Gå til innhold

Installere ny windows, ta vare på gammel serial?

Anbefalte innlegg

Skal bytte windows på maskinen min, men lurer på en ting i den sammenheng!

Hvordan "oppdager" microsoft at den windowsen eg har på maskinen min ikke er i bruk lenger slik at eg kan installere den på en annen maskin uten å få beskjed om at det ikke er gyldig?

Er det en slags delete av serial som er installert på maskinen man må gjør før man formaterer maskinen? Eller blir den nye serial automatisk registrert opp mot maskinen slik at systemet oppfatter den gamle som "ikke i bruk" og eg kan fint installere den på en annen maskin?

Håper dere forstår hva eg mener... litt vrient å forklare ;)

Endret av Jotun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"en helt vanlig Windows" er i de fleste tilfeller en OEM versjon. Denne kan kun brukes på den maskinen den ble installert og validert på første gang.

Er du derimot så heldig å eie en Retail versjon av XP kan denne brukes flere ganger på forskjellige pc'er ,men bare på en pc om gangen.

Lenke til kommentar

holvik: når eg sier en helt vanlig windows så er det ikke oem da eg hvertfall ikke kategoriserer det som vanlig windows.....

Det er en windows xp home installasjons cd og det står ikke noe om at den må installeres på Dell Inspiron 9400.........................

Men da trenger eg altså ikke gjøre noe som helst, det eneste WGA reagerer på er om den finner to maskiner som er på nett og prøver og oppdatere seg på samme tid...

Da blir WGA sinna? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...