ProXymus Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Jeg kjører ip masqrading med iptables med firewall script som funker ganske bra selvom det er noen bakdeler som jeg gjerne vil løse her når jeg logger meg inn på mirc med windows maskinen min får jeg ikke ident, derfor har jeg instalert oidentd på masqrade servern men jeg får den ikke helt til å virke.. her er config filene: /etc/oidentd.conf default { default { allow spoof deny spoof_all deny hide deny random deny numeric deny random_numeric } } user root { default { force reply "blablablabla" } } /etc/oidentd_masq.conf 192.168.1.5 user1 WINDOWS 192.168.1.6 user2 WINDOWS 192.168.1.7 user3 UNIX også vet jeg egentklig ikke hva mer jeg skal gjøre.. jeg har også åpnet port 113 på masqrade/oidend servern men jeg vet ikke om jeg har gjort det riktig heller.. er det noe mer jeg må gjøre, er det noen feil? Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Hmm. Ident har jeg aldri lekt med egentlig, men jeg husker å ha lest i mIRC FAQ eller.no sånt at IDENT ikke kunne være annet enn UNIX....... Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Det eneste jeg gjør for og gi identd til brukere bak ruteren er og starte oidentd med $oident -mr identnavnet så vil alle som kobler seg til irc få det jeg skrev som identnavn som ident f.eks. wintendo Lenke til kommentar
ProXymus Skrevet 16. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2003 neonX kan du si step by step hva du gjorde? =) jeg bruker slackware 8.1.. Lenke til kommentar
glabba Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Er det oidentd 1.9.9.1? Får du NO-USER? Isåfall er det en bug. Sjekk her. Se nederst på siden, i det ene innlegget. Kjører også Slack 8.1 og slet med oidentd en stund før jeg fant ut at det skyldes en bug. Lenke til kommentar
ProXymus Skrevet 16. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2003 nei jeg tar tail -f /var/log/messages men jeg finner ingen feil.. når jeg tar ps aux ser jeg om den kjører og det gjør den... først får jeg Error: should not listen to socket eller no.. men da tar jeg bare å bruker kill får å slå av den andre identd som kjører og starter oidentd med kommandoen /usr/local/sbin/oidentd -f -m men det ser ikke ut som jeg får noe ident på windows clientene: * Connecting to irc.homelien.no (7000) - -irc.homelien.no- *** Looking up your hostname... - -irc.homelien.no- *** Checking Ident - -irc.homelien.no- *** Found your hostname - -irc.homelien.no- *** No Ident response hva gjør jeg feil? hjelp!!!!? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå