Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

USB nettverk eller DLink bredbåndsrouter?

Anbefalte innlegg

Har en Elitegroup bærbar pc med XP proffesional. Kjøpte en USB Direct Connect Network fra Belkin (p.n. F5U104) for å kunne koble meg til andre maskiner å spille(internett)/dele filer.

Etter å ha forsøkt å koble meg opp mot en kompis (XP home) i tre timer uten resultat finnner jeg kommentaren "you will be playing games and sharing files in minutes" (fra esken) noe irriterende, og vurderer å levere hele greia tilbake til fordel for en DLink DI-604 bredbåndsrouter.

Hva bør jeg gjøre? USB eller router? Flytter maskinen mye og vil ha mulighet for kjap og enkel tilkobling hos 3-4 forskjellige venner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Router er vel ikke et alternaltiv en gang. Men kjøp deg en switch, og et nettverkskort om du ikke har dette. USB er ikke laget for å kjøre nettverk på, dessuten er hastigheten dårlig. 802.3 fastethernet er tingen 100MBit.

Koster 390 kr, for en 8porter CNet Switch hos komplett.no CNet Switch 8 Port 10/100Mbps Nway

Det kan jo tenkes at du kan få bruk for en router om du vil dele internet forbindelsen fra noen, men dette er mye arbeid for folk som ikke har den helt store peilingen på nettverk. Det enkleste er å bruke en Proxy server på den maskinen som har internettilgang fra før av, søk på download.com etter "Proxy"

-Chief- :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...