnekortdøren er riktignok spinkel sammenlignet med resten av huset, men her går jo værtetningen rundt hele, slik at det ikke er svake punkter verken ved hengsel eller lås ifht. værtetning. Endret 22. februar 2008 av Anew Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Jeg venter i spenning på å se om batteridørproblemet er løst... Det er det ikke- Både batteri og minnekortdøra er helt skandaløst bedritne fremdeles. Er det virkelig et problem for deg? Hos meg er luka beskyttet av MB-D10 uansett Lenke til kommentar
magneska Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Minnekortdøren er riktignok spinkel sammenlignet med resten av huset, men her går jo værtetningen rundt hele, slik at det ikke er svake punkter verken ved hengsel eller lås ifht. værtetning. Jeg synes minnekortdøra er fantastisk bra! Måten den spretter opp på er ganske så tøft! Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Det er det ikke- Både batteri og minnekortdøra er helt skandaløst bedritne fremdeles. Jeg skjønner ikke at det skulle være så fordyrende å ta disse opp et hakk i byggkvalitet og værbestandighet.Har fremdeles bare hørt syting på dette, ikke at noen faktisk har hatt et reelt problem. Det gjelder kanskje Nikon også, og hvorfor skal de løfte en finger når det funker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå