HondaNSR Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Hei. Får ikke til å sette opp en bærbar pc på trådløst nettverk, den vil ikke hente ip adresse. Og jeg selv vet ikke hva jeg skal skrive på alle feltene når jeg skal sette opp manuelt. Litt hjelp? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Årsaken til at den ikke henter ipadresse må være at den ikke får kontakt. Prøv å fjern kryptering etc i router. Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 Min andre bærbare får jo kontakt.. Den får kontakt, finner og kobler opp. Fekk til det med ip adressa nå, men da er det problem med gateway.. Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Og hva er problemet med gateway? hvis du trenger adressen til den så tar du den samme som den andre PCen bruker, og IPen må være i samme subnet (kun siste siffer skal være forsjellig mellom de to PCene dine). Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 Har gjort det der, men fortsatt problemer.. Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Det er umulig å hjelpe deg hvis du bare sier at det er et problem, men ikke hva problemet er. Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 Problemet er vell at jeg ikke vet hva problemet er, heh.. Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Hvordan vet du at det er et problem da? Du sier at du får koblet opp, men at det er et problem med gateway. Hvordan ser du at det er et problem, og hva er det du ikke får til? Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 30. august 2007 Forfatter Del Skrevet 30. august 2007 At det ikke blir kontakt med gateway, selv om alle lys på den trådløse lyser og blinker.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Hvilken ipadresse får du opp? Begynner den på 169 så har du ikke blitt tildelt adresse. Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 30. august 2007 Forfatter Del Skrevet 30. august 2007 Ja, får 169 adresse. Og beskjed om at det er begrenset eller ingen forbindelse når jeg forsøker å koble på nett mot den trådløse switchen. Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 Har nå innstalert xp på nytt på den maskinen det gjaldt, og fått trådløst breiband fra telenor. Alt fungerete greit ett par dager, til ene bærbare pc`en får beskjed i feilsøkingsprog. på MSN live Messenger at gateway trolig er frakoblet. Noen tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå