pleiadene Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Etter at nye Canon 40d ble lansert så lurer jeg på om ikke den blir litt bedre enn pentax k10d,jeg har fått pris allerede på 9990 kroner på kamerahus,dette er vel billig?til den prisen så er det vel et mye bedre kjøp enn pentax k10d?,så bør jeg velge nye canon 40D?Og hvorfor? Lenke til kommentar
fototim Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Etter at nye Canon 40d ble lansert så lurer jeg på om ikke den blir litt bedre enn pentax k10d,jeg har fått pris allerede på 9990 kroner på kamerahus,dette er vel billig?til den prisen så er det vel et mye bedre kjøp enn pentax k10d?,så bør jeg velge nye canon 40D?Og hvorfor? 9341199[/snapback] Tja. Litt for tidig å si kanskje, ingen har sett resultatene fra D40 enda. K10D har innebygget billedstabilisering. D40 har Live view. D40 har flere fps, og sannsynligvis raskere AF. K10D noen svært fikse finesser, som gjør det flesksibelt og raskt i bruk. Tenker da på Hyper Mode, og modes med ISO prioritet. Så begge er nok på hver sin måte raskest. Billedmessig så er de nok i bunn og grunn likeverdige på raw, på jpg er det de som påstår at K10D er litt slapt, andre hevder at filene er svært godt egnet for etterbehandling. Så viss du ikke har spesielle behov og preferanser er det vel dødt løp, egentlig. Så er det prisen da... I bunn og grunn, så er ergonomi det viktigste hvis du ønsker å bruke kameraet som et redskap. Hvilket av disse verktøyene som passer dine hender og ditt temperament er ikke så lett for utenforstående å svare på. Mye tyder forresten på at Pentax har en ny modell på gang i løpet av året. Jeg tipper den havner ikke så langt under D40 i pris... Men så kommer D50 etter hvert da Mvh Tim Typo Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Tja. Litt for tidig å si kanskje, ingen har sett resultatene fra D40 enda. K10D har innebygget billedstabilisering. D40 har Live view. D40 har flere fps, og sannsynligvis raskere AF. 40D, mener du... Viktig forskjell :o) Men så kommer D50 etter hvert da Regner med du mener 50D her også :o) Lenke til kommentar
nulliq Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Etter at nye Canon 40d ble lansert så lurer jeg på om ikke den blir litt bedre enn pentax k10d,jeg har fått pris allerede på 9990 kroner på kamerahus,dette er vel billig? 9341199[/snapback] Dette var meget billig. Spesielt ettersom jeg i går bestilte et for 13999,- Kan jeg spørre hvor du har fått dette tilbudet fra? Betyr 5års garanti fra leverandør at man trygt kan kjøpe fra hvilken som helst butikk? Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 ..sannsynligvis raskere AF.Mens K10D har rykte på seg for å veie opp for sin "tregheten" med nøyaktighet. ..svært fikse finesser, som gjør det flesksibelt og raskt i bruk.Der er jeg veldig K10D fan, med JPG/Raw-knapp på kroppen, sammen med knapp for AF-S/AF-C/MF, noe som ikke har noe i en forb__ meny å gjøre. Hjul til både pekefinger og tommel, for rask instilling av ting - til dels brukerbestemt. Knapp for å ta bilder med eksponeringskorreksjon (f.eks. +/-1 EV og normal eksponering, valg av fokuspunkt(er) - auto, selektiv eller senter.. M.a.o. ting man blir veldig glad i når man har brukt kamera uten ..på jpg er det de som påstår at K10D er litt slapt.På standardinstilling, som mange ser ut til å glemme at det er fullt mulig å justere.. Så viss du ikke har spesielle behov og preferanser..• Som f.eks. "bulky og tunge" CF-korter versus SD-korter. • Hjul for rask zooming (sjekk) av bilder versus "holde knapper lenge inne". • Skikkelig støv og fuktforsegling versus bare forsegling av "ting som kan åpnes. K10 er så konge at jeg faktisk ikke skjønner hvorfor jeg ikke har kjøpt det (enda).. Pentax har en ny modell på gang i løpet av året.Det er nok en god grunn.. Ta deg en tur på DPReview og se på egenskapene, og kryss av på begge for hva du liker eller har behov for, så finner du nok ut hvilken retning du heller etter hvert. Ting som knapper på kroppen, som basert på "erfaring" med kamera uten -er viktig for meg, er kanskje ikke noe du bryr deg med. • 40D Preview • K10D Review Lenke til kommentar
olatve Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Etter at nye Canon 40d ble lansert så lurer jeg på om ikke den blir litt bedre enn pentax k10d,jeg har fått pris allerede på 9990 kroner på kamerahus,dette er vel billig?til den prisen så er det vel et mye bedre kjøp enn pentax k10d?,så bør jeg velge nye canon 40D?Og hvorfor? 9341199[/snapback] Hvor fikk du det tilbudet? Lenke til kommentar
pleiadene Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...512&WT.svl=Link Lenke til kommentar
fototim Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Tja. Litt for tidig å si kanskje, ingen har sett resultatene fra D40 enda. K10D har innebygget billedstabilisering. D40 har Live view. D40 har flere fps, og sannsynligvis raskere AF. 40D, mener du... Viktig forskjell :o) Men så kommer D50 etter hvert da Regner med du mener 50D her også :o) 9341363[/snapback] D40/40D Faktorenes orden er underordnet lærte jeg i matematikken Stemmer kanskje ikke helt her, men... Jeg var trøtt når jeg skrev. Mvh Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Jeg ville aldri gitt den mannen 9990,- Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Jeg ville aldri gitt den mannen 9990,- Tja, Fotofokus har vel forsåvidt vært seriøs nok på bruktmarkedet til Foto.no... Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Jeg har snakket med Canon om dette og mild latter var første respons. Canon opererer med leveringstid i midten av september og om noen er i stand til å levere 40D særlig mye før det er SVÆRT tvilsomt. Spesielt at de opererer med forskuddsbetaling tilsier at jeg heller ville kjøpt et annet steds fra, evt ventet på bedre tilgjengelighet. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 (endret) ..sannsynligvis raskere AF.Mens K10D har rykte på seg for å veie opp for sin "tregheten" med nøyaktighet. ..på jpg er det de som påstår at K10D er litt slapt.På standardinstilling, som mange ser ut til å glemme at det er fullt mulig å justere.. Så viss du ikke har spesielle behov og preferanser..• Som f.eks. "bulky og tunge" CF-korter versus SD-korter. • Hjul for rask zooming (sjekk) av bilder versus "holde knapper lenge inne". • Skikkelig støv og fuktforsegling versus bare forsegling av "ting som kan åpnes. K10 er så konge at jeg faktisk ikke skjønner hvorfor jeg ikke har kjøpt det (enda).. 9341564[/snapback] Joda. K10 er konge, men det er nok 40D og. Hver på sin måte. Det ryktet om Pentax sin autofokus kan jeg langt på vei bekrefte, når det sitter, så sitter det bra, ikke noe nesten fokus, som fra en del konkurenter. Men, den har og sine svakheter. Det hjelper lite at den er nøyaktig, i de situasjonene den ikke låser i det hele tatt. At slapp standardinnstilling lar seg justere, i kamera, stemmer. Men det finnes de som hevder at den fortsatt ikke når helt opp på pixelpeeper skarphet, uten en viss etterbehandlign. (Jeg bruker ikke jpg, så dette kan jeg hverken bekrefte eller avkrefte) "Bulky" CF-kort mot snertne SD. Joda. Men det finnes også de som irriterer vettet av seg fordi SD kortene drukner i lommerusket fordi de er så små. Det med kvasistøv og fukttetting, kontra tetting av alle åpninger på K10 er kanskje og et poeng. Jeg har i hvert fall utsatt K10 min for mye vær, uten problemer i det hele tatt. Men jeg har ikke holdt 40D i hånda enda, så der er jeg litt forsiktig med å disse den, foreløpig Uansett så ser jeg at tilbudet som trådstarter viste til er trukket. Så prisdifferansen er stor, foreløpig. Og K10 duger, ingen tvil om det. Mvh Endret 23. august 2007 av fototim Lenke til kommentar
Foxteren Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Jeg har snakket med Canon om dette og mild latter var første respons. Canon opererer med leveringstid i midten av september og om noen er i stand til å levere 40D særlig mye før det er SVÆRT tvilsomt. Spesielt at de opererer med forskuddsbetaling tilsier at jeg heller ville kjøpt et annet steds fra, evt ventet på bedre tilgjengelighet. 9343565[/snapback] Da var det kanskje Canon Norge du pratet med? Som det står på sidene til Fotofokus så driver de med innport, så da henter de vell inn varene selv? Eller har de ikke lov til dette? Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 De har lov til det, men det er litt tvilsomt. Canon Norge er ikke forpliktet til å sørge for reparasjon/reklamasjon på gråimport-kameraer. Og hvis Fotofokus går konk, så har du ikke noen andre du kan henvende deg til i tilfelle problemer. Jeg kjøper gladelig gråimport fra store kjeder som Japan Photo, men jeg ville vært skeptisk til å kjøpe fra et lite firma som reklamerer over finn.no, og i hvert fall til å gi fra meg penger på forhånd. Lenke til kommentar
coban Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Jeg ville aldri betalt 10K til det selskapet, det høres tvilsomt ut. Det er helt sikkert EU modell han importerer - forsåvidt ikke noe galt med det. Men jeg tviler på at han klarer å skaffe EOS40D så fort. Lenke til kommentar
; ) Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Ser og at de bruker et manipulert bilde på annonsen. Kan vel ikke akkurat tolke det som seriøst, vil nå jeg si. Lenke til kommentar
oajen Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Jeg ville aldri gitt den mannen 9990,- 9343496[/snapback] Det er vel bare å lese hans tilbakemeldinger på www.foto.no http://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/vis_bru...?brukerid=18150 Er vel 45 stykker som har gitt fotofokus sine beste tilbakemeldinger. Har selv handlet med han,er fornøyd ang.pris og levering,men det tok litt tid,men dette pga ferie avvikling og datakrasj. Betalte på forskudd og jeg fikk det som jeg betalte for Jeg ble anbefalt fotofokus av venner som har handlet hos han,jeg har prøvd fotofokus og vil garantert ikke nøle å benytte meg av firmaet ved senere anledninger. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Jeg ble anbefalt fotofokus av venner som har handlet hos han,jeg har prøvd fotofokus og vil garantert ikke nøle å benytte meg av firmaet ved senere anledninger. Nei, de har fått gode kritikker. Men at de klarer å levere Canon 40D til uken, tror jeg likevel er vanskelig for dem. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Uansett så ser jeg at tilbudet som trådstarter viste til er trukket. Så prisdifferansen er stor, foreløpig. Og K10 duger, ingen tvil om det. Mvh 9343654[/snapback] Svarer meg selv jeg ;-) http://www.pixit.no/?ProductId=112897 Der dukka 40D opp igjen til 9449. "Ubekreftet dato: 21.09.07" Spennende tider vi lever i. K10 får du for ca 2000 mindre. Mvh Lenke til kommentar
pleiadene Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 Nå har 2 oppgitt pris under 10000 kroner På canon 40D,selv om nye Nikon d300 ser feitere ut,mere spec så tviler jeg på at en eventuell prisforskjell på 3-5000 kroner kan forsvares,forumet sier at D300 kan få en pris fra 12000-15000++ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå