Gå til innhold

Cruis'n (Wii) - for en grafikk!

kilik

Anbefalte innlegg

Rævva kan det godt se ut. Men det man ser på bildene er feilredigering av bilder, ikke aliasingen i spillet. Som sagt er det teknisk umulig at det er så stor aliasing på skjermen i selve spillet.

9355288[/snapback]

Vel, eldre konsoller, håndholdte spill og datamaskiner brukte noen ganger pixeldoubling for å øke ytelsen på 3D-spill, så det er fullt mulig. Det så da blokkete ut som på bildene her. Men som sagt, det gjenstår å se om det er faktiske bilder fra spillet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ergo så har bildene blitt redigert opp i størrelse. Ellers ville det ikke gitt den effekten.

Og dette gjelder enn om det er Midway eller internettsidene som har gjort det. Punktum finale.

9354495[/snapback]

Disse bildene er hentet fra en pressepakke som er levert av Midway. Jeg har selv denne pakken og det er tre bilder. To av bildene er slik som vist her. De er garantert blåst opp og jeg vil tippe det er alfabilder på det beste.

Edit: Så litt mer på bildene nå å... jeg nekter å tro at dette er til Wii. Enten er det til DS eller PSP.

9356900[/snapback]

Det er til Wii. Ett av bildene viser taster som hører til Wii remote-en.

Ut i fra det jeg kan se og forstå, må dette være en budsjett-tittel. Ingen respektabel utvikler vil vise fram en tittel slik som dette. Absolutt en liten skandale av Midway. I bestefall kunne det ha blitt tilgjengelig via WiiWare neste år, som nedlasting.

Lenke til kommentar
Vel, eldre konsoller, håndholdte spill og datamaskiner brukte noen ganger pixeldoubling for å øke ytelsen på 3D-spill, så det er fullt mulig.  Det så da blokkete ut som på bildene her.  Men som sagt, det gjenstår å se om det er faktiske bilder fra spillet.

9356927[/snapback]

Pixeldoubling, som navnet tilsier, betyr at hver eneste pixel er fordoblet. Altså 1 pxiel = 4 pixeler.

Ett eneste kort og lite blikk på bildene bekrefter hardt og brutalt at dette ikke er tilfellet.

Så teorien din holder ikke vann et sekund en gang.

Disse bildene er hentet fra en pressepakke som er levert av Midway. Jeg har selv denne pakken og det er tre bilder. To av bildene er slik som vist her. De er garantert blåst opp og jeg vil tippe det er alfabilder på det beste.

9358466[/snapback]

Om de er alfabilder eller ikke aner jeg ikke, men hovedsaken er uansett som du sier at selve billedfilene er feilbehandlet.

Lenke til kommentar
.

Jeg sa ikke direkte at det var tilfellet her, kun påpekte noe i hva du skrev. (Dessuten kunne pixlene også stilles manuelt noen ganger. eks. 1:1, 2:1, 1:2 eller 2:2) Teorien din om at aliasingen ikke kan være mer enn 1 pixel høy holder jo heller ikke alltid vann.

Uansett, det er ikke noe vits i å hisse seg opp ang. disse bildene, og jeg er enig med deg i at det er vanskelig å tro at noen ville gi ut noe som ser slik ut i 2007. Foreslår også at folk ikke mobber Wii på grunnlag av noen bilder som virker som de kan være av tvilsom kvalitet. Vi får nok svaret på alt dette snart. :)

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
.

Jeg sa ikke direkte at det var tilfellet her, kun påpekte noe i hva du skrev. (Dessuten kunne pixlene også stilles manuelt noen ganger. eks. 1:1, 2:1, 1:2 eller 2:2) Teorien din om at aliasingen ikke kan være mer enn 1 pixel høy holder jo heller ikke alltid vann.

Uansett, det er ikke noe vits i å hisse seg opp ang. disse bildene, og jeg er enig med deg i at det er vanskelig å tro at noen ville gi ut noe som ser slik ut i 2007. Foreslår også at folk ikke mobber Wii på grunnlag av noen bilder som virker som de kan være av tvilsom kvalitet. Vi får nok svaret på alt dette snart. :)

9361309[/snapback]

Aliasingen vil likevel være 1 pixel, manuelt fordoblet. Det å få den til å strekke seg over rundt 2,5 pixeler her, er et resultat av billedbehandling. Stiller man lenge nok på et screenshot så kan man greie å skape akkurat samme effekten, enn hvor pent spillet var til å begynne med. Mest sannsynlig er disse bildene pakket i en "batch"-operasjon, og noen av innstillengene har vært feil.

Det er ingen mulighet for at disse bildene representerer spillgrafikken, fordi disse effektene er effekter man får av å feilbehandle bilder i et billedbehandlingsprogram, ikke effekter man kan lage i et spill.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

De selger nok en del kopier av det skal du se, da de bare lager et fint cover og slenger med et plastikk ratt som du kan putte wiimoten inn i, og da kjøper nok folk, for alle leser dessverre ikke omtaler eller tester før de kjøper. Det er ganske fint med sjapper der du kan levere spillet tilbake i bytte mot nytt i løpet av noen dager.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Som ventet: 3.0 hos IGN

Som om ikke grafikk fra forrige århundre var nok, Midway har ikke engang klart å få til tålelig framerate... legg til alt for lang loading, utallige bugs og at det hele er over på en time.

Men det blir verre; IGN har også testet fire andre Wii-spill denne måneden. Tydelig at konsollen ikke akkurat overøses med kvalitetsspill:

Mini Desktop Racing - 1.2

Offroad Extreme! Special Edition - 1.0

Alvin and The Chipmunks - 1.7

Dave Mirra BMX Challenge - 2.0

Offroad Extreme! Special Edition:

offroad-extreme-special-edition-20071210013555518-000.jpg

Lenke til kommentar
Det er rett og slett så utrolig synd. For konsollen og for oss her som hungrer etter spill med litt dybp

de og kvalitet.

Gjør det egentlig noe at noen bruker noen tusen dollar på å lage søppelspill? Det er jo ikke som om utviklerne bak Ninjabread Man er fulle av talent, men blir tvunget til å lage skrap. Firma som spyr ut slike spill har alltid finnes og det er vel samme hvilken konsoll de gir ut spillene sine på? Du kommer ikke til å kjøpe de uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...