El chico Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 (endret) Da var det oppklart. Hadde det for meg at du var en jente. Aner ikke hvorfor. On topic. Ser at ddmr har skrudd opp prisen på d300 til 13.750. Glad for at jeg bestilte da det kostet 13.450. 9426975[/snapback] Det er en forskjell på 300 kroner eller 2,2 %. Ikke rare besparelsen når en svir av over 13 store lapper på et produkt Kunne ikke dy meg Endret 7. september 2007 av El chico Lenke til kommentar
El chico Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Noen av de hvite kan jo også være Nikonobjektiver, som 70-200 f/2,8 VR. 9416710[/snapback] Må si jeg syns det er finere med svart objektiv. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Fargen har vell egentlig strengt tatt lite å si, så lenge den gjør jobben...? Lenke til kommentar
El chico Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Fargen har vell egentlig strengt tatt lite å si, så lenge den gjør jobben...? 9448096[/snapback] Siden objektivene gjør samme jobb kan en jo velge det som ser finest ut Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Fargen har vell egentlig strengt tatt lite å si, så lenge den gjør jobben...? 9448096[/snapback] Siden objektivene gjør samme jobb kan en jo velge det som ser finest ut 9448157[/snapback] Ja, men hvis en tilbyr deg "hvitt glass" veldig billig, så sier du ikke nei, fordi det er hvitt.... Lenke til kommentar
El chico Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Fargen har vell egentlig strengt tatt lite å si, så lenge den gjør jobben...? 9448096[/snapback] Siden objektivene gjør samme jobb kan en jo velge det som ser finest ut 9448157[/snapback] Ja, men hvis en tilbyr deg "hvitt glass" veldig billig, så sier du ikke nei, fordi det er hvitt.... 9448184[/snapback] Det er sant, men hvorfor skulle det være veldig billig med hvit kontra svart? Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Fargen har vell egentlig strengt tatt lite å si, så lenge den gjør jobben...? 9448096[/snapback] Siden objektivene gjør samme jobb kan en jo velge det som ser finest ut 9448157[/snapback] Ja, men hvis en tilbyr deg "hvitt glass" veldig billig, så sier du ikke nei, fordi det er hvitt.... 9448184[/snapback] Det er sant, men hvorfor skulle det være veldig billig med hvit kontra svart? 9448195[/snapback] Det skal ikke være sånn, det var derfor han skrev _hvis_ Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Quote fra Bjørn Rørslett, klippet fra http://nikongear.com/smf/index.php?topic=5...g40862#msg40862 Still not have had the opportunity to run comparisons directly, but my impression is that 6400 on D3 is cleaner than 800 on the D2X, and 25600 looks more or less as 1600. All of this will be tested throroughly later, of course. For the D300, my guess at this time is that 3200 is on the level of 800 for D200, but take this statment with a big pinch of salt. Since we now use cameras with embargo on the jpgs and no RAW converter is currently available, too much remains speculative. 9445641[/snapback] Wow, hvis støyegenskapene til D300 virkelig er så gode, ligger det an til å bli vannvittig bra! Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Wow, hvis støyegenskapene til D300 virkelig er så gode, ligger det an til å bli vannvittig bra! 9448660[/snapback] Og lysten til og oppgradere blir enda større, selvom jeg er en av de som hevder at kameraet ikke er det viktigste. Dette virker bare bedre og bedre, og jeg er veldig spent på når BR kommer med sin review. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Wow, hvis støyegenskapene til D300 virkelig er så gode, ligger det an til å bli vannvittig bra! 9448660[/snapback] Og lysten til og oppgradere blir enda større, selvom jeg er en av de som hevder at kameraet ikke er det viktigste. Dette virker bare bedre og bedre, og jeg er veldig spent på når BR kommer med sin review. 9449305[/snapback] BR? Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Wow, hvis støyegenskapene til D300 virkelig er så gode, ligger det an til å bli vannvittig bra! 9448660[/snapback] Og lysten til og oppgradere blir enda større, selvom jeg er en av de som hevder at kameraet ikke er det viktigste. Dette virker bare bedre og bedre, og jeg er veldig spent på når BR kommer med sin review. 9449305[/snapback] BR? 9455649[/snapback] Bottolf Rudolfsen Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Burt Reynolds, selvfølgelig Nei, jeg tror nok det er Nikon-Guru numero uno i Norge det snakkes om her, Bjørn Rørslett. Han har vært i litt heftig passiar med andre gærninger på et annet fotoforum under denne lanseringen, og det er vil liten tvil om hvilken leir han tilhører. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 (endret) BR? 9455649[/snapback] The man. The one and only, Bjørn Rørslett. http://www.naturfotograf.com/index.html Han er en av de virkelige autoritetene innen naturfoto og norsk Nikonmiljø. Så Nikonfolka vet ikke helt hva de skal mene om de nye godsakene før han har uttalt seg Småondskapsfull hilsen Tim Typo (Vi mangler forresten en ondskapsfull smilie her) Endret 9. september 2007 av fototim Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 BR? 9455649[/snapback] The man. The one and only, Bjørn Rørslett. http://www.naturfotograf.com/index.html Han er en av de virkelige autoritetene innen naturfoto og norsk Nikonmiljø. Så Nikonfolka vet ikke helt hva de skal mene om de nye godsakene før han har uttalt seg Småondskapsfull hilsen Tim Typo (Vi mangler forresten en ondskapsfull smilie her) 9455847[/snapback] Ikke bare norsk Nikonmiljø, han er verdenskjent innenfor Nikon miljøet. En av de mest annerkjente anmelderne av Nikonkamera i verden, en du kan stole på som Thom Hogan. De som ikke har hørt om ham er ikke sanne Nikonister. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 (Vi mangler forresten en ondskapsfull smilie her) 9455847[/snapback] Lenke til kommentar
fototim Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 (Vi mangler forresten en ondskapsfull smilie her) 9455847[/snapback] 9455973[/snapback] Glad for at noen kan assistere meg med litt ondskap her PM. Og til dere andre: Dere la selvfølgelig merke til hvem det var som hadde disse oppe i ermet. Mvh Lenke til kommentar
fototim Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Ikke bare norsk Nikonmiljø, han er verdenskjent innenfor Nikon miljøet. En av de mest annerkjente anmelderne av Nikonkamera i verden, en du kan stole på som Thom Hogan. De som ikke har hørt om ham er ikke sanne Nikonister. 9455971[/snapback] Jada. Han er utvilsomt verdensberømt. Det er faktisk ting som tyder på at navnet hans er intergalaktisk kjent. Et enkelt søk ga meg f.eks disse referansene "On Bjørn Rørslett's desktop, the Trash Icon is really a link to National Geographic Magazine" og denne "Bjørn Rørslett never focus, everything moves into his DoF" og dette er bare toppen av isfjellet. Ok. Jeg juger nå. De sitatene er om en annen veleksponert Nikonguru Autoxave har fullstendig rett. Jeg disser egentlig ikke han i det hele tatt. Han er en fremragende naturfotograf, helt klart blant de største vi har i norge, også anerkjent utenfor landets grenser. Både som fotograf, men og for sine uavhengige tester. Og den autoriteten anerkjenner jeg fullt ut. Men allikevel kan jeg ikke annet enn å undre meg litt over måten han blir omtalt innen visse kretser. Mvh Tim Typo Lenke til kommentar
Slettet konto Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 De sitatene om Rørslett du viser til her, er faktsk omskrivninger fra sitater om Chuck Norris fra div kampsportmiljøer.... Direkte oversatt, bare byttet ut faguttrykk og navn. Rørslett er btw en av de få jeg virkelig setter min lit til når det gjelder faglig kompetanse. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 (endret) De sitatene om Rørslett du viser til her, er faktsk omskrivninger fra sitater om Chuck Norris fra div kampsportmiljøer....Direkte oversatt, bare byttet ut faguttrykk og navn. Rørslett er btw en av de få jeg virkelig setter min lit til når det gjelder faglig kompetanse. 9456057[/snapback] For å unngå injurieanklager: Jeg fant de som sitater om Ken Rockwell, altså er de et rent falsum fra min side. Jeg har og hørt om den egentlige opprinnnelsen tidligere. Og jeg er egentlig enig når det gjelder Rørslett sin faglige kompetanse og tyngde. Er bare i et litt ekstra fleipete humør nå. Kanskje rett og slett overtrøtt. Mvh Tim Typo Endret 9. september 2007 av fototim Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 BR? 9455649[/snapback] Nå kom jeg på det; Barbie Rockwell, konen til Ken Rockwell Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå