Gå til innhold

Trådløst nettverk problem på 1 av 2 bærbare!

boagn

Anbefalte innlegg

Hei!

Håper noen kan hjelpe meg her!

Har en bærbar pc (xp) med trådløst nettverk som fungerer fint i dag. Ønsker i tillegg å koble en annen bærbar pc (Vista) til det trådløse nettverket.

Har prøvd å få det til på mange måter. Dette får jeg imidlertidig ikke til?

Noen ideer til hvordan jeg kan løse det eller hva jeg gjør feil folkens?

: :innocent:

boagn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det skal ikke være noe problem om det er vista.  finner vista maskinen det trådløse nettverket? har du riktig krypteringsnøkkel osv?

9341945[/snapback]

Vista maskinen finner det trådløse nettverket, og det er god styrke.

Hva er krypteringsnøkkel? Hvordan ser jeg om den er rett?

Jeg har en nettverksnøkkel.

Lenke til kommentar

hvis du har satt på wep/wap kode på det trådløse nettverket må du skrive inn det når du skal koble deg opp på det trådløsenettverket. når du skal koble til det trådløse nettverket står det om det er kryptering på nettverket. Dette kan du skru av/endre inne på router settingsene.

Lenke til kommentar
hvis du har satt på wep/wap kode på det trådløse nettverket må du skrive inn det når du skal koble deg opp på det trådløsenettverket. når du skal koble til det trådløse nettverket står det om det er kryptering på nettverket. Dette kan du skru av/endre inne på router settingsene.

9342045[/snapback]

Har nå prøvd å ta bort wap koden på det trådløse nettverket..dette fungerte heller ikke.

For ikke tilbud om å skrive inn koden, når den er på.

Står bare at maskinen ikke kan koble til. Hjelper heller ikke å diagnotisere problemet heller (finner da ikke problemet).

Lenke til kommentar

Prøv å slette dette nettverket (ruteren) fra den listen Vista har over rutere du har koblet deg til, der den blant annet har lagret krypteringsnøklene. Da vil den i hvert fall opprette en ny slik oppføring. Jeg husker ikke hvor du finner den i Vista.

Lenke til kommentar
Prøv å slette dette nettverket (ruteren) fra den listen Vista har over rutere du har koblet deg til, der den blant annet har lagret krypteringsnøklene. Da vil den i hvert fall opprette en ny slik oppføring. Jeg husker ikke hvor du finner den i Vista.

9342244[/snapback]

Hehe.. fant den i går og gjorde det uten at det fungerte..men finner selvsagt ikke tilbake i dag (kunne jo kanskje hende det ville fungert i dag..

Kan det være noe med at jeg må "dele internett tilkobling oppsett"??

Endret av boagn
Lenke til kommentar
Har du Telenor som adsl levrandør?

Trykker du koble til på den pc`en som virker for og komme på nett?

9342436[/snapback]

Ja, har Telenor som ADSL levrandør.

Trykker ikke "koble til" vanligvis når internett starter..men etter å byttet nettverksnøkkel f.eks må jeg trykke koble til..

Lenke til kommentar

9342436[/snapback]

Trykker ikke "koble til" vanligvis når internett starter..men etter å byttet nettverksnøkkel f.eks må jeg trykke koble til..

9342530[/snapback]

Ringte med ruter levrandøren (Jensen), de skulle sende meg en oppdatering. Håper det hjelper;)!

Lenke til kommentar

9342436[/snapback]

9342530[/snapback]

Ringte med ruter levrandøren (Jensen), de skulle sende meg en oppdatering. Håper det hjelper;)!

9342694[/snapback]

En oppdatering av "Jensen AirLink 6954" løste problemet. Nå fungerer begge maskiner trådløst!

TIPS: Viss det fortsatt ikke nytter å koble til så bytt navn på modemet;)!

Endret av boagn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...