Bruker-93156 Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Hmm... D50 trådløs utløser kostet 200, ser jeg en forskjell? (Har nå solgt D50, og står uten kamera) Lenke til kommentar
jettline Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Noe helt annet: Jeg kjøpte en fjærn utløser til nikond50 vil jeg kunne bruke den på nikon d300? Har jeg forstått det riktig at nikon D300 er safe mot vann sprut? I såfall er det supert! Gjelder det da om man bruker bestemte objektiver, alle er vel ikke vannsprutsikre? Nikon 70-200 2,8 vr? Sigma 105 2,8? Sigma 18-55 2,8? Kjekt å vite om det kommer noen dråper. Nikon D300 bruker en fjernkontroll som kalles MC-36, det er en fjernkontroll med kabel, ca. kr. 1800.-. Der er også en trådløs variant, ML-3 ca. kr.2300.- Nå som det er handlefest fra USA kjøpte jeg MC-36 fra B&H Photo, www.bhphotovideo.com for USD 129.95 + USD 36.10 i frakt, dvs ca kr. 1300.- inklusive moms og gebyrer. Nikons 70-200/2.8 er et gullring objektiv og har derfor en bra byggekvalitet og noe beskyttelse mot vær og vind. Alle Nikons Gullring objektiver er av høyere byggekvalitet og har litt værbeskyttelse. Hvordan det er med dine Sigma objektiver kan jeg ikke uttale meg. Har selv en 30/1.4 fra Sigma, og den har ikke noen tettering mot kamera huset. Så kjedelig at jeg ikke kan bruke fjærn utløseren, har ønsket meg en siden jeg fikk nikond50 og nå har jeg endelig fått kjøpt ne, og har ikke råd til disse kostbare variantene, så da er jeg like langt på den fronten. Da får jeg bruke 70-200 objektivet når været er utrygt. Lykke til med usa handelen! Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Okei. For er jo en mulighet å kjøpe 70-200 nå, så kjøpe tamron når jeg kjøper huset. Var jo på noe greier med "frifoto" og de rørte ikke "lavzoom" når de tok bildene. Gikk bare i canon 70-200... Denne kan man jo bruke i naturen, og ellers...Kan for så vidt bruke en normalzoom hele tiden, men stusser sånn på at tamron har fått så gode kritikker. Finnes jo ingenting som matcher nikon 70-200... *rådløs* Samtidig nager det noe voldsomt med problemene med ff og 17-50... Om det er Rolf og Martin du tenker på, så må du huske at der der det FF eller 1,3X det går i, så du kan ikke sammelikne direkte når du bruker DX. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Akkurat de jeg tenkte på Poenget mitt var at linse til men verdi av 10k+ forventer man å bruke framover, også etter hus-bytte..Alt utvikler seg jo, å er ingen grunn til at ikke ff skal bli mer vanlig... Lenke til kommentar
jettline Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Hmm... D50 trådløs utløser kostet 200, ser jeg en forskjell? (Har nå solgt D50, og står uten kamera) Hva solgte Du det for, jeg har solgt dobbeltkitten for 3000 og min kamerat sier det er alt for lite, men en avtale er en avtale, jeg har i hvertfall avtalt at han får det når mitt nye kamera kommer. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Hmm... D50 trådløs utløser kostet 200, ser jeg en forskjell? (Har nå solgt D50, og står uten kamera) Hva solgte Du det for, jeg har solgt dobbeltkitten for 3000 og min kamerat sier det er alt for lite, men en avtale er en avtale, jeg har i hvertfall avtalt at han får det når mitt nye kamera kommer. D50 kit, + 1 GB SD Ultra, 2 stk 2GB SD Extreme, 1 ekstra batteri, PS CS2, veske og trådløs utløser: 5000,- Lenke til kommentar
El chico Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Hmm... D50 trådløs utløser kostet 200, ser jeg en forskjell? (Har nå solgt D50, og står uten kamera) Hva solgte Du det for, jeg har solgt dobbeltkitten for 3000 og min kamerat sier det er alt for lite, men en avtale er en avtale, jeg har i hvertfall avtalt at han får det når mitt nye kamera kommer. D50 kit, + 1 GB SD Ultra, 2 stk 2GB SD Extreme, 1 ekstra batteri, PS CS2, veske og trådløs utløser: 5000,- Skal du kjøpe CS3 eller brukte du bare ikke CS2? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Jeg velger å ikke svare på det. Lenke til kommentar
MightyTwin Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Jeg velger å ikke svare på det. Jeg gjetter han har en liten pirat i seg... OnT: Veldig så mye en trådutløser til D300 skulle koste da?! Nikon (og andre produsenter, til en viss grad) er visst gode til å melke prosumer-kundene sine for penger, har jeg fått inntrykk av. (Henviser til batterigrep som koster like mye som et godt fastobjektiv, samt å låse kundene sine til orginalbatterier ved å pakke inn properitær-logikk inn i batteriene sine. Og nå tre lapper for en dings som egentlig kunne kokt ned til en plastbrikke med skyveknott på, og med en ledning som hale...) -MightyTwin. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Noen som vet hva utløseren til D200 heter? og evt. pris med det samme? Lenke til kommentar
Jamm Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Noen som vet hva utløseren til D200 heter? og evt. pris med det samme? Utløsere for D200 og D300 er de samme. På Nikon Norges nettside finnes der systemkart hvor alt av systemer til de forskjellige kamera modellene vises. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 FWIW, så er ikke MC-36 (som er trådutløseren til D200 og oppover) noen enkel trådutløser - den er nokså heftig: Imidlertid finnes det en mye enklere, vanlig trådutløser - MC-30 - som koster under halvparten. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 FWIW, så er ikke MC-36 (som er trådutløseren til D200 og oppover) noen enkel trådutløser - den er nokså heftig: Imidlertid finnes det en mye enklere, vanlig trådutløser - MC-30 - som koster under halvparten. Hva er det den ikke kan - stryke skjorter ? Tom Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Hmm, D50's er like stort som to minnekort, og koster 200,- Lenke til kommentar
Jamm Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Der finnes også tredjeparts utløser av MC-30 typen, f.eks. Hama. Ser at Japan Photo har den til kr. 299.- Men det blir jo som å bruke en fjernkontroll til TV med bare On/Off. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Hva er det å velge mellom om jeg skal ha trådløs? Lenke til kommentar
Jamm Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Hva er det å velge mellom om jeg skal ha trådløs? Orginal blir Nikons ML-3. B&H Photo selger en modell "Dot Line Wireless RF Remote Release for Nikon" til USD 100.-. Om denne er godkjendt av Post og Teletilsynet har jeg ingen peiling på. Det er litt kjedelig dersom den har en litt uheldig frekvens. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Hvorfor i svarte kan det ikke bare være samme som på D50... H*lv*tt* ass! Lenke til kommentar
Jamm Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Hvorfor i svarte kan det ikke bare være samme som på D50... H*lv*tt* ass! Nikons modeller fra D40 til D80 har innebygd IR mottaker. Modellene over, fra D200 mangler innebygd IR mottaker og må derfor kjøre andre løsninger. Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Håpløst at ikke de kunne puttet inn IR mottaker i annet enn "low end" modellene sine, tipper ""proffene"" ikke hadde likt at det var mulig å bruke en så billig dings til å utløse kameraet med, må minst koste 1k for å bli godkjent av dem..... Sef. er disse mer avanserte og har flere muligheter, men kan ikke tenke meg det skulle ha vært noe problem å putte inn en IR sensor for de som ikke trenger flere funksjoner enn å ta et bilde. - Venter forsatt spent på å se når D300 dumper inn på jobben, håper den kommer før jul, selv om jeg tviler litt da jeg står et stykke ute i køen:( Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå