Gå til innhold

Nikon D300 og D3


Anbefalte innlegg

Du burde tatt deg tid til å lese linkene først.  Men jeg kan spare deg bryderiet.

Yahoo listet 14 millioner 800 tusen treff på digitalt 35 mm kamera:

http://search.yahoo.com/search?p=digital+3...-8&vc=&fp_ip=NO

Ærlig talt... har du overhodet sett på de første treffene?

 

MyCamera.com

Sells 35mm and digital cameras, accessories, lenses, and more.

www.mycamera.com - 53k - Cached

 

35mm SLR Cameras

Digital Point & Shoot. 35mm SLR Cameras. Digital SLR Cameras. Digital SLR Accessory. Digital Video Cameras. SLR Lenses. SLR Lens Accessories. On Camera Flashes ...

www.whcamera.com/index.asp?PageAction=VIEWCATS&Category=341 - 25k - Cached

 

Central Camera Company

Central Camera located in Chicago Illinois, is Chicago's oldest camera store. We have a large selection of 35mm and digital cameras for you to choose from. We offer ...

www.centralcamera.com - 6k - Cached

 

Det eneste du "beviser" med det dårlige forsøket på et argument er at det finnes mange websider der termene "35mm", "digital" og "camera" står på samme side. Noe som ikke er så veldig rart, siden mange fotosider og webbutikker omhandler både 35mm filmkameraer og digitalkameraer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

9397757[/snapback]

Det var mengden av treff som var poenget, og svært mange omhandlet direkte uttalelsen digitalt 35 mm kamera, og det var altså 14.800.000 treff.

Det spiller derfor ingen rolle om du kan finne treffer som går på andre sammenligninger.

APS-H kamera ga 840.000 treff hvor ingen omhandler Canon 1D som APS-H kamera så vidt kan se. Det er da alle i en referanse til Canon APS-H sensor.

 

Det er derfor ingen tvil om hva som er riktig uttalelse.

Lenke til kommentar
Det var mengden av treff som var poenget, og svært mange omhandlet direkte uttalelsen digitalt 35 mm kamera, og det var altså 14.800.000 treff.

Det spiller derfor ingen rolle om du kan finne treffer som går på andre sammenligninger. 

APS-H kamera ga 840.000 treff hvor ingen omhandler Canon 1D som APS-H kamera så vidt kan se.  Det er da alle i en referanse til Canon APS-H sensor.

 

Det er derfor ingen tvil om hva som er riktig uttalelse.

9397808[/snapback]

Ærlig talt. Forventer du virkelig at et søkeresultat fra et yahoo-søk skal bli tatt seriøst som dokumentasjon for påstandene dine? Forstår du ikke hvor useriøs du fremstår som når du må gå så langt vekk fra realitetene i problemstillingen for å finne noe du kan kalle et argument?

 

Påstår du virkelig at antall treff på et yahoo-søk er et argument mot det faktum at en 28,1x18,7mm sensor er fysisk forskjellig fra en 36x24mm sensor?

 

Forstår du overhodet sammenhengen mellom sensorstørrelse og bildevinkel? Forstår du sammenhengene mellom sensorstørrelse, fotodetektorstørrelse og lysfølsomhet? Har du noen argumenter som ikke går på semantikk? Har du faktisk et fnugg av forståelse for de fysiske realitetene som ligger til grunn for hvordan et bilde dannes?

Lenke til kommentar
Bare et lille spørsmål, sånn litt på siden... Hva er egentlig definisjonen på å "trolle" , og hvordan avviker denne fra Brainware som konsekvent skal rakke ned på et produkt som ikke er testet ennå med allverdens forklaringer på ting han umulig kan vite men trekker sammenligner fra tidligere som ikke nødvendigvis er sammenlignbare heller?

9397261[/snapback]

Jeg tror Brainware sitter inne med mange års frustrasjon og skuffelser fra Nikon, så han bare trenger å få blåst ut noe steam.

 

Tom

9397314[/snapback]

 

La oss snu på det. Kan man kalle det trolling når Nikonfantaster rakker ned på konkurrentenes bidrag, og begrunner sine kommentarer i erfaring, hands-on tester fra personer med middelmådige kunnskaper, rykter og ren snikksnakk? (En kameraguru med 20-30 års erfaring innen yrket gruser selvfølgelig en attenåring i en dyp kameradiskusjon, selv om at attenåringen hadde gode argumenter til å begynne med. Enda lettere om disse argumentene er av den mer "hjemmesnekrede" sorten. Derfor kaller jeg dette snikksnakk.)

 

Oooog da stopper vi der i Canon vs. Nikon-krigen for denne gang. Denne tråden handler om speilrefleksslippet til Nikon, og IKKE om hvor mye bedre Nikon/Canon er/ser ut til å bli.

 

Vil dere diskutere dette, så foreslår jeg at en av dere tar initiativet til å starte opp en ny tråd med temaet "Canon vs. Nikon. Nestegenerasjonskrigen! Rått og blodig!". Eller noe i den dur. Igjen, denne tråden er for nikons nye modeller i semiproff/proffsjiktet, og IKKE, jeg gjentar, ikke for å bevise at ditt systemvalg faktisk var et smart trekk.

 

-MightyTwin.

Lenke til kommentar

Kan ikke alle dere kjære eiere av D2 varianter og D200 nå la dere overmanne av NAS (Nikon Aquire Syndrom) og legge ut deres kameraer for salg slik at prisene faller kraftig og jeg får råd til ett ? ;-)

 

Og jada, som alle dere andre drømmer jeg om ett D3, men der tror jeg min kjære revisorfrue setter foten..

Lenke til kommentar
En ting er hvertfall helt sikkert; Min Nikon D50 med 18-200 VR objektiv og SB-800 blits slår absolutt ALT som finnes av kameraer der ute, både nå og i fremtiden.  :whistle:

 

(den er hvertfall bra nok for meg)

9398375[/snapback]

 

Godt sagt. Det er mer enn bra nok for de fleste. Det et slit med det stadige jaget etter det nyeste. Som de færreste har bruk for (inklusive meg).

Lenke til kommentar
En ting er hvertfall helt sikkert; Min Nikon D50 med 18-200 VR objektiv og SB-800 blits slår absolutt ALT som finnes av kameraer der ute, både nå og i fremtiden.  :whistle:

 

(den er hvertfall bra nok for meg)

Man kan jo få lov til å sikle litt :p

 

Kommer nok til å holde meg til D80en en god stund fremover, ja (med mindre jeg vinner en solid lottogevinst). De kronene jeg har til å bruke på hobbyen min er bedre brukt på ny optikk (Nikon, hvis dere lytter til oss stakkars dødeliges bønner, hva med å skjenke oss en AF-S 80-400 VR?).

 

Det som virkelig kunne fått meg til å vurdere å kjøpe nytt kamerahus var hvis Nikon bestemte seg for å gi 5D litt konkurranse og lanserte noe på linje med et D300-hus med FX-sensor :dribble:

Lenke til kommentar

Jeg støtter andre brukeres ønske om å avslutte off-topic diskusjonen for denne gang. Det ble alt for mye diskusjon rundt 35mm formatet og hva det egentlig er, alt for mye snakk om FF vs. DX og alt for mye merke-fanboy-krig her. Trolling var også nevnt tidligere, og jeg har sett flere eksempler fra det her.

 

Og et tips til enkelte brukere; Hvis man forstår at man har tapt diskusjonen, eller at motparten ikke ønsker å forstå, så gir man opp. Er ikke verre enn det.

 

Hvis man nå kan holde diskusjonen saklig, og on-topic, så skal jeg være snill gutt. Men hvis ikke så ser den slette-knappen veldig interessant ut :)

Lenke til kommentar

Har forhåndsbestilt hos Fotovideo, men jeg lurer på om jeg avbestiller der og bestiller fra ddmr isteden. På ddmr får jeg kameraet for 13.450,- Mens prisen hos FV er oppgitt til 14.899 med mulighet for justering. Tror dere at FV nedjusterer prisen på et svært etterspurt kamera til lansering?

Lenke til kommentar

Fullstendig uenig i at denne diskusjonen bør avsluttes. Brainware kommer med kontroversielle påstander som må imøtegås som Sutekh og tildels K-Ryeng har gjort. Er tråd bør ende ut av seg selv og ikke pga av at andre forumbrukere krever det. Syns det er utrolig at andre, som ikke har deltatt aktivt i denne tråden, blander seg inn og krever at diskusjonen avsluttes. Stå på Sutekh!

Lenke til kommentar
Fullstendig uenig i at denne diskusjonen bør avsluttes. Brainware kommer med kontroversielle påstander som må imøtegås som Sutekh og tildels K-Ryeng har gjort. Er tråd bør ende ut av seg selv og ikke pga av at andre forumbrukere krever det. Syns det er utrolig at andre, som ikke har deltatt aktivt i denne tråden, blander seg inn og krever at diskusjonen avsluttes. Stå på Sutekh!

9399401[/snapback]

Nå "blander" jeg meg inn på bakgrunn av at jeg er brukermoderator, og at dette er en diskusjon om D300 og D3, ikke hva 35mm formatet egentlig er og lignende. Det kan man opprette andre tråder om. Hvem som har rett, er totalt likegyldig i denne sammenheng så lenge det er off-topic.

 

Flere innlegg som ikke er on-topic, vil slettes og advarsler kan bli vurdert. Reaksjoner på moderering skal IKKE tas i tråden, slik Autoxave gjør her, men i en evt. PM til meg eller forumstyret på [email protected]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...