Autoxave Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Følger du ikke med, Autoxave? Målsøkere har vært i en eventyrlig vekst siden slutten av nittitallet, blant annet takket være Cosina. Det omsettes mange ganger flere målsøkere nå enn på sytti og åttitallet. Epson måtte legge ned R-D1 fordi den solgte for godt. Kommer Nikon med målsøker så er det ikke noe de kommer til å angre på. Har man først snurret en rull film gjennom en Leica M, uansett alder, så vet man at slr langtfra har utkonkurrert målsøkeren. Målsøkeren var altså ikke død, den bare luktet litt rart en stund. 9503264[/snapback] Sier du det....det visste jeg ikke..sikker på at dette gjelder digitale målsøker kamera som det her er snakk om... Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Først kom de analoge, men den fra Epson var da vitterlig digital. Det er også Leicas siste modell. Jeg vandrer jo til daglig i et Leica-infisert miljø, og der etterspørres en målsøker som ikke koster skjorta, buksa, kona, bilen og landstedet til naboen. De skulle gjerne ha finansiert kameraet sitt ved bare å selge kona. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Det snakkes da ikke mye om målsøkerkamera i diverse fora, i hvertfall ikke det jeg har sett. Hvem er målgruppen for målsøkerkamera? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Det snakkes da ikke mye om målsøkerkamera i diverse fora, i hvertfall ikke det jeg har sett. Hvem er målgruppen for målsøkerkamera? 9503382[/snapback] Som oftest profesjonelle og svært avanserte fotografer. Jeg kjenner minst 10 personer som bruker Leica mer eller mindre som hovedkamera, selv om de har gode digitale slr i tillegg. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Etter litt googling fant jeg ut at veiledende pris på vertikal grep er 400EUR. Mye? Ja. Dette var også uten batteri. Ubekreftet dog, men sikkert ikke langt fra sannheten mht til at dette ikke er plastikk. Lenke til kommentar
_ART_ Skrevet 16. september 2007 Forfatter Del Skrevet 16. september 2007 Det var dyrt. Blir nok ikke grep på meg med det første da. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Man modifiserer MB-D200 littså funker det sikker Gleder meg som en unge nå.... Har startet å spare oppnå... Selger makroblitzen, + at jeg jobber så mye jeg kan, å spiser så lite som mulig på bensinstasjoner. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Flere på dpreview som skriver at D300 blir å finne i USA i slutten av november etter å ha forhørt seg med forhandlerne. Kan man håpe på desember her hjemme? Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Jeg håper, og tror at Nikon ikke er så dumme at de tror at d300 ikke vil ligge under juletreet til noen, selv om den er dyr. Gave fra meg, til meg.... Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Man modifiserer MB-D200 littså funker det sikker Neppe... MB-D200 (til D200) MB-D10 (til D300) Ser du et par forskjeller? Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Ho ho. Nikon har visst hva de gjør her tror jeg Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Man modifiserer MB-D200 littså funker det sikker Neppe... MB-D200 (til D200) MB-D10 (til D300) Ser du et par forskjeller? 9505737[/snapback] Ingen forskjeller som ikke kan løses med lego klosser, speiderkniv og gaffateip... Du-du-du-du-dudu-duuu-du-dudu-du-duuuuuu *nynner* Lenke til kommentar
silverhalide Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Digital Nikon rangefinder i FX-format med M-mount? Nå begynner det å ligne noe! Merker jeg er glad for at jeg investerte i en Leica 50mm Summicron nå, for ikke snakke om 12mm Voigtlaender!! (hallå 12mm på fullframe.. det er bare sykt).. PM-normal.. jeg noterer meg din påstand om flere kjenninger av deg med ønske om digital rammesøker i et mer folkelig prisleie enn M8 (og som ikke er RD-1). Kommer sannsynligvis til å ta kontakt med deg om en liten stund ang. nettopp det tema (meget hemmelighetsfull).. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Jeg venter i spenning. Får forøvrig vann i munnen med tanke på at man kanskje skal bruke SP eller S3 som designgrunnlag for en digital målsøker fra Nikon Kan forøvrig tenke meg at Zeiss har noe på gang med sin Ikon ZK-målsøker, men det havner i en klasse som er høy. Over 20k for huset tipper jeg. Lenke til kommentar
silverhalide Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Zeiss Ikon kommer med en digital rammesøker Jeg må si at jeg ikke er heidundrande fan av Zeiss Ikon, men at det er en bra plattform er det ingen tvil om. Forøvrig ble jeg nå FRYKTELIG i tvil om mine utlegg fremover: Jeg drar til Tokyo i november, med planer om å kjøpe D300 mens jeg var der, men nå leser jeg også at 50% av alle Leica noensinne laget befinner seg i Japan, og mange av dem strøkne i bruktbutikkene der.. Og så kommer nå altså Nikon med Digital rammesøker.. DOH! snakk om å gjøre det vanskelig for en stakkar.. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Hvis jeg ikke hadde penger til begge to, så hadde jeg ranet naboens bestemor. Hvis jeg fremdeles ikke hadde nok, så ville jeg ha ventet til det ble klarhet i det med digital målsøker fra Nikon. Så hadde jeg ranet naboen også, kjøpt flybilletter til Tokyo, og stått klar i butikken den dagen den kom på markedet. Deretter burde jeg kanskje gå under jorden en stund, men du og du for noen fine undergrunnsbilder det ville blitt. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Hvis jeg ikke hadde penger til begge to, så hadde jeg ranet naboens bestemor. Hvis jeg fremdeles ikke hadde nok, så ville jeg ha ventet til det ble klarhet i det med digital målsøker fra Nikon. Så hadde jeg ranet naboen også, kjøpt flybilletter til Tokyo, og stått klar i butikken den dagen den kom på markedet. Deretter burde jeg kanskje gå under jorden en stund, men du og du for noen fine undergrunnsbilder det ville blitt. Gamle damer i Bergensområdet, se opp for PMnormal ;o) Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 20 personer leser denne tråden samtidig nå. Det må være i nærheten av akam-rekord i den tiden jeg har vært aktiv. 9342561[/snapback] Jeg hadde 34 aktive brukere + 8 gjester + 3 ukjente brukere i en tråd før sommeren. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Bare et lite spørsmål... Noen som vet hvilke nye objektiver NIkon har sluppet sammen med D3 serien? Jeg vet om 14-24mm, men er det andre også? Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Bare et lite spørsmål... Noen som vet hvilke nye objektiver NIkon har sluppet sammen med D3 serien? Jeg vet om 14-24mm, men er det andre også? 9513573[/snapback] 24-70/2,8 EDIT: Og noen teleobjektiver. 400/2,8, 500/4 og 600/4 hvis jeg husker riktig. Alle AF-S VR. Men jeg vil tro de er litt utenfor din økonomiske rekkevidde Endret 17. september 2007 av Sutekh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå