turbokalle Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Var på skogstur her om dagen og da oppdaget jeg en del trær med skjeggvekst.. Syns det var litt fasinerende så jeg måtte nesten knipse et bilde av det.. Lukkertid 1/30 Blender 2.8 ISO 800 Brennvide 50mm Syns det ble litt stilig, men dere får si hva dere syns.. Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Ja, det er litt fasinerende - trolsk.. Kanskje et motiv som man skulle tatt "DOF HDR" på, eller strengt tatt bare hatt mindre blender og større dybdeskarphet. (Stativ er en fin ting).. Lurer på om det hadde gjort seg å hatt kvisten i forkan mer i fokus, for å lede øyet bedre fra kanten i bildet og innover?! Det er et fint bilde, men på en måte er det også litt kjedelig ettersom det ikke har noe skikkelig hvilested/mål for øyet. Hadde det sittet en sommerfugl eller noe annet i "kvistskjøten" hvor fokus er best, ville dette vært et "kongebilde" i mine øyne. Det kan jo forøvrig ordnes i etterkant.. 8o) Ellers er kanskje hvitbalansen noe vel kjølig?! (~blåstikk). Lenke til kommentar
pian Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Fint motiv; men jeg føler fargene er unaturlige, den hvite laven er helt utblåst og jeg synes det virker uskarpt... føler komposisjonen mangler litt som Autodidact er inne på. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Jeg følte det ble et ganske kraftig blåstikk her i forhold til hva som er naturlig farge for lav. Men ellers likte jeg bildet, en trollete stemning som gjør at musikken jeg hører på nå blir forsterket (hører klisjèaktig nok på Edvard Grieg - I dovregubbens hall) Lenke til kommentar
turbokalle Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 (endret) Bildet er bevisst gjort mer blåaktig for å gi en trolsk stemning.. Men her kommer en annen versjon av bildet.. Mulig det ble bedre? Endret 23. august 2007 av turbokalle Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Ja, jeg må si jeg egentlig likte det bedre "grønt". For det er den naturlige, trolske stemningen vi i Norge er vant med å kjenne rundt oss når vi går i skogen Lenke til kommentar
turbokalle Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 Jepp, synes vel egentlig det selv og ved andre øyekast... Eneste som er dumt er at jeg skulle brukt høyere ISO, evt 50mm 1.4 objektivet for å få raskere lukkertid.. 1/30 er litt på kanten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå