Freezar Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 (endret) Jeg kan vel sies å være en nybegynner når det kommer til ordentlig fotografering. Så jeg lurer på hva dere vil gi meg av ris/ros av konstruktiv kritikk til disse 3 bildene: Tatt fra en bil i fart. Liker selv "dommedags" -preget det har. Redigert lyset litt ned og kontrast opp, samt fjernet litt farge. Liker lyset fra sola, kan sikkert gjøres mye bedre, også redigert lys ned og kontrast opp her. Også tatt fra en bil i fart. Her har jeg klonet vekk ett irriterende gjerde (lettere sagt, 3-4 hvite streker) og satt opp rødfargen litt, samt satt ned lys og opp kontrasten litt. Liker fargene og naturen. På forhånd takk. Endret 22. august 2007 av Freezar Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Nr 1 og 3 er ganske gode, men nr 2 avskriver jeg grunnet stygg utbrenthet. Du kan jo bytte ut himmelen i etterkant, men motivet var heller ikke like bra som de andre to. Det førstet inneholder flere siluetter, noe som for meg skaper en stilig effekt. Det finnes nesten ingen detaljer, bare relativt store figurer i sort og forskjellige grader grått. Ikke verst. Desverre er det en ting som plager meg, og det er at jeg ville rettet bildet etter tårnet. Du har ikke så mye annet å gå etter, og jeg synes ikke det skal være skeivt. Hvis det tilfeldigvis er så skeivt i virkeligheten. så kan det være riktig likevel. Det siste bildet har også litt for store partier som er utbrent i skyene, men det er ikke så ille som bilde nr 2. I tillegg er motivet mye bedre. Jeg vil ikke bruke for mye tid på det, men jeg liker det. Det røde. formasjonene, men en himmel som kunne vært byttet ut. Hvis du kan lokke ut mer detaljer ut av skyene så ville det hjelpe også. Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 (endret) heisann freezar, syntes du hadde sa fint motiv pa bildet sa tok meg friheten til a edite det litt. Haper du liker det.. Endret 23. august 2007 av xaoc Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 heisann freezar, syntes du hadde sa fint motiv pa bildet sa tok meg friheten til a edite det litt. Haper du liker det.. 9341315[/snapback] brukt selective color? Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Jau, og en del adjustment layers og masking for a fa ut himmelen fra resten av bildet etc.. Men himmelen er jeg ikke fornoyd med. Skal lage ny version og poste snart. Lenke til kommentar
Freezar Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 Har rettet litt opp på nr. 1. Synes fargene ble litt borte, vet ikke om jeg synes det er bra eller ikke. Takk for svarene. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Jeg synes i all fall det ble bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå