sissi25 Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 (endret) Er det noen som har kjennskap til Solutions Ltd? Registrerer NUF-selskaper fra kr. 650,-. www.asnuf.com Endret 23. august 2007 av sissi25 Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 hvorfor vil du ha et nuf? Lenke til kommentar
sissi25 Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 Etter mitt kjennskap til Nuf, så trenger jeg ikke 100.000 i aksjekapital, jeg trenger ikke revisor, selskapet blir å regne som et vanlig AS...osv. For meg ser det ut som Nuf har flere fordeler enn et vanlig AS Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Sant som du sier at man får de formelle fordelene som AS, men slipper aksjekapital. Men personlig hadde jeg vært særdeles skeptisk til å handlet fra noen som ikke hadde klart å skrape sammen kun 100k, for å startet et selskap. Eller noen som ikke var villig til å ta noen form for risiko selv. Og er ideen din bunnsolid, så holder det med enkeltmannsforetak! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
sissi25 Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 Da vil jeg spørre deg om du er meget skeptisk til å være kunde hos IF skadeforsikring? If er organisert som et Nuf-selskap, men vi ser jo ikke at folk lar være å bli kunde hos de for det. Enkeltmannsforetak må jo være den absolutt dårligste form for firmaorganisering som finnes. Man står jo personlig ansvarlig! Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Hvis det virker som et AS burde det være fordelaktig når man investerer i aksjer eller fond, siden man da kan reinvestere utbytte og avkastning etter salg uten å måtte skatte av det først. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Da vil jeg spørre deg om du er meget skeptisk til å være kunde hos IF skadeforsikring? If er organisert som et Nuf-selskap, men vi ser jo ikke at folk lar være å bli kunde hos de for det. Enkeltmannsforetak må jo være den absolutt dårligste form for firmaorganisering som finnes. Man står jo personlig ansvarlig! 9343689[/snapback] Selvsagt er jeg skeptisk til alle forsikringsselskaper! Litt mer alvorlig så er det en betydelig forskjell mellom deg og If. Først og fremst så er If regulert under Forsikringsloven, videre så er If et internasjonalt selskap, videre så er firmaet allerede stort. Om jeg ikke husker feil så har det utspring fra Storebrand. Mens en privatperson som ikke ønsker å ta risiko, om så bare med 100k, vil det være nærliggende å tro at vedkommende er konkursrytter eller at vedkommende har en så-som-så ide som han ikke er villig å ta noe risiko med selv. Det vil uansett ikke være attraktivt for hverken for kunder eller investorer. Det finnes også fordeler med emf, feks endel formaliteter som man kan unngå. Og er man redd for å måtte ta personlig ansvar så er kanskje ikke forretningsideen helt ferdigutviklet. Lenke til kommentar
sissi25 Skrevet 24. august 2007 Forfatter Del Skrevet 24. august 2007 Argumentet du kommer med om at IF er et stort firma faller på sin egen urimelighet. Så du kjøper/handler bare med store firma? Har du aldri vært på en nærbutikk, som ikke er med i en av de fire store kjedene, og handlet? I så fall er denne butikken mest sannsynlig et lite AS, som du bør holde deg langt unna! Så skeptisk som du er så bør du være forsiktig med å gå ut døren om morgenenJ. Det virker også som du har tro på at alle i Norge kan hoste opp 100k i aksjekapital til enhver tid. En person som sitter med lån opp til pipa, billån og forbrukslån har ikke de store muligheter til å få realisert sine ambisjoner angående å starte et firma hvis han/hun må komme opp med 100k. Fordelene med emf vil jeg gjerne høre. Jeg kan kanskje ramse de opp for deg: - Opparbeider deg ingen rett til dagpenger ved arbeidsledighet/permisjon - Må ha egen sykeforsikring ved eventuell sykemelding. Får jo heldigvis 65% av lønn fra staten etter 16 dager. - Og sist men ikke minst står man personlig ansvarlig for alt arbeid man gjør, så hvis man skulle være så uheldig ”å gå på en smell” hvis man for eksempel er snekker, rørlegger osv…så er man bankerott for evig og alltid. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Argumentet du kommer med om at IF er et stort firma faller på sin egen urimelighet. 9349675[/snapback] Ok, jeg føler meg uansett tryggere av å handle med et solid firma. Etter å ha sett nærmere på If så vil det uansett være nærliggende for selskapet å danne et NUF, da det faktisk er et utenlandsk firma med avdeling i Norge. Det finnes fordeler og ulemper med alle formene for selskapsdannelser. Mitt poeng mot nuf er at gründeren viser liten risikovilje, og at kostnaden med å avvikle selskapet kan bli så mye større for investorer og kunder enn for eieren. Har du en forretningside som ikke krever hverken investor, og at kunden kun feks er deg selv, feks trading etc, så er nuf toppers! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 IF er dessuten registrert i Finland meg bekjent, ikek Cayman Islands eller lignende. However, du må fortsatt føre regnskap, og betale norsk skatt for drift i Norge. Det eneste du virkelig slipper er kravet til egenkapital. Lenke til kommentar
KS Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 videre så er If et internasjonalt selskap, videre så er firmaet allerede stort. Om jeg ikke husker feil så har det utspring fra Storebrand. Joa, på sett og vis. Historien er som følger: Feb 1999: Storebrand og Skandia og finske Pohjola slår seg sammen til If Skadeforskring AB. Storebrand eier 33%, Skandia 42% og Pohjola 25%. 2001: slår Sampo sin skadeforsikringsvirksomhet sammen med If. Storebrand eier nå 22,5% 2004: Storebrand selger sin eierandel i If til Sampo for ca. 5,2 mrd kr 2006: Storebrand startet opp et nytt skadeforsikringsselskap. Lenke til kommentar
martbo Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Trådstarter har på oppfordring ikke forandret emnefeltet i tråden, som derfor stenges Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg