Slettet konto Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Helt umulig å si hva som ble brukt av både kameraer og objektiver, men det var mye sort på plass igjen. den som fikk med seg spydfinalen tidligere i dag la sikkert også merke til det. (Om man tenker over sånt). Lenke til kommentar
Bringisen Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Helt umulig å si hva som ble brukt av både kameraer og objektiver, men det var mye sort på plass igjen. den som fikk med seg spydfinalen tidligere i dag la sikkert også merke til det. (Om man tenker over sånt). 9412628[/snapback] Jeg vet ikke om vi så på samme kanal , men jeg synes det nesten bare var hvitt se der jeg Men det kan jo hende jeg har skylapper på da Lenke til kommentar
Sojourner2 Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Helt umulig å si hva som ble brukt av både kameraer og objektiver, men det var mye sort på plass igjen. den som fikk med seg spydfinalen tidligere i dag la sikkert også merke til det. (Om man tenker over sånt). 9412628[/snapback] Jeg vet ikke om vi så på samme kanal , men jeg synes det nesten bare var hvitt se der jeg Men det kan jo hende jeg har skylapper på da 9412675[/snapback] Jeg registrerte at en rekke fotografer på indre bane hadde Nikon på ryggen og kameraer med sorte linser. Langs løpebanene var det de vanlig hvite Canon telelinsene vi kjenner så godt fra mange store sportsbegivenheter. På meg virket det som Nikon var en av hovedsponserne og hadde kjøpt alle rettigheter når det gjaldt fotografering inne fra banene da med normalopbjektiver, moderate teler. Kamerahus var det ikke lett å identifisere, men tror nok det var noen D300 og D3 der. Skal sikkert brukes i tung promotering utover høsten. Lenke til kommentar
Slettet konto Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Var dette jeg også tenkte på, spesielt ble det vist et lite klipp på NRK i dag under VM sendingen, der Nikon ble godt profilert. Lenke til kommentar
Bringisen Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Helt umulig å si hva som ble brukt av både kameraer og objektiver, men det var mye sort på plass igjen. den som fikk med seg spydfinalen tidligere i dag la sikkert også merke til det. (Om man tenker over sånt). 9412628[/snapback] Jeg vet ikke om vi så på samme kanal , men jeg synes det nesten bare var hvitt se der jeg Men det kan jo hende jeg har skylapper på da 9412675[/snapback] Jeg registrerte at en rekke fotografer på indre bane hadde Nikon på ryggen og kameraer med sorte linser. Langs løpebanene var det de vanlig hvite Canon telelinsene vi kjenner så godt fra mange store sportsbegivenheter. På meg virket det som Nikon var en av hovedsponserne og hadde kjøpt alle rettigheter når det gjaldt fotografering inne fra banene da med normalopbjektiver, moderate teler. Kamerahus var det ikke lett å identifisere, men tror nok det var noen D300 og D3 der. Skal sikkert brukes i tung promotering utover høsten. 9412810[/snapback] Ok. Da var det sikkert langs løpebanene som ble filmet da jeg så på NRK i dag. Du skal ikke se bort i fra at de som filmet brukte Canon videokamera da ,siden de filmet et sted der det var hvite objektiv Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Alle vet jo at proffene bruker Sony videokameraer, og de hvite objektivene dere ser er Minolta... Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Noen av de hvite kan jo også være Nikonobjektiver, som 70-200 f/2,8 VR. Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Unnskyld meg, men hva er vitsen i å kjøpe nikons 70-200 i hvitt? Det vil isåfall kun være showoff. Synes sort ser mye bedre ut! Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Det har litt med varmeutvikling å gjøre vil jeg tro, svart objektiv i tropiske eller ørkenliknende omgivelser er vel ikke så om å gjøre, selv om Nikon bruker mer varmebestandige linse-elementer enn motparten hos Canon Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Kom nettopp hjem fra IFA i Berlin. Fikk leke med D3 en stund. Et ord er vel ganske dekkende....vanvittig! Tok et bilde på ISO 5000, og zoomet langt inn uten å se nevneverdig støy. Sammenlignet med mitt Canon 30D DSLR, der ISO 1600 hadde mer støy. Damen jeg snakket med tok også frem et par utprintede bilder som var tatt i japan for et par dager siden på en sportsarena. Bildene var tatt med D3 og ISO 4000, og det var omtrent så bra som det får blitt. Fantastisk fargegengivelse, utrolig lite støy (mer eller mindre ikke synlig) og en meget bra skarphet. Hun påstod iherdig at de ikke var editert. Desverre fikk jeg ikke lov til å ta et bilde av bildene (!) og hun var rask med å gjemme det ned i skuffen igjen når jeg slapp tak i de. Ei heller fikk jeg lov til å ta et bilde med kameraet m/mitt minnekort....dvs hun passet på meg konstant. Sikkert fordi det ikke var en ferdig modell jeg holdt i. Tok også 7-10 bilder i serie, og det gikk så fort at jeg knapt rakk å slippe knappen før jeg hadde tatt 3-4bilder mer enn jeg ønsket. Panorerte kameraet raskt over lokalet, og basert på det jeg så etterpå så ingen ut til å være ute av fokus. Noe slikt hadde vært umulig med 30D (uten sammenligning forøvrig). Lenke til kommentar
_ART_ Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 Men hva med D300? Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Ny video av D300 fra en elektronikk messe i tyskland som pågår i disse dager. Får se eksempler på Live View mm. http://www.quesabesde.com/camaras-digitale...ideos,3172.html Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Er en D3-video på samme siden http://www.quesabesde.com/camaras-digitale...ideos,3173.html Lenke til kommentar
Slettet konto Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Bilder av D300 tatt på iso 6400: Liten Stor (linker funnet på Foto.no, er et par til der) Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Men hva med D300? 9417145[/snapback] Fikk desverre ikke trykket så mye på det. Var så mye folk der. Jeg vurderer sterkt D3 når jeg får råd. Det er stort, dyrt og tungt....men for min del er det verdt det. Gleder meg til å se noen skikkelige tester av det. Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Bilder av D300 tatt på iso 6400:Liten Stor (linker funnet på Foto.no, er et par til der) 9421931[/snapback] hmm, rimelig ubrukelig dette her... blir nok 40d på meg da. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Bilder av D300 tatt på iso 6400:Liten Stor (linker funnet på Foto.no, er et par til der) 9421931[/snapback] hmm, rimelig ubrukelig dette her... blir nok 40d på meg da. 9422871[/snapback] Ja dette viser vel klart at 6400 på D300 er å dra strikken aaalt for langt. (om dette er representativt for endelig versjon). Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Bilder av D300 tatt på iso 6400:Liten Stor (linker funnet på Foto.no, er et par til der) 9421931[/snapback] hmm, rimelig ubrukelig dette her... blir nok 40d på meg da. 9422871[/snapback] Ja dette viser vel klart at 6400 på D300 er å dra strikken aaalt for langt. (om dette er representativt for endelig versjon). 9422916[/snapback] Definitivt ikke representativt for den endelige versjonen, kommer til å myyyyyeeee bedre Firmware er vel enda ikke ferdig. Lenke til kommentar
Xmag Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Bilder av D300 tatt på iso 6400:Liten Stor (linker funnet på Foto.no, er et par til der) 9421931[/snapback] hmm, rimelig ubrukelig dette her... blir nok 40d på meg da. 9422871[/snapback] Hvorfor velge 40D på bakgrunn av dette bildet? Er ISO 6400-ytelsen kritisk for deg? I så fall duger ikke 40D heller, for den har ikke engang muligheten til ISO 6400. Lenke til kommentar
cmi Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 (endret) haha! godt poeng! i hvilken situasjoner bruker man 6400 iso (ytterst sjelden)?? jeg har ikke vært over 800 engang på mitt D200 Endret 4. september 2007 av cmi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå