Bruker-93156 Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) Det betyr at ingen av moderatorene har sett deg skrive noe når de kjedet seg... Ser du at de klager på at de har lite å gjøre, ikke skriv noe som helst på noen dager... Endret 5. november 2007 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
Anew Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Jeg har et spørsmål: Hvorfor står det at jeg har 0 % advarselsnivå? Og hører dette forumet til et spesielt sted, hvor man legger inn bilder eller noe? Kom tilfeldigvis innom her når jeg søkte på nettet, men skjønner ikke helt hvor jeg er, noen som kan hjelpe? Dette er forumet til www.akam.no. Vi er en temmelig hyggelig gjeng, til webforumister å være... At du har 0% advarselsnivå betyr at du er i stand til å oppføre deg ute blant folk. Ikke noe mer. Det er forøvrig bare du som ser ditt eget nivå. Lenke til kommentar
jettline Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Jeg har et spørsmål: Hvorfor står det at jeg har 0 % advarselsnivå? Og hører dette forumet til et spesielt sted, hvor man legger inn bilder eller noe? Kom tilfeldigvis innom her når jeg søkte på nettet, men skjønner ikke helt hvor jeg er, noen som kan hjelpe? Dette er forumet til www.akam.no. Vi er en temmelig hyggelig gjeng, til webforumister å være... At du har 0% advarselsnivå betyr at du er i stand til å oppføre deg ute blant folk. Ikke noe mer. Det er forøvrig bare du som ser ditt eget nivå. Tusen takk for svar, ja hyggelige folk her tror jeg. Jeg er ikke mye inne på fotoforumer, mest innlegg av bilder på digit.no, foto.no og fotothing.com. Kanskje jeg stikker innom igjen. Ble litt utenom tråden dette, så håper det ikke blir tatt ille opp, visste ikke hvor jeg skulle skrive det. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Tusen takk for svar, ja hyggelige folk her tror jeg. Jeg er ikke mye inne på fotoforumer, mest innlegg av bilder på digit.no, foto.no og fotothing.com. Kanskje jeg stikker innom igjen. Ble litt utenom tråden dette, så håper det ikke blir tatt ille opp, visste ikke hvor jeg skulle skrive det.Om du ikke holder deg on-topic nå, så skriver jeg plutselig 10% der det står 0% nå :!: Neida, jeg bare tuller. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Sitter her å lurer på hvilket objektiv jeg skal kjøpe til kameraet. Forslag? Skal kjøpes innen denne uka, i usa. Har tenkt på 17-55, men vet liksom ikke helt. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Afseth: Du burde får 50% warn for det håpløse nickbytte ditt... Vet du hvor mye jeg må tenke for å koble dere sammen? åja, D300 er sikkkert et bra kamera.... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Afseth: Du burde får 50% warn for det håpløse nickbytte ditt...Vet du hvor mye jeg må tenke for å koble dere sammen? Velkommen etter åja, D300 er sikkkert et bra kamera.... Det sa man om D200 i begynnelsen av august også. .. Tom Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Afseth: Du burde får 50% warn for det håpløse nickbytte ditt...Vet du hvor mye jeg må tenke for å koble dere sammen? Velkommen etter åja, D300 er sikkkert et bra kamera.... Det sa man om D200 i begynnelsen av august også. .. Tom Hehe, irritert meg over det lenge, har bare ikke kommentert det. Joda, jeg sa at D200 var et godt kamera. Skulle fatisk kjøpe det istedet for objektivene, før jeg tok til fornuft. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Hehe, irritert meg over det lenge, har bare ikke kommentert det. Joda, jeg sa at D200 var et godt kamera. Skulle fatisk kjøpe det istedet for objektivene, før jeg tok til fornuft. Er det ikke deilig å møte seg selv i døra Det er kanskje en trøst at det serut som om D300 ikke er like revolusjerende som det de initielle meldingene indikerte Tom Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Hehe, irritert meg over det lenge, har bare ikke kommentert det. Joda, jeg sa at D200 var et godt kamera. Skulle fatisk kjøpe det istedet for objektivene, før jeg tok til fornuft. Er det ikke deilig å møte seg selv i døra Det er kanskje en trøst at det serut som om D300 ikke er like revolusjerende som det de initielle meldingene indikerte Tom Hysj! Om jeg skal knabbe til meg billig D200 så tjener jeg på at D300 virker bra... Men hva sikter du til? At ISO egenskapene er dårlige? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Hysj! Om jeg skal knabbe til meg billig D200 så tjener jeg på at D300 virker bra... Men hva sikter du til? At ISO egenskapene er dårlige? Å påstå at ISO egenskapene er dårlige blir vel å ta hardt i. Blir nok litt bedre enn D200; men på langt nær så bra som D3. Men det er primært det jeg tenker på, ja. Tom Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Da har jeg "bestilt" Nikkor 17-55 2.8 og Nikkor 85 1.8 Så får vi se om det blir d200 eller d300 når den tid kommer. Betaler totalt 9000, og alt er nytt fra butikk Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Hysj! Om jeg skal knabbe til meg billig D200 så tjener jeg på at D300 virker bra... Men hva sikter du til? At ISO egenskapene er dårlige? Å påstå at ISO egenskapene er dårlige blir vel å ta hardt i. Blir nok litt bedre enn D200; men på langt nær så bra som D3. Men det er primært det jeg tenker på, ja. Tom Formulerte meg toskete... Leste på dpreview at iso 1600 varlik på D300 og D200. Dårligere enn antatt var vel det jeg mente... Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Da har jeg "bestilt" Nikkor 17-55 2.8 og Nikkor 85 1.8 Så får vi se om det blir d200 eller d300 når den tid kommer. Betaler totalt 9000, og alt er nytt fra butikk Gratulerer med to flott obektiver. Tør jeg spør hvor du besilte ifra? Lenke til kommentar
El chico Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Da har jeg "bestilt" Nikkor 17-55 2.8 og Nikkor 85 1.8 Så får vi se om det blir d200 eller d300 når den tid kommer. Betaler totalt 9000, og alt er nytt fra butikk Gratulerer med to flott obektiver. Tør jeg spør hvor du besilte ifra? Det kunne jeg også likt å visst. Grattis med gode valg av objektiv. Begge frister også her i gården. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Da har jeg "bestilt" Nikkor 17-55 2.8 og Nikkor 85 1.8 Så får vi se om det blir d200 eller d300 når den tid kommer. Betaler totalt 9000, og alt er nytt fra butikk Gratulerer med to flott obektiver. Tør jeg spør hvor du besilte ifra? Da har jeg "bestilt" Nikkor 17-55 2.8 og Nikkor 85 1.8 Så får vi se om det blir d200 eller d300 når den tid kommer. Betaler totalt 9000, og alt er nytt fra butikk Gratulerer med to flott obektiver. Tør jeg spør hvor du besilte ifra? Det kunne jeg også likt å visst. Grattis med gode valg av objektiv. Begge frister også her i gården. Et annet forummedlem som skal til usa. Prisene ble regnet ut fra adorama. Lenke til kommentar
andreg Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 åja, D300 er sikkkert et bra kamera.... Det sa man om D200 i begynnelsen av august også. .. Tom Er det noen som har endret mening om det siden starten av august? Mitt D200 tar fremdeles glimrende bilder, og ingen av de andre som har brukt det har sagt noe annet enn at det er et bra kamera... Formulerte meg toskete... Leste på dpreview at iso 1600 varlik på D300 og D200. Dårligere enn antatt var vel det jeg mente... Iso 1600 er ikke lik på bildene i denne tråden på dpreview, så det kan være greit å vente til det kommer skikkelige tester før man drar noen konklusjoner... Ser ut som om det er mange som melder om en forbedring fra D200 på 1 til 1½ stop i ISO, noe jeg synes høres bra ut. Allikevel er dette langt fra det mest fristende med D300 i mine øyne. 100% dekning på søkeren og samme autofokus som D3 er det som kan få meg til å handle. André Lenke til kommentar
Anew Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 (endret) Afseth: Du burde får 50% warn for det håpløse nickbytte ditt...Vet du hvor mye jeg må tenke for å koble dere sammen? Well, colour me stupid! Den koblingen gjorde jeg faktisk ikke før nå. Burde vært forsidesak på Akam - å bytte nick og avatar samtidig er uakseptabelt! Jaja... Sånn går det når man har hengt på webfora i 10 år, og ikke klarer å venne seg til en ny virkelighet, hvor man bytter nick av andre grunner enn å ha blitt bannet... "On" Topic: Jeg har merket at min D200 ble betydelig dårligere etter at D300 ble annonsert. Snart tror jeg ikke den klarer å ta bilder mer. D70'en? Forget about it! Endret 7. november 2007 av Anew Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 (endret) Afseth: Du burde får 50% warn for det håpløse nickbytte ditt...Vet du hvor mye jeg må tenke for å koble dere sammen? Well, colour me stupid! Den koblingen gjorde jeg faktisk ikke før nå. Burde vært forsidesak på Akam - å bytte nick og avatar samtidig er uakseptabelt! Jaja... Sånn går det når man har hengt på webfora i 10 år, og ikke klarer å venne seg til en ny virkelighet, hvor man bytter nick av andre grunner enn å ha blitt bannet... "On" Topic: Jeg har merket at min D200 ble betydelig dårligere etter at D300 ble annonsert. Snart tror jeg ikke den klarer å ta bilder mer. D70'en? Forget about it! D200 blir ikke bedre eller dårligere, bare forventningene til D300 som daler... Endret 7. november 2007 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
hvrd Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Ser ut som om det er mange som melder om en forbedring fra D200 på 1 til 1½ stop i ISO, noe jeg synes høres bra ut. Allikevel er dette langt fra det mest fristende med D300 i mine øyne. 100% dekning på søkeren og samme autofokus som D3 er det som kan få meg til å handle. André En annen viktig forbedring er mulighet til å kalibrere fokus per objektiv. Dette har tidligere bare vært mulig på proffkamera. Har tidligere hatt problemer med frontfokus på et par linser (Minolta). Ikke så greit å få fikset det, koster over 1000 kroner og man bør helst sende inn både kamera og optikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå