Lurifaksen Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Etter ca 2 timers bruk kan jeg konkludere med at iTunes er et av de dårligste programmet jeg har brukt på PC noen gang. Og det er ikke en overdrivelse en gang - det er flere år siden sist gang jeg måtte smelle hånden i tastaturet av frustrasjon, men det har itunes klart to ganger på noen uker nå. Kan for øvrig ikke huske før å ha trengt support på å utføre en helt vanlig handling i et program før, men det må jeg altså nå. Problemet er at for å overføre sanger til iPhone må jeg tydeligvis bruke dette grusome programmet, noe som skulle vise seg å bli et kjempeproblem, med mine perfekt taggede mp3-filer. Kan noen hjelpe meg med følgende: Først og fremst nevner jeg at jeg ikke skjønner så mye av itunes, så å bruke det til tagging av mp3 filer har jeg gitt opp for lengst, og tagger alle mine album i MediaMonkey, som er superenkelt. Alle sangene har altså perfekte tagger. Jeg la til et album, og det ender opp slik i itunes: Den splitter altså opp alle sangene og behandler det som separate album, slik at albumet består av 12 album. Dette skjedde også med et annet album, men her hadde den noen "enkle" album, mens ett inneholdt 6 av sangene (nesten riktig altså), og noen kanskje 2 sanger. Til min store overaskelse ser jeg også her at noen av sangene har forskjellig sang/artist-titler fra det som står i tag og filnavn - hvor har den funnet dette fra? Kobler den seg opp på internett og automatisk ødelegger taggene? Den siste tingen er at når jeg endelig har fått ting til å se skikkelig ut i iTunes, så synkroniserer jeg iphonen, og ender opp med at ting blir annerledes der: 1. Ene albumet manglet plutselig "album art" (bilde) - dette til tross for at album art vises i itunes, og jeg hadde faktisk hatt bilde på det på iphonen tidligere også. 2. Jeg ble litt overasket over at The Police hadde fått med en sang på Bruce Springsteen sitt "Greatest hits" album. Men her var jo faktisk like mye The Police som Brue - på Bruce sitt album - joda, iTunes har tydeligvis funnet ut at begge albummene het Greatest hits, så joda, da må det jo være Bruce springsteen sitt alt. Er itunes virkelig så avansert? Om noen kan gi meg litt hjelp med å få fikset opp i dette rotet hadde det vært topp. Har masse andre spørsmål også, men det kan jeg komme tilbake til etterhvert. Lenke til kommentar
Bettibell Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Vet ikke om dette fungere på iPhone men du kan prøve å bruke et annet program som heter ephod. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Da får du fikset det ene du lurte på Lenke til kommentar
Sjark Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Da får du fikset det ene du lurte på 9341324[/snapback] Er ikke tag systemet de samme i de fleste musikk programmer? selv bruker jeg også Mediamonkey, og det er konge program, men trodde taggene skulle fungere akkuratt likt i Itunes Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 du spør hvordan det brukes. det enkleste svaret jeg kan gi er ikke å bruke det. drittprogram. Lenke til kommentar
Bettibell Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 du spør hvordan det brukes. det enkleste svaret jeg kan gi er ikke å bruke det. drittprogram. 9341507[/snapback] Endelig en admin som sier noe sånt ;D Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Men er det mulig å bruke andre program til Ipod for overføring, podcast ol? BTW. jeg liker heller ikke itunes.. Lenke til kommentar
jH- Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Men er det mulig å bruke andre program til Ipod for overføring, podcast ol? BTW. jeg liker heller ikke itunes.. 9341951[/snapback] DinSide - artikkel om 5 programmer som bl.a. støtter overføring til iPod. - Fatter ikke hvorfor alle ser ut til å ha så mye imot iTunes. Har brukt det nå ganske så lenge, helt siden jeg kjøpte min iPod mini for en del år tilbake. Jeg har aldri vært borti noen lignende problemer som trådstarter dessverre har, og aldri vært misfornøyd med ev. mangel av diverse funksjoner. Hovedgrunnen til at jeg kanskje ikke har skiftet før nå, er nok tilgangen til podcasts og iTunes store. iPoden min er også hovedgrunnen til at jeg har holdt meg til iTunes såpass lenge. Det som dog fikk meg til å gå over til Winamp, var ressursbruken. Den har økt ved nesten hver eneste oppdatering over årene, og min stakkarslige maskin krevde etterhvert noe mer ressursvennlig. I mine øyne er iTunes et heller brukervennlig stykke software, men holder nok ikke mål for den mer avanserte bruker. Som det har kommet alternativer til iTunes i forhold til iPod, kommer det nok alternativer for iPhone også (om det ikke allerede er noen, hva vet jeg). Dette ble kanskje en smule OT, men jeg aner ikke hvorfor iTunes deler opp filene på den måten. Ikke har jeg peiling på hvordan MediaMonkey tagger filene heller, men ser jo nesten ut som om den tagger de på en helt annen måte enn iTunes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå