Gå til innhold

Nikon D300 og D3


Anbefalte innlegg

Alle andre jeg har hørt med sier november. Det fikk jeg høre da jeg bestilte mitt eksemplar.

 

Står som nr. 6 på ventelisten :)

 

Det med prisen har vel noe med innprisen som ikke er fastsatt enda. Ut-prisen vil jo ikke komme over veil. pris, men om butikken ser at de fortsatt tjener gode penger når innprisen er satt, kan de vel vurdere å sette ned prisen litt?

Endret av Pallesen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gråimport vil si at man ikke får nordisk versjon og heller ikke retten på 5 års reklamasjon?

Joda, 5 års reklamasjon får du. Men du må gå direkte til JapanPhoto med det, norsk importør tar ikke saken for deg, og hvis JapanPhoto skulle gå konkurs i løpet av de neste 5 årene står du der (veldig lite sannsynlig).
Lenke til kommentar
Alle andre jeg har hørt med sier november. Det fikk jeg høre da jeg bestilte mitt eksemplar.

 

Står som nr. 6 på ventelisten :)

 

Det med prisen har vel noe med innprisen som ikke er fastsatt enda. Ut-prisen vil jo ikke komme over veil. pris, men om butikken ser at de fortsatt tjener gode penger når innprisen er satt, kan de vel vurdere å sette ned prisen litt?

9381338[/snapback]

 

Hvor har du bestilt? FotoVideo?

Lenke til kommentar

De ubekreftede datoene til FotoVideo er ikke verd mye. Kan nesten virke som det settes automatisk og flyttes med en dag av gangen når datoen er der.

 

Ikke sikkert det blir lett å få tak i hverken D3 eller D300 i november dersom en ikke forhåndbestiller.

 

Selv har jeg lyst å se noen tester før jeg hiver meg på kjøpskarusellen igjen.

Lenke til kommentar
På Japanfoto i Trh sa de også i løpet av sept/okt for D300...

Snålt... Da jeg snakket med dem i går hadde de ikke store forhåpninger om å se noen D300 så tidlig som november engang. De sa at det ikke var umulig noen kamera med engelsk bruksanvisning ville dukke opp dersom de ikke fikk noen fra Nikon.

 

Tror uansett jeg venter til nyåret med evt. kjøp av D300. D200'en klarer seg utmerket uansett.

At D300 har 100% dekning i søkeren gjør det veldig fristende, og når Nikon slenger inn autofokusen fra D3 klarer jeg nok ikke stå mot.

Forbedret billedkvalitet på høy ISO (forhåpentligvis) og mye bedre skjerm er også godt å ta med, men ikke noe som alene ville vært nok til å få meg til å oppgradere.

 

Snakket med Japanphoto om de nye zoomlinsene også, ettersom det uansett blir minst et nytt objektiv på meg før evt. handel av nytt kamera, men de var ikke lagt inn i systemet deres enda...

 

André

Lenke til kommentar
På Japanfoto i Trh sa de også i løpet av sept/okt for D300...

Snålt... Da jeg snakket med dem i går hadde de ikke store forhåpninger om å se noen D300 så tidlig som november engang. De sa at det ikke var umulig noen kamera med engelsk bruksanvisning ville dukke opp dersom de ikke fikk noen fra Nikon.

André

9382887[/snapback]

 

Mulig at ulike selgere har ulik oppfatning om dette, ingen vet jo dette med sikkerhet enda. Kan ikke se for meg noen ulempe å kjøpe gråimport via Japanfoto, det er ytterst lite sannsynlig at de går konk i løpet av de neste 5 årene.

Lenke til kommentar

Da klarte ikke jeg og dy meg heller... Måtte legge inn en bestilling på D300 jeg også, så får vi heller se om jeg velger å ta den ut eller ikke den dagen det blir aktuelt. Super-kjedelig å vente et halvår om det viser seg at det blir like lang ventetid på dette som på D200.

Det som fikk meg til å ta avgjørelsen var bilder jeg fant tatt på iso 6400, med firmware 0,25, dvs langt ifra ferdig tunet produksjonsmodell. Om dette blir like bra som det ser ut til får man her en Lamborghini til prisen av en Audi, selv om den ikke er bygd som en Hummer (bare nesten).

Jeg har en stund siklet på en brukt D2X, evt D2Xs, men sånn som jeg ser det får man et minst like godt produkt til en langt lavere pris. Min kjære gamle D70, som har gått noen titalls tusen clicks, vil fortsatt bli værende ;)

Kanskje litt drøyt å bestille et kamera før man hverken har sett tester eller fått tatt på kamerat, men jeg tviler på at dette på noen måte blir en flopp.

Som jeg ser det er D300 en D3 light (også fysisk, med sine fordeler og ulemper) med alle de viktigste funksjonene inntakt, som f.eks. Multicam 3500, mulighet for samme batterier med MB-D10, Liveview med 3" skjerm og ikke minst 100% søkerbilde. Selvfølgelig er den store forskjellen DX kontra FX, men akkurat her velger jeg og stikke fingeren i jorda....

Endret av Cirrus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...