fototim Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 BR? 9455649[/snapback] Nå kom jeg på det; Barbie Rockwell, konen til Ken Rockwell 9457531[/snapback] Nå slo det meg hvorfor jeg ble så tullete i natt. Hva det var som gjorde at jeg absolutt måtte harselere over agefrykten og det mystiske skjæret rundt BR. Jo det var bruken av initialer. Det at det snakkes i kode. Vi gjør det alle sammen av og til. Og vi gjør det nok mye for å signalisere at, JEG, jeg er innenfor fellesskapet, og kjenner kodene. Det var det altså som utløste ertelysten min. Fordi jeg oppfatta det som eksludernde. Mvh Tim Øsleby Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Du trenger ingen unnskyldning for å ha det moro, Tim. Det florerer med mer eller mindre kryptiske initialer rundt omkring, og det er jo et fabelaktig grunnlag for litt banal humor. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Du trenger ingen unnskyldning for å ha det moro, Tim. Det florerer med mer eller mindre kryptiske initialer rundt omkring, og det er jo et fabelaktig grunnlag for litt banal humor. 9458159[/snapback] Jeg tror egentlig ikke jeg ber om unnskyldning. Jeg deler noen observasjoner rundt noen litt underlige sosiale fenomener. - Nesten religiøs persondyrking er et av dem. - Gruppefelleskap er et annet. Kanskje det kan være nyttig og reflektere litt over slike fenomener(?) Mvh Tim Øsleby Lenke til kommentar
Foxteren Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 (endret) Hands on preview edit: gikk på en kjempesmell her ja (trodde et øyeblikk man kunne ta opp videosnutter med kameraet) Endret 9. september 2007 av Foxteren Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Du trenger ingen unnskyldning for å ha det moro, Tim. Det florerer med mer eller mindre kryptiske initialer rundt omkring, og det er jo et fabelaktig grunnlag for litt banal humor. 9458159[/snapback] Jeg tror egentlig ikke jeg ber om unnskyldning. Jeg deler noen observasjoner rundt noen litt underlige sosiale fenomener. - Nesten religiøs persondyrking er et av dem. - Gruppefelleskap er et annet. Kanskje det kan være nyttig og reflektere litt over slike fenomener(?) Mvh Tim Øsleby 9459223[/snapback] Phø... Jeg tror det var jeg som skrev BR først i denne tråden og brukte initialene, kun av latskap. Og jeg driver ikke hverken noen religiøs persondyrking eller føler jeg må ha noe som helst gruppefellesskap til noen. Når jeg nevnte han, er det utelukkende for at jeg kjenner ikke noen andre som har testet Nikon utstyr mer inngående og som har mer av gammelt og nytt utstyr fra de. Så ja, jeg er fortsatt spent på en test av D300 utført av han.......... Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Og fra og med derrrrr diskuterer vi kameraene igjen. Lag gjerne egne tråder om dere ønsker å diskutere annet. Lenke til kommentar
Bringisen Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 (endret) For de som sikkert er interessert er det en "hands on" av D300 lagt ut på www.dpreview.com i skrivende stund. En test av 40D må vel snart være i ermet der snart. Endret 9. september 2007 av helge.bringeland Lenke til kommentar
Foxteren Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 For de som sikkert er interessert er det en "hands on" av D300 lagt ut på www.dpreview.com i skrivende stund.En test av 40D må vel snart være i ermet der snart. 9459442[/snapback] Ingen som så linken min et par poster over? Lenke til kommentar
Bringisen Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 For de som sikkert er interessert er det en "hands on" av D300 lagt ut på www.dpreview.com i skrivende stund.En test av 40D må vel snart være i ermet der snart. 9459442[/snapback] Ingen som så linken min et par poster over? 9459458[/snapback] Obs , sorry , sånn går det når man blir litt for ivrig. Ikke meningen å ta nyheten i fra deg Foxteren Lenke til kommentar
cmi Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Ser både bra og morsomt ut dette her! Lenke til kommentar
Foxteren Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Obs , sorry , sånn går det når man blir litt for ivrig.Ikke meningen å ta nyheten i fra deg Foxteren 9460586[/snapback] hehe det var da bra. Syntes det bare var litt merkelig at ingen reagerte på det... Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Focus tracking by color Hva betyr dette? At jeg kan fokusere på den røde flekken i panna på bikkja, så er den i fokus uansett hvor fort han løper mot meg? Lenke til kommentar
Xmag Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Focus tracking by color Hva betyr dette? At jeg kan fokusere på den røde flekken i panna på bikkja, så er den i fokus uansett hvor fort han løper mot meg? 9461089[/snapback] Tviler på at det er uavhengig av hastigheter, men tror det er en metode for følgefokusen. Jeg registrerer at Phil Askey på dpreview.com er motvillig til å teste autofokus på kameraene de tar inn. Han mener det er for mange variabler å ta hensyn til. Jeg vil påstå at det er en stor svakhet ved samtlige kameratester jeg leser at de ikke tester en så fundamental del av et kamera som AF. Ikke tror jeg det ville vært veldig vanskelig heller. Litt tid ville det nok ta, men det burde ligge innen rimelighetens grenser. Det avhenger av hvor omstendelig og differensiert man ønsker testen skal være. Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Tror det er slik som Dahle sier, at D300 til en hvis grad skal kunne la AF trace både former og farger Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Leste et innlegg på dpreview hvor en proffotograf og tidligere Nikonkritiker hevdet autofokusen og bildekvaliteten til D3 var det beste han noengang hadde prøvd på et speilrefleks. Bildekvaliteten på D300 blir selvsagt ikke like god som D3, men autofokusen er nok tilsvarende. Og jeg gleder meg og veldig til Bjørn Rørslett får kameraene i hendene. Han har allerede testet det nye 24-70mm-objektivet som fikk en klar 5-er og visstnok blir den nye målestokken til lignende objektiver. Gode tider Lenke til kommentar
gwh Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Da har jeg lest igjennom pre-view'en til DPR, og må antagligvis overlate mastercardet til fruen så det ikke blir noen spontankjøp før jul.. Mulig at fruen får et D70, "ubetydlig brukt" til julegave ,mens far sjøl får en gave "fra julenissen til Geir" Lenke til kommentar
Anew Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Leste et innlegg på dpreview hvor en proffotograf og tidligere Nikonkritiker hevdet autofokusen og bildekvaliteten til D3 var det beste han noengang hadde prøvd på et speilrefleks. 9462411[/snapback] Regner med at det er denne tråden du mener: http://forums.dpreview.com/forums/readflat...thread=24752213 Jeg fikk vondt i sjelen av å lese det. Jeg vet de sier man ikke skal begjære sin nestes kamera, men jeg klarer ikke å la være... Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Jeg fikk vondt i sjelen av å lese det. Jeg vet de sier man ikke skal begjære sin nestes kamera, men jeg klarer ikke å la være... Dette bare bekrefter mine antakelser - D3 er trolig et kamera som kommer til å få en del Canon-brukere til å gå over til Nikon, kanskje fortrinnsvis gamle Nikon-brukere som "måtte" konvertere... Edit: Det kan ha vært denne tråden også: http://forums.dpreview.com/forums/readflat...04&changemode=1 Endret 10. september 2007 av k-ryeng Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Lurer på om kjøp av D3 lar seg forsvare for en solid amatør.... Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Lurer på om kjøp av D3 lar seg forsvare for en solid amatør.... Kanskje ikke til veil. pris, men det ser jo ut til å bli et virkelig fantastisk kamera, og hadde økonomien strukket til (og andre ting ikke var mer viktige), skulle jeg veldig gjerne hatt ett... Men om jeg kunne prioritert det fremfor så veldig mye annet, er nok ikke sikkert. Det måtte vært penger som likevel ikke ble brukt til andre ting (hoper seg opp på konto). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå