Gå til innhold

skate. video og bilde tråden


scribbleh

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man snakker i grunn ikke så mye tweak i virkeligheten, en method er en method. Men tweaker man den ser den bedre ut. Sier ikke "jeg tok en bra method tweak i pipen", men heller "jeg tok en bra method i pipen, og fikk tweaka den godt". Hehe, så teit det høres ut. Dette er det sikkert lit forskjell på fra miljø til miljø også. I magasiner og sånn står det sjeldent tweak etter navnet, man ser at den er tweaka uansett.

 

I de fleste spill, får man ekstra poeng når man tweaker grabben ved å holde den lenge, holde inne en ekstra knapp etc. Og da står det ofte tweak etter navnet. For å indikere at man har gjort grabben ekstra bra eller holdt den lenge f.eks.

Lenke til kommentar

Shifty er jo noe helt annet da....

 

Og bare for å fullføre trickschoolen: Shifty er at du vrir brettet 90 grader i forhold til fartsretning og så tilbake samme vei. Overkroppen skal være i ro/rett frem. Som om du tar en fs boardslide i luften. Når man roterer får man effekten av "speeding up" og "slowing down" ved å ta shifty, vanligere på snowboard da det er vanskelig på skateboard. På skateboard kan man gjøre en shifty sammen med en kickflip f.eks.

 

I Skate tar man shifty ved å ta rs til høyre eller venstre i lufta.

Endret av butkus
Lenke til kommentar
Shifty er jo noe helt annet da....

 

Og bare for å fullføre trickschoolen: Shifty er at du vrir brettet 90 grader i forhold til fartsretning og så tilbake samme vei. Overkroppen skal være i ro/rett frem. Som om du tar en fs boardslide i luften. Når man roterer får man effekten av "speeding up" og "slowing down" ved å ta shifty, vanligere på snowboard da det er vanskelig på skateboard. På skateboard kan man gjøre en shifty sammen med en kickflip f.eks.

 

I Skate tar man shifty ved å ta rs til høyre eller venstre i lufta.

9544640[/snapback]

 

jeg vet det, men jeg kaller det bare for shifty, f.eks shifty kickflip, shifty nosegrab uansett om det stemmer eller ikke, blitt vant¨å si det så. :p

 

Stiffy er vell når du retter bena så og si helt ut på f.eks en indy grab? Eller er jeg helt uti karasjok?

Endret av geedoo
Lenke til kommentar
Stiffy er vell når du retter bena så og si helt ut på f.eks en indy grab? Eller er jeg helt uti karasjok?

9545761[/snapback]

Nei, du befinner deg ikke i karasjok.

 

En ting jeg la merke til med kameraet i spillet: Når du skater på community-centeret (altså demo-området) er kameraet veldig najs og sånt, siden man vet hvordan det ser ut overalt. Når man kommer seg ut i byen og sånt blir det imidlertig veldig vanskelig å ikke baile, siden man ikke ser en dritt. Litt irriterende, men tøft når man får det til.

Lenke til kommentar
Nei, du befinner deg ikke i karasjok.

 

En ting jeg la merke til med kameraet i spillet: Når du skater på community-centeret (altså demo-området) er kameraet veldig najs og sånt, siden man vet hvordan det ser ut overalt. Når man kommer seg ut i byen og sånt blir det imidlertig veldig vanskelig å ikke baile, siden man ikke ser en dritt. Litt irriterende, men tøft når man får det til.

9545849[/snapback]

 

 

Tror det har noe med at vi egentlig ikke skulle ut derifra da? Hehe

Endret av AndreKK
Lenke til kommentar

Problemet med kameravinklen er når man skater vert, det funker ikke så bra. De kommenterte det også i reviewen til gametrailers.

 

En annen ting som er et mer tydelig problem utenfor community center er mangelen på å gå av brettet. Særlig siden gress og kanter er "realistiske". Av og til håpløst å farte rundt, setter seg fort fast i bagateller på gata. Skulle gjerne hoppa av brettet og løpt opp ei trapp, i stedet for å finne en lang omvei rundt.

 

Filmeditinga er også litt håpløs... Skatern forsvinner over kameraet i mange gaps. Skulle vært et egendefinert freecam.

 

Skate blir bra, men jeg ser fram til et evt Skate2 allerede. Føler det kan være en del barnesykdommer til stede. Ble litt mye klaging på slutten her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...